אינטרנט

צרות בממלכת טוויטר: הגולשים לא צופים בפרסומות

הרשת החברתית סובלת מירידה מתמדת בשיעור הצפיות בציוצים פרסומיים - שאף הכפילה את עצמה תוך שנה. זאת, משום שמשתמשים רבים נכנסים לשירות דרך אפליקציות צד ג'. המגמה מסוכנת לחברה ונוגדת את תחזיות הרווח שלה

נמרוד צוק 14:0704.08.14
בשבוע שעבר פרסמה טוויטר דו"ח רבעוני בריא למראה (הכנסות של 312 מיליון דולר, לעומת 250 מיליון ברבעון שלפניו), שהעלה את הביקוש למנייתה והגדיל את שווי החברה ב-3 מיליארד דולר נוספים בימים שאחרי הפרסום.
אבל באותיות הקטנות של מצגת שפרסמה החברה באתר המשקיעים שלה כמסמך נלווה לדו"ח מסתתר נתון בעייתי עבורה: שיעור משתמשי השירות שלא צופים כלל בפרסומות במהלך השימוש בו נמצא בעליה מתמדת - והוא הוכפל מ-7% לפני שנה ל-14% כיום.

 

על פי המסמך, 37.9 מיליון מ-271 מיליון המשתמשים הרשומים של טוויטר לא נכנסים כלל לאתר twitter.com או לאפליקציית המובייל הרשמית של החברה, אלא מתחברים לשירות באמצעות אתרים ואפליקציות צד ג' עושות שימוש בממשק התכנות (API) הפתוח שלו.

 

טוויטר מציגה נתונים חיוביים, אך צפויה להסתבך בעתיד טוויטר מציגה נתונים חיוביים, אך צפויה להסתבך בעתיד צילום: בלומברג

 

משתמשים אלו אינם נחשפים כלל לציוצים הפרסומיים שטוויטר מציגה. ברבעון האחרון גדל מספר המשתמשים ב-6.3%, אבל מספרם של אלו שמשתמשים באתר או באפקליקציית המובייל גדל ב-3.9% בלבד.

 

בין המשתמשים הללו אפשר למצוא כאלו שמוסיפים תכנים מטוויטר לאפליקציית המגזין הדיגיטלי Flipboard, כאלו שמשתפים תמונות מאינסטגרם עם העוקבים שלהם, מבצעים צ'ק-אין בפורסקוור או משתפים אייטמים מאתרי חדשות. אפליקציות אחרות שמנפחות את מספר המשתמשים הפעילים עליהם טוויטר מדווחת, מבלי להגדיל במקביל את נפח הצפיה בפרסומות, ניגשות לשירות מאחורי הקלעים ושואבות ממנו נתונים גם כאשר המשתמש כלל לא עושה בהן שימוש פעיל.

 

מגמה הפוכה לתחזיות החברה

 

על פי חלק מההערכות, היקף משתמשי טוויטר שלא נחשפים לפרסומות רק ילך ויגדל. "המספר הזה יכול להגיע גם ל-25%. מה תעשה אז החברה?", תהה פיטר סטאבלר, אנליסט בבנק ההשקעות וולס פארגו, בראיון לוול סטריט ג'ורנל. המגמה הזו הפוכה לתחזית שהציגה טוויטר בעת הנפקתה לפני שנה, אז צפתה החברה כי יותר ויותר משתמשים יזנחו אפליקציות צד ג' לטובת האפליקציה הרשמית שלה. עד כה לא הציגה טוויטר כל מודל עסקי ברור שממחיש כיצד תוכל לייצר הכנסות מאינטראקציה של שרותים חיצוניים עם הרשת החברתית.

 

בצד החיובי, עם זאת, ניתן למצוא את החזרה של השירות לגידול במספר המשתמשים הפעילים, ברבעון השני ברציפות, לאחר שנים של קפאון, וצמצום מספר הבוטים מפיצי הספאם בשירות ל-5% מכלל החשבונות בלבד.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x