$
אינטרנט

יד ראשונה מהפיד: פייסבוק בוחנת כפתור Buy

הרשת החברתית החלה לבחון כפתור לרכישה ישירה שיאפשר רכישת מוצרים ושירותים דרכה במקום מאתרי מכירה. המהלך עשוי להציב אותה בתחרות ישירה עם ענקיות סחר כעליבאבא

הראל עילם 16:0521.07.14

פייסבוק מנסה שוב, לאחר שורה של כשלונות מהדהדים, להיכנס לתחום המסחר המקוון: הרשת החברתית החלה לבחון באופן מצומצם תכונה שתאפשר לגולשים רכוש מוצרים בלחיצת כפתור אחת, ללא צורך לעבור לאתר אחר.

מדובר בכפתור חדש - buy - בעיצוב ובתצורה זהה לכפתורי הלייק והשיתוף. הכפתור ישולב בתוך דפים המיועדים לעסקים קטנים ובינוניים ומנהליהם יוכלו להציב כפתור גם בפרסומות. כך למשל, גולשים יוכלו לקרוא למשל פוסט על מוצר מסוים, או לצפות בפרסומת למוצר - ואז לרכוש אותו בלחיצת כפתור.

 

לייקים זה לא מספיק: פייסבוק מפתחת אפיק רווח חדש לייקים זה לא מספיק: פייסבוק מפתחת אפיק רווח חדש

 

הגולשים לא יועברו לאתר רכישה או שירות תשלום ויוכלו לבצע את העסקה דרך פייסבוק עצמה. הם גם יוכלו להורות לפייסבוק למחוק את פרטי התשלום שלהם. הרשת החברתית מקווה כי הדבר ישפר את אחוזי ההמרה של שירות הפרסומות שלה. בשלב זה, פייסבוק לא מתכוונת לגבות עמלה על השירות.

 

זמן קצר לאחר ההכרזה של פייסבוק, טוויטר הודיעה כי היא רוכשת את חברת התשלומים CardSprings, ככל הנראה על מנת להקים שירות דומה. לאחרונה הרשת החברתית המתחרה גם היא החלה לבחון הוספת כפתור רכישה, ומספר גולשים דיווחו כי ראו את הכפתור במסגרת בטא פנימי.

 

שירותים דומים כבר קמו ונסגרו

 

לפייסבוק יש היסטוריה ארוכה של ניסיונות חוזרים ונשנים בתחום הסחר המקוון. בין השאר, השיקה שירותי כסף וירטואלי, פלטפורמת מיקרו-תשלומים, פורטל שבו בעלי עסקים יכלו להציג את המוצרים שלהם, ארנק וירטואלי שמאפשר למשתמשים לשמור את פרטי האשראי שלהם ולשלם באפליקציות פייסבוק, חנות למוצרים וירטואליים, חנות למתנות יום הולדת, אתר לדילים יומיים, אתר למבצעים באזורו הגיאוגרפי של הגולש, אפשרות למכור ולרכוש כרטיסים לאירועים דרך אפליקציית Events ואף שיתוף פעולה עם פייפאל.

 

הרוב המוחלט השירותים האלו נסגרו או צומצמו בצורה משמעותית לבסוף, בדרך כלל תוך זמן קצר מהשקתם. רק לאחרונה החברה החלה לבחון שירות העברת כספים, שעדיין לא החל לפעול בצורה מסודרת.

   

בטל שלח
    לכל התגובות
    x