$
חדשות טכנולוגיה

בוקס עוצרת את ההנפקה ומגייסת 150 מיליון דולר

חברת אחסון הענן שהייתה אמורה לצאת להנפקה לפי שווי של כ-2.4 מיליארד דולר עצרה הכל וחזרה לסבב גיוס נוסף. בין הסיבות לכך ניתן למנות עיתוי גרוע ומשקיעים מודאגים

עומר כביר ורפאל קאהאן 14:3408.07.14
בדרך להנפקה עוצרים לגיוס: ספקית שירותי אחסון הענן בוקס (Box) השלימה סבב גיוס שביעי בסך 150 מיליון דולר, זמן קצר לפני שהיא הייתה צפויה לצאת להנפקה בניו יורק. הגיוס, מקרנות TPG Growth ו-Coatue Management, נעשה לפי שווי של בין 2 מיליארד ל-2.4 מיליארד דולר.

במרץ שעבר הגישה בוקס תשקיף לקראת הנפקה והודיעה על כוונתה לגייס 250 מיליון דולר ב-NYSE. במקור תכננה החברה לבצע את ההנפקה כבר באפריל, ואולם לפי דיווח של "וול-סטריט ג'ורנל" ההחלטה שלה לדחות את המועד נבעה מתוך רצון להמתין להתחזקות השווקים, שסובלים כרגע מדרישה חלשה יחסית למניות של חברות טכנולוגיה.

 

אהרון לוי: האיש שמארק קובן אמר עליו שהוא שורף מזומנים בקצב רצחני אהרון לוי: האיש שמארק קובן אמר עליו שהוא שורף מזומנים בקצב רצחני צילום: Stuart Isett/Fortune Brainstorm TECH

 

לדברי מקורות בתוך החברה, בוקס דוחה את ההנפקה לרבעון השלישי או הרביעי השנה, ובכל מקרה לא לפני ספטמבר, שכן השווקים נוטים להתאושש בתקופה שלקראת חג ההודיה. בינתיים, כדי לממן את פעילותה עד אז, פנתה בוקס לסבב גיוס נוסף, שצפוי בתורו להגביר את הביקוש למניות החברה עם ההנפקה עצמה.

 

החברה ממשיכה לדמם מזומנים

 

בוקס גייסה עד כה כ-560 מיליון דולר. בסבב הגיוס הקודם שערכה בדצמבר שעבר, גייסה החברה כ-100 מיליון דולר על פי שווי שוק של 2 מיליארד דולר. מנכ"ל החברה ומייסדה, אהרון לוי, זכה לביקורת קשה על מצבה הפיננסי של החברה. בוול סטריט טענו אז שקצב "שריפת" המזומנים שלה מוגזם. מארק קובן, שהשקיע בחברה 350 אלף דולר בסבב הגיוס הראשוני ויצא ממנה לאחר שנה אף תקף פומבית את בוקס. במרץ שעבר צייץ בטוויטר: "הייתי נשרף אם הייתי אחראי להפסד מצטבר של 169 מיליון דולר ב-8 שנים".

 

לעומתו, יזמים בתחום מחשוב הענן כינו את לוי "גאון". לטענתם המודל העסקי של חברות הענן מבוסס על מנויים ואינו תואם את המודל המסורתי שוול סטריט מצפה לראות בחברות טכנולוגיה. זו גם הסיבה לדידם שמשקיעים רבים מיתנו את התעניינותם במניות חברות מבוססות מודל ענן. 

 

בוקס נחשבת לאחת מחברות הענן עם קצב הצמיחה המהיר ביותר. היא הוקמה במקור כספקית שירותי אחסון ענן לארגונים, אך מאז פנתה גם לשוק הצרכני. היא מתחרה ישירה בשירות דרופבוקס הפופולרי וכן בשירותי האחסון של גוגל, מיקרוסופט, אמזון ו-SoftLayer של IBM.

 

לאחרונה החברה אף גייסה כלקוח את ג'נרל אלקטריק עם כ-300,000 מנויים. המודל שלה דורש גדילה מסיבית ומהירה בכמות הלקוחות. לטענת לוי זה מה שגורם לכך שהיא משקיעה כל כך הרבה בשיווק ומכירות. בדוחותיה האחרונים בוקס הצהירה על הכנסות של כ-124 מיליון דולר לעומת הוצאות של כ-168 מיליון דולר.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x