$
אפליקציות

לא מלא: שירות ספסור בהזמנות למסעדות מרגיז את התעשייה

אפליקציה חדשה - הפועלת כעת רק בסאן פרנסיסקו - מאפשרת לכם לספסר בהזמנות מקומות למסעדות מבוקשות ויוקרתיות. היא כבר הצליחה לעורר את זעמם של חובבי מזון, מסעדנים, שפים וכתבי טכנולוגיה מכל העולם

עומר כביר 16:1806.07.14

בירת הדושים הבינלאומית, הלא היא סאן פרנסיסקו, מוכיחה שוב למה היא זכאית לתואר זה: אחרי האפליקציה שהציעה לנהגים לשלם לנהגים אחרים בעבור הזכות לחנות במקום חנייה  ציבורי, מגיע שירות נכלולי לא פחות שמספסר בהזמנות למסעדות.

 

סן פרנסיסקו נחשבת למעוז קולינריה עולמי, עם מסעדות יוקרתיות ואיכותיות רבות, ובהתאם לרבות מהן קשה להשיג הזמנה וחלק אף מוזמנות חודשים מראש. האפליקציה החדשה, ReservationHop, מציעה לכאורה פתרון לבעיה זו, באמצעות ספסור בהזמנות למסעדות החל ממחיר של 5 דולרים בעבור הזכות לשבת במסעדה. זאת כחלק מ"כלכלת השיתוף" החדשה, שנראית יותר ויותר כניסיון של סטארט-אפיסטים להפוך כל דבר להון פוטנציאלי.

 

סאן פרנסיסקו. בירת הדושים העולמית? סאן פרנסיסקו. בירת הדושים העולמית? צילום: בלומברג

 

אופן הפעילות של השירות מטריד במיוחד: הוא שולח בוטים לשירותי הזמנות מקוונים על מנת להזמין מראש מקומות במסעדות פופולריות, ואז למכור את אותן הזמנות למשתמשים בהתאם לביקוש. משתמשים ששילמו בעבור מקום במסעדה אף ייאלצו למסור שם מזויף בהגיעם למקום. ראוי לציין כי זה תרגיל מוכר יחסית - מסעדות יוקרה רבות סובלות מבוטים התופסים לא מעט מקומות פנויים למסעדות עילית בתוך שניות מרגע שהם הופכים לזמינים.

 

התוצאה מזיקה במיוחד ופוגעת בכל הצדדים המעורבים, פרט ל-ReservationHop: סועדים שעושים שימוש בשירותי הזמנה מקוונים לגיטימיים מגלים שאינם יכולים להזמין מקום במסעדה המבוקשת מכיוון שזה נחטף זמן רב מראש על ידי בוט, או שהם פתאום נאלצים לשלם בעבור דבר שבעל העסק מציע בחינם. המסעדות, מנגד, לא יכולות להבדיל בין הזמנות אמיתיות למזויפות ולכן נאלצות לדחות סועדים משלמים תמורת הזמנות רפאים שלעולם לא יתממשו, וכתוצאה עלולות להפסיד סכומי כסף ניכרים.

 

ענף המסעדנות יוצא כנגד ReservationHop

 

שלא במפתיע, הדיווחים על השירות עוררו זעם רב ברשת. “זה מגעיל ופוגע במסעדות, שגם כך פועלות עם שולי רווח צרים", אמר לאתר וואליוואג שף במסעדת Hapa Ramen's, ריצ'י נאקאנו. “שירות שכזה פוגע בעסקים קטנים שמסתמכים על כך שסועדים שהזמינו מקום מראש באמת יגיעו. זוהי דוגמה מושלמת לטכנולוגיה שמנסה לערער משהו מבלי לחשוב על התוצאות. אני שונא את הרעיון הזה. הוא נוראי ואנוכי".

 

בעקבות הפרסום בוואליוואג שונה אתר השירות, והטענה "אנחנו מבצעים הזמנות מראש למסעדות החמות ביותר בעיר, כדי שאתם לא תצטרכו", הוחלפה ב"מכירה וקנייה של הזמנות במסעדות מקומיות לוהטות", כאשר הדגש כרגע הוא על מכירת הזמנות שלכאורה בוצעו על ידי משתמשים פרטיים שאינם זקוקים להן עוד – מהלך שגם בפני עצמו אינו לגיטימי שכן כעת מעודד השירות מיליוני גולשים מכל העולם לבצע הזמנות במסעדות מבלי שתהיה להם שום כוונה לממש אותן, רק כדי שיוכלו לנסות למכור אותן מאוחר יותר. וזאת, מבלי שום סיכון כספי מבחינתם.

 

"זה חסר אחריות, נבזי ובדיוק מה שאנשים שונאים בסטארט-אפים שמוצצים את החיים מסן פרנסיסקו", סיכם בחדות כתב הטכנולוגיה מאט הונאן בחשבון הטוויטר שלו.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x