FTBpro: פינוק לאוהדים גדולים של קבוצות קטנות
חברת תוכן ישראלית מפעילה אתר ואפליקציות שמספקים עדכונים על קבוצות פחות מפורסמות בליגות כדורגל שונות - ביניהן האנגלית, הספרדית והאיטלקית. החברה גייסה עד כה 24 מיליון דולר
בכדי לתת מענה לזנב הארוך יותר בתחום הכדורגל, הקים הסטארט-אפ הישראלי FTBpro מערכת תוכן שמנהלת בלוגרים וכותבים מכל העולם אשר תורמים לו דיווחים חדשותיים, ניתוחים ופרשנויות וכן סרטונים.
התוכן נערך על ידי קבוצת עורכים ומקוטלגת לעמודים ב-12 שפות שונות, שמסווגים לקבוצות בתשע ליגות כדורגל שונות: הליגה האנגלית, הספרדית, האיטלקית, הגרמנית, הטורקית, הצרפתית, הארגנטינאית, המקסיקאית והברזילאית.
היתרון הגדול לכותבי התוכן הוא האפשרות לא רק להיחשף בפני אוהדים, אלא להגיע לאתרי החדשות הגדולים, איתם ל-FTBpro הסכם סינדיקציה, כמו USA Today, דיילי טלגרף, אינדפנדנט, מירור ו-MSN Sport. לפי נתוני החברה, הנבחרות הפופולריות ביותר לקריאה על ידי גולשי האתר הן (לפי סדר יורד) איטליה, אנגליה, גרמניה, ארגנטינה, ספרד וברזיל.
מודל ההכנסות של החברה בנוי על חסויות ממותגים גדולים, באנרים ופרסומות, וכן על מכירת מוצרים באתר, כגון חולצות וכרטיסים למשחקים.
האתר מדווח על 200 מיליון כניסות בחודש, ועל 10 מיליון גולשים יחודיים באתר החברה ובאפליקציות האייפון, האייפד והאנדרואיד שלה. לפי ההערכה, 60% מהכניסות למערכת נעשית כיום דרך אפליקציות המובייל של החברה. החברה הוקמה במקור על ידי אסף פלד, יובל לרום וגילי ביימן, גייסה סך הכל 24 מיליון דולר בהובלת הקרנות באטרי וג'מיני, וממוקמת במשרדים בנווה צדק בתל אביב.