$
הייטק והון סיכון

יוצאי קונדואיט מגייסים מיליון דולר לפיתוח כלי שמגדיל הכנסות מאפליקציות

זאב רוזוב ואוהד זגורי מפתחים את Rewardpod, פלטפורמה שמנתחת הרגלי שימוש באפליקציות כדי למקסם רווחים מרכישות במסגרתן - ואף כוללת מערכת פרסים ותמריצים לגולשים שנוטים לפתוח את הארנק

אסף גלעד 12:0422.06.14

ענקיות סרגלי הכלים הישראליות, ביניהן קונדואיט ופריון מכניסות כיום מאות מיליוני דולרים בשנה מהפצה של סרגלים הממומנים בידי מנועי החיפוש המשובצים בהם. ועם זאת, שתי החברות מחפשות את הדבר הבא דווקא בעולם המובייל, שם הכנסותיהן טרם הגיעו למספרים משמעותיים.

גם יוצאי קונדואיט, היזמים הסדרתיים זאב רוזוב ואהוד זגורי מהמרים על המובייל, ומפתחים תוכנה שתדע להגיד למפתחי אפליקציות מה לעשות ואיך בכדי להתחיל לייצר הכנסות.

 

רוזוב, לשעבר מנכ"ל קונדואיט אירופה וזגורי, המתכנת הראשון בקונדואיט ושותף בפיתוח הפטנטים של סרגלי הכלים הראשונים שלה, גייסו מיליון דולר להקמת Rewardpod, מערכת שמנתחת את התעבורה באפליקציות מובייל ויודעת להציג מידע למפתחים על הסיכויים לייצר הכנסות ממשתמשים שונים.

 

מימין: זאב רוזוב ואוהד זגורי מימין: זאב רוזוב ואוהד זגורי צילום: אריאל שרוסטר

 

את הגיוס הובילו דרור ארז, אחד ממייסדי קונדואיט; אדם בוידן, לשעבר נשיא קונדואיט; גיורא (גיג) קפלן, ממייסדי WIX; טל ברנח, משקיע סדרתי, וכן רוזוב וזגורי עצמם שהשקיעו מכספם בחברה.

 

מהי ההסתברות שהמשתמש יקנה משהו?

 

Rewardpod היא טכנולוגיה שמסכמת בהסתברות מסוימת את הסיכוי שמשתמש מסוים ישלוף את פרטי האשראי שלו ויזין אותם לאפליקציה, או יבצע רכישה. מפתחי האפליקציות מוציאים הון רב על קידום האפליקציה בחנויות ועל גישה למשתמשים. לפיכך, עולה אצלם הצורך להעריך כמה מזה יוכלו להחזיר.

 

רוב האפליקציות הן חינמיות ולכן נשענים המפתחים על שירותי פרימיום למיניהם. לדברי רוזוב, מנכ"ל החברה, קיים צורך בסטטיסטיקה שתחזה את הסיכוי של משתמשים שונים לשלם במהלך השימוש החינמי.

 

את ההסתברות הזו מייצרת Rewardpod מתוך איסוף כמות גדולה של נתונים, חישובים אלגוריתמיים, טכנולוגיות של בינה עסקית וסגמנטציה של משתמשים לפי עשרות של פרמטרים בהם מגדר, זמן, מיקום, פעילות המשתמש במשחק או אפליקציה או פעילות הפייסבוק של המשתמש.

 

עובדי החברה עובדי החברה צילום: אריאל שרוסטר

 

התוצאה היא רשימה של חוקי אצבע שחוזים את התנהגות המשתמשים. כאשר משתמש חדש נכנס לאפליקציה הנמצאת בניתוח של Rewardpod, הטכנולוגיה מנסה להבין לאיזה מבין אלפי הפרופילים דומה המשתמש על בסיס חוקי האצבע שנוסחו. איסוף הנתונים, מדגיש רוזוב, הוא אנונימי - וזאת על אף השימוש הנרחב בחיבור לחשבונות פייסבוק באמצעות Facebook Connect. בסופו של דבר, נעשית השוואה בלתי פוסקת בין מאפייני המשתמש לבין אחד מאלפי התבניות, כך שהחיזוי של התנהגותו נעשית למול תבנית מוכרת גנרית, ולא לאור הזיהוי האישי שלו.

 

למשל, משתמש ששילם בעבר במסגרת שימוש באפליקציה אחת הוא בעל הסתברות גבוהה לשלם גם באפליקציה אחרת. במקרה אחר, משתמש שברשימת החברים שלו יש חבר ששילם באפליקציה מסוימת, הסיכוי שלו לשלם גבוה בעשרות אחוזים ממשתמש שאין לו חברים משלמים ברשימת אנשי הקשר. משתמש שזהו המשחק החמישי שלו באפליקציה הוא בעל סיכויים רבים יותר לשלם מאשר משתמש שמגיע בפעם הראשונה אל האפליקציה.

 

קנית? קח תוכן וירטואלי נוסף

 

הצד השני של המטבע בטכנולוגיה של Rewardpod הוא עידוד המשתמשים לשלוף את הארנק ולשלם יותר במהלך השימוש. משחק שפופולרי מאוד במדינה מסוימת, יומלץ בשיעור גבוה יותר לתושבי אותה המדינה. משחק כמו קנדי קראש, הפופולרי בעיקר בקרב צעירים, יומלץ לבני גיל דומה. החברה מפעילה גם תכנית תמריצים כדי לעודד משתמש להמליץ לחבריו להוריד את האפליקציה או המשחק.

 

משתמש שיעשה זאת יוכל לקבל תגמולים שונים במשחק, כמו למשל מטבעות וירטואלים, או 'חיים' נוספים במידה ומדובר במשחק. טכנולוגיית התמריצים של החברה הישראלית תתקיים לא רק באפליקציה אחת, אלא כחליפה על פני מספר אפליקציות, וכן תוכל להמליץ למשתמש מיהם החברים שאליהם כדאי לפנות. חברים אלה יהיו אנשי הקשר בעלי הפוטנציאל הגבוה ביותר להיענות להצעה וגם לקחת חלק פעיל בשימוש באפליקציה.

 

יכולות אלה של פילוח משתמשים יאפשרו לחברה בעתיד גם להגיע ליכולות של ריטרגטינג, כלומר, היכולת להחזיר משתמש לאפליקציה ולגרום לו לבצע קנייה. למשל, שחקנים במשחק שהגיעו לשלב מתקדם הדורש תשלום, ובחרו לצאת, יוכלו באמצעות טכנולוגיות ריטרגטינג להיחשף לפרסומת או להודעה הקוראת להם לחזור ולהשלים את המשחק.

 

המוצר של Rewardpod מסופק למפתחי אפליקציות כחבילת תוכנה לשילוב (SDK), תחילה עם טכנולוגיית הוויראליות, שמאפשרת להמליץ לחברים נוספים על האפליקציה, ולאחר מכן תושק פלטפורמת האנליטיקס, המספקת למפתח האפליקציות תמונה מלאה של התנהגות המשתמשים. כיום מועסקים בחברה 4 איש במשרד במתחם הבורסה ברמת גן ובסניף נוסף בלונדון.

 

Rewardpod פעילה בזירה ההולכת ומתחממת של טכנולוגיות המגבירות את הויראליות של אפליקציות, בהן למשל Tap Reason הישראלית, את רמת הפעילות של המשתמשים באפליקציות, כמו Appoxee הישראלית, או בתחום ניתוח התנהגות המשתמשים, כגון Crosswise, למשל. ובכל זאת, Rewardpod, נדמה, מנסה לפתור את כלל הפעילות הזו תחת חליפה אחת
בטל שלח
    לכל התגובות
    x