$
מכשירים ומדריכים

מנכ"ל אוקולוס: נמכור מיליון קסדות מציאות מדומה

החברה, שנרכשה בידי פייסבוק בשני מיליארד דולר, מכרה 50 אלף קסדות מהדגם הראשון שלה. עתה, צופה מנהלה ברנדן אירבה שהדגם השני ייצור שוק חדש. אירבה חושף שבעת השקת המוצר, הוערך שיימכרו רק מאות יחידות

עומר כביר 12:3512.06.14

"הדגם הצרכני הראשון של אוקולס קסדת המציאות המדומה אוקולוס ריפט ימכור קצת יותר ממיליון יחידות" - כך העריך ברנדן אירבה, מנכ"ל אוקולס VR, מפתח מכשירי המציאות המדומה שנרכשה על ידי פייסבוק תמורת 2.2 מיליארד דולר, בראיון לאתר חדשות הטכנולוגיה Ars technica.

"זה לא יהיה שוק בסדר גודל של שוק הקונסולות", אמר אירבה. “זה יכול להיות, אבל לא זו המטרה. המטרה היא להציב ציפיות נמוכות, לעודד מאמצים ראשונים להיכנס לתחום, לקבל את המשוב שלהם, לגרום למפתחים ליצור תכנים נהדרים".

 

משחק מחשב באוקולוס ריפט, דור הראשון של קסדת החברה משחק מחשב באוקולוס ריפט, דור הראשון של קסדת החברה צילום: רותם מלנקי

 

אירבה הוסיף שרק עם השקת הדגם הצרכני השני של אוקולוס ניתן יהיה לראות את הפוטנציאל המלא של הטכנולוגיה של החברה, מבחינת השוק. “אז הדברים יתחילו להיות מדהימים, הגביע הקדוש, משחקים, הקילר אפ של מציאות מדומה. ואז קנה מידה גדול יהיה המטרה, ואנחנו מקווים שמיליוני אנשים יכנסו למציאות מדומה, ישחקו במשחקים נהדרים ויעשו דברים אחרים".

 

אירבה סיפר עוד על התגובות לערכת המפתחים הראשונה של החברה: “חשבנו שנמכור בין 5,000 ל-10,000 יחידות. לפחות זה מה שאני חשבתי. המייסד פאלמר לאקי אמר, 'לא, זה יהיה רק כמה מאות. מה עם זה לא יעבוד?' אז נאלצנו להתפשר על הציפיות המינימליות. כי מציאות מדומה לא עבדה בעבר, וגם מכירות של כמה מאות יחידות לדגם כל כך מוקדם יהיו נהדרות. במקום זה מכרנו 50 אלף".

 

עם זאת, אירבה הכיר בכך שכדי שהקסדה תהפוך להצלחה היא צריכה יותר מחומרה חזקה. “אנחנו צריכים להיות מכשיר שכיף להשתמש בו ופלטפורמה שכיף להשתמש בה. וכדי שהמערכת תהיה כיפית, היא צריכה תוכן. תוכן מוכר חומרה, נכון?” אמר.
בטל שלח
    לכל התגובות
    x