$
מכשירים ומדריכים

SIMBAND של סמסונג: הצמיד החכם שיזהיר מפני מחלות

מצמידי כושר לצמידי בריאות: החברה הציגה צמיד חכם עתיר חיישנים שמנטר את מצבו הרפואי של המשתמש ויוכל להתריע על בעיות בריאותיות. בנוסף, תשקיע 50 מיליון דולר בסטארט-אפים שיפתחו עבורו יישומים

ניצן סדן 12:3429.05.14

סמסונג חשפה אמש את SIMBAND, פלטפורמת מחשוב לביש חדשה שמתמקדת בניטור בריאות המשתמש. מטרת הפיתוח היא לתת לצמידים חכמים יכולות איתור בעיות בריאותיות, על בסיס נתונים רפואיים. 

בנוסף, צפויה להשקיע 50 מיליון דולר בסטארט-אפים בתחום הבריאות, שיפתחו מוצרים עבור הפלטפורמה.

 

חיישני רצועת צמיד SIMBAND חיישני רצועת צמיד SIMBAND

 

SIMBAND תאפשר להצליב בין הנתונים שאוסף צמיד חכם עם מידע רפואי, לקבלת תובנות שיאפשרו להזהיר מפני מחלות. לשם כך, בונה סמסונג שיתוף פעולה עם מרכז המחקר הרפואי של אוניברסיטת קליפורניה, כדי לשלב את מסד הנתונים שלו במערכות הביג דאטה שלה.

 

במרכז הפלטפורמה עומד צמיד חכם עתיר חיישנים בעל סוללה מודולרית, שניתן לשלוף מגופו ולהטעין, כדי שהמשתמש לא יצטרך להסיר את המכשיר מידו. הצמיד כולל חיישנים שמנטרים את הדופק, מצב הפעילות החשמלית של הלב, מצב החמצן והגלוקוזה בדם ועוד. בעתיד, צופה סמסונג להרחיב את יכולות החיישנים ולאסוף כמה שיותר מדדים רפואיים.

 

עיצוב רצועת הצמיד הוא מודולרי ומאפשר לשנות את מיקום החיישנים, את גודל התצוגה ועוד. בכך, עשויה הפלטפורמה של סמסונג לקסום ליצרניות חומרה אחרות, שיוכלו להתרכז ברכיבים אחרים בצמידים החכמים שלהן ולחסוך עלויות ייצור.

 

הצמיד יכלול שלל אמצעי ניטור מדדי הגוף - וחיבור למסד נתונים רפואי הצמיד יכלול שלל אמצעי ניטור מדדי הגוף - וחיבור למסד נתונים רפואי

 

הצמיד שהציגה סמסונג הוא בשלב זה יחידת מחקר פנימית ולא מתוכנן להגיע לשוק, אך יש להניח שבעתיד ישולבו יכולותיו בדגמי השעונים החכמים מסדרת Gear. החברה תפיץ בחודשים הקרובים ערכת פיתוח שתאפשר ליצרניות חומרה ותוכנה לבנות צמידים שיתבססו על התצורה שלה ואפליקציות עבורם.

 

כדי למשוך מפתחים לפלטפורמה החדשה, הכריזה החברה על מיזם Digital Health Challenge. במסגרתו, תשקיע ענקית האלקטרוניקה הקוריאנית 50 מיליון דולר בסטארט-אפים שיפתחו מוצרים שיתבססו על SIMBAND. המפתחים צפויים לקבל גישה למסד הנתונים הרפואי של אוניברסיטת קליפורניה.

 

כושר הוא נישה. בריאות רלוונטית לכולם

 

מדובר במהלך חכם מצד החברה, שכן שעונים חכמים עדיין פונים לקהל מצומצם יחסית ולא מציגים ערך משמעותי (למעט העובדה שהם "מגניבים" ולכן פונים לציבור המאמצים המוקדמים) ושעוני כושר הם נישה שמיועדת לחובבי ספורט. ברגע שהופך המוצר לכזה שיכול להזהיר מפני מחלה, קהל היעד שלו מתרחב ואיתו - הרווח הפוטנציאלי לסמסונג.

 

פרויקט SIMBAND של סמסונג הוא אמנם מהלך שנועד ליצור לה הכנסות, אך לא מן הנמנע שהוא יוכל לתרום בעתיד לטובת הכלל: הצמידים אוספים מידע שמוצלב עם מודלים רפואיים של התפשטות מחלות, שיעורי חולי ואחרים. באמצעות ערכת הביג דאטה של סמסונג, יוכלו מוסדות בריאות לקבל נתונים נוספים לעדכון המודלים ולחיזוי מוצלח יותר של התפשטות מחלות, סימנים מקדימים למגיפות ועוד. 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x