$
אפליקציות

חקירה: כמה באמת עולים לנו משחקים "חינמיים", גוגל ואפל?

לטענת הרשות לפיקוח על התחרותיות באיטליה, שתי החברות - ואיתן גם אמזון ומפתחת המשחקים Gameloft - מציגות משחקים בחינם בעוד שרק מי שירכוש שדרוגים בתוך האפליקציה יוכל להתקדם במשחק

נמרוד צוק 14:0218.05.14

הרשות לפיקוח על התחרותיות באיטליה פתחה בחקירה נגד גוגל, אפל, אמזון ויצרנית המשחקים הצרפתית Gameloft, בחשד להפצת אפליקציות חינמיות שלמעשה, עולות כסף למשתמש.

לפי דיווח של סוכנות רויטרס, החברות נחשדות בהצגת משחקי מובייל רבים אשר הורדתם חינמית, אך משתמש שלא ישלם על תוכן נלווה בתוך המשחק לא יצליח להתקדם בו. 

 

אם חקירת הרשות, שתארך בין שבה לשמונה חודשים, תמצא את החברות אשמות בהטעיית הציבור - הן צפויות לספוג קנסות שיכולים להגיע עד ל-5 מיליון יורו לכל אחת מהן. מדובר בסכום זניח לחלוטין עבור החברות הגדולות, אך הטלת הקנס עשויה להרתיע מפתחי משחקים מלבנות יישומים במודל הכנסות שכזה, שהוא פופולרי מאוד כיום.

 

חנות האפליקציות של אפל חנות האפליקציות של אפל צילום: בלומברג

 

"צרכנים עלולים להאמין בטעות כי המשחק הוא חינמי לחלוטין, או לפחות לחשוב שהם ידעו מראש מה תהיה העלות הסופית של המשחק. מעבר לכך, לא ניתן למשתמשים מידע מספק על ההגדרות שצריך לשנות כדי לחסום או להגביל את התשלומים בתוך המשחק", מסרו אנשי הרשות בהודעה לעיתונות. גוגל, אפל ואמזון נמנעו מלהגיב לידיעה. Gameloft מסרה כי היא בוחנת את הנושא.

 

ילדים לא יודעים שמדובר במשחק שיעלה כסף

 

החקירה מגיעה בעקבות צעד דומה של המועצה האירופית, שביקשה מוקדם יותר השנה מחברות המשחקים שפועלות באיחוד לתקן את הצגת המוצרים שלהן בחנויות האפליקציות כך שתנאי השימוש יהיו ברורים יותר למשתמשי הקצה. על פי בדיקת האיחוד, למעלה ממחצית משחקי המובייל שנמכרים לתושביו משווקים כמשחקים חינמיים, והרבה מהמשתמשים, בעיקר ילדים, לא מודעים לעלות האמיתית של המשחקים.

 

אם יתפשטו מהלכים אלו למדינות נוספות, הם עלולים לאיים על המודל העסקי של חלק ניכר מתעשיית משחקי המובייל. רוב התעשייה נטשה בשנתיים האחרונות את המודל של מכירת משחקים בתשלום לטובת הפצתם בחינם ויצירת הכנסות ממכירת תכנים או פריטים וירטואליים שמסייעים להתקדמות במשחק.
בטל שלח
    לכל התגובות
    x