$
מכשירים ומדריכים

קליע הכסף: גוגל תקדם את Silver - מותג סמארטפוני יוקרה חדש

גוגל צפויה לשנות את פני שוק האנדרואיד: החברה תכריז על מותג שרק חברות שיעמדו בפרמטרים מחמירים של עיצוב וממשק יוכלו להשיק תחתיו מוצרים. עדיין לא ידוע אם גוגל תהרוג את מותג נקסוס הפופולרי

הראל עילם 14:0630.04.14
גוגל מתכננת להשיק מותג מובייל חדש שיכול לשנות את תעשיית מכשירי האנדרואיד ואף להחליף את סדרת מכשירי נקסוס הפופולרית. כך דיווח אמש (ג') אתר The Information, על בסיס ארבעה מקורות בתוך החברה.
לפי הדיווח, הסדרה החדשה תיקרא "סילבר" (Silver) ותכלול מכשירי אנדרואיד מתקדמים ויוקרתיים. יצרניות שירצו לפתח מכשירי סילבר יצטרכו לעמוד בסטנדרטים גבוהים בתחום העיצוב והתוכנה, להתחייב לעדכוני גרסה תכופים ולא לבצע יותר מדי שינויים באנדרואיד הבסיסית. גוגל תשלוט בחנויות האפליקציות ואפילו בשרשרת המכירה ושירות הלקוחות - מה שיהפוך את חווית האנדרואיד להרבה יותר סגורה, ובשליטת החברה.

 

מכשיר הנקסוס 5 של גוגל ו-LG מכשיר הנקסוס 5 של גוגל ו-LG צילום: ניצן סדן

 

סטנדרט יוקרה נקי

 

כיום, גוגל מפעילה את המותג הפופולרי נקסוס, מכשירי הדגל של אנדרואיד. מדי שנה גוגל בוחרת יצרנית שתפתח מכשיר נקסוס חדש, שמספק חווית אנדרואיד "נקיה" – כלומר, עם גרסת מערכת ההפעלה החדשה ביותר וללא אפליקציות מיותרות המותקנות על המכשיר. אסוס, LG, סמסונג ו-HTC הן היצרניות שנבחרו עד כה לבנות את מכשירי נקסוס השונים.

 

כעת נראה כי עם סילבר, גוגל תפעיל אסטרטגיה שונה: היא תזנח את נקסוס ושוק המכשירים הזולים, ובמקום זאת תאפשר לכל חברה המעוניינת בכך לייצר מכשיר סילבר, כל עוד הוא עומד בסטנדרטים המחמירים. המקורות טוענים כי LG ומוטורולה - כעת חטיבה בתוך לנובו - כבר עומדות להוציא מכשירי סילבר בעוד ששאר היצרניות הגדולות עדיין מתלבטות. לא ברור האם הן יסכימו לוותר על השליטה שיש להן על המכשיר, אם כי חברות כגון סוני, סמסונג ו-HTC הוציאו בעבר גרסאות פתוחות של מכשיריהן תחת המותג Google Play Editions.

 

הנקסוס 1, הראשון בסדרת המכשירים הפופולרית הנקסוס 1, הראשון בסדרת המכשירים הפופולרית צילום: אי פי אי

 

ענקית החיפוש גם תשקיע משאבים רבים בקמפיין פרסומי חדש לסילבר, ותעודד את ספקיות הסלולר מסביב לעולם להציע מגוון מכשירי סילבר למשתמשיהן, עם דגש על אירופה וארצות הברית. לפי חלק מהדיווחים, נראה גם כי גוגל תציע פלטפורמה לשירות לקוחות מתקדם בתוך המכשירים, שיאפשרו למשתמשים לקבל סיוע מקוון בווידאו צ'ט בלחיצת כפתור.

 

הספקיות ורשתות הקמעונאיות גם יכניסו דוכנים יעודיים למכשירי סילבר לתוך החנויות שלהן, שיאוישו על ידי עובדי גוגל שיספקו ללקוחות את כל השירותים הניתנים היום על ידי עובדי אפל בחנויות הרשת.

 

בעיית האפליקציות המיותרות

 

למרות הפופולריות של מכשירי הנקסוס, הם לא הצליחו לפתור את בעיות הפרגמנטציה של אנדרואיד. נכון להיום, רק 5.3% מכלל משתמשי אנדרואיד מריצים את קיטקט, הגרסה החדשה ביותר של מערכת ההפעלה. 61.4% משתמשים בג'לי בין, מערכת ההפעלה הקודמת לה, והשאר משתמשים בגרסאות ישנות אף יותר. יצרניות טלפונים רבות אף מדשדשות במחויבות שלהם להמשיך ולעדכן גרסאות תוכנה למכשירים ישנים.

 

בנוסף, גוגל החלה להיות מודאגת מבעיה נוספת – bloatware, הנטיה של חברות מסוימות לשנות בצורה מסיבית את אנדרואיד ולהתקין לא מעט אפליקציות על המכשיר - חלקן גם בלתי ניתנות להסרה או עוקבות אחר המשתמש. סמסונג, למשל, מתקינה יותר מארבעים אפליקציות על מכשירי הגלקסי שלה. בינואר השנה גוגל החלה לדבר עם סמסונג בנושא, וממשלת דרום קוריאה אסרה על חברות להתקין אפליקציות שאינן ניתנות להסרה.

 

 גוגל הכריזה לפני כחצי שנה כי חלק נכבד מהממשק של אנדרואיד יעבור לווידג'טים ואפליקציות החל מאנדרואיד 4.4. בפועל, על ידי עדכון האפליקציות, החברה תוכל לעדכן את חווית השימוש בצורה רחבה, מה שבעבר היה שמור רק לעדכונים משמעותיים יותר למערכת ההפעלה. 

 

לא ברור האם גוגל מתכוונת לוותר לחלוטין על שוק המכשירים הזולים, או אולי כאן יכנס מותג אחר של גוגל - פרויקט ARA, הניסיון לפתח טלפונים חכמים מודולריים וזולים. 
בטל שלח
    לכל התגובות
    x