$
אינטרנט

בשולי הרשת

מי שולט בקיקסטארטר, חתולים או כלבים?

אתר מימון ההמונים הפופולרי מציג לראשונה נתוני פרויקטים בנושא מוצרים ושירותים לחיות מחמד. בעוד שביוטיוב שולטים החתולים ביד רמה, נראה שבקיקסטארטר התמונה מעט שונה

הראל עילם 23:3125.04.14
זאת המלחמה הגדולה ביותר בהיסטוריה של בני האדם, וללא ספק גם ברשת - מלחמת החתולים בכלבים. מי באמת יותר פופולרי? לאתר קיקסטארטר יש תשובות - שמקורן בניתוח כל הפרויקטים באתר מימון ההמונים המיועדים לבעלי חיים.

אנשי קיקסטארטר בדקו כמה פרויקטים נועדו ליצור מוצרים ושירותים לכלבים, וכמה לחתולים, וכמובן השוו כמה כספים נאספו לפרויקטים האלו. התוצאה מפתיעה - בעוד שאין ספק שחתולים מובילים ללא ספק ביוטיוב, התמונה שונה באתר.

 

מוביל בקיקסטארטר מוביל בקיקסטארטר צילום: חיים שוורצנברג

 

עד כה הועלו 735 פרויקטים לכלבים שגייסו 3.58 מיליון דולר מ-50 אלף איש, לעומת חתולים שעבורם יש רק 459 פרויקטים שגייסו 2.2 מיליון דולר דרך 42 אלף איש. ללא ספק, קבוצת אוהבי הכלבים הובילה ביצירתיות, כמות פרויקטים, עם יותר תומכים שהיו מוכנים לתרום יותר כסף. אחד הפרויקטים המובילים לכלבים היה iFetch - משגר כדורים אוטומטי שמסוגל ליידות כדור טניס למרחק של 10 מטר, ומשגר בחזרה את הכדור כאשר הכלב מחזיר אותו למקום.

 

ש לציין כי לפרויקטים לחתולים היו יתרון קל: בממוצע, היו להם יותר תומכים לכל פרויקט, עם אחוזי הצלחה מעט יותר גבוהים. הפרויקט המכניס ביותר בקטגוריית בעלי החיים בכלל היה לחתולים, צעצוע חכם בשם SHRU שמסוגל לשעשע חתולים במשך שעות. הוא גייס בהצלחה 170 אלף דולר.

 

קיקסטארטר כמובן ניסו לרכך את הנתונים ולהבהיר שתומכי כלבים אינם באמת נדיבים יותר, אבל אנחנו יודעים את האמת. האתר נכבש על ידי אוהבי הכלבים. המלחמה נמשכת.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x