שימו לב, אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר. קראו עוד הבנתי
IT בעולם

סיילספורס: אנחנו לא יודעים כמה אנחנו מרוויחים

חברת שירותי הענן הודיעה במכתב ששלחה ל-SEC, כי היא לא יודעת כמה כסף היא מרוויחה מכל אחד ממוצריה. הסיבה לטענתה: "אין לנו את המערכות הפיננסיות הנחוצות"

שירות כלכליסט 11:5317.03.14
סיילספורס נאלצה בשבוע שעבר לחשוף פרט מעט תמוה עבור חברת טכנולוגיה המוערכת בשווי של 4 מיליארד דולר: היא אינה יודעת בדיוק כמה כסף היא מרוויחה מכל אחד מהמוצרים שלה. הגילוי התפרסם בשל חקירה של רשות ני"ע האמריקאית (SEC). לטענת סיילספורס אין לה את "הפיקוח הפיננסי" הנחוץ כדי לוודא את הנתונים.

כתוצאה מכך, באתר ביזנס אינסיידר תוהים האם חברה יכולה לצמוח מ-2.2 מיליארד דולר ל-4 מיליארד דולר בתוך שנתיים, בעיקר באמצעות רכישות, מבלי לדעת אילו מהמוצרים שלה אחראיים לצמיחה? לפי סיילספורס, התשובה היא כן. כך לפי ההצהרה שהעבירה ל-SEC: "עלינו לציין שבשלב זה אין לנו את המערכות הפיננסיות הנחוצות כדי לכמת באופן מדויק את האחוז מכלל ההכנסה שלנו שנובע ממנויים ל- Sales Cloud או מכל שירות ליבה אחר שאנחנו מציעים עבור כל רבעון פיסקאלי".

 

מארק בניוף: "אנחנו לא יודעים כמה אנחנו מרוויחים" מארק בניוף: "אנחנו לא יודעים כמה אנחנו מרוויחים" צילום: בלומברג

 

בסיילספורס לא מפרטים את ההכנסות לפי המוצרים השונים בעת דיווח התוצאות הרבעוניות. אולם, לאחר שב-SEC בחנו את הדו"חות הפיננסים של 2012 ו-2013, הם ניסו לברר כיצד הגיעו בחברה לנתוני הצמיחה שדיווחו. עיקר העניין התמקד בשאלה איזה חלק מהצמיחה נבע ממכירת שירותי הענן, ואיזה חלק מייצג את ההכנסות של ExactTarget (החברה שרכשו בקיץ שעבר עבור 2.5 מיליארד דולר, ומהווה את הרכישה הגדולה ביותר של החברה עד כה).

 

בדו"ח הרבעוני ציינה סיילספורס כי חלק מהצמיחה נוסע "משיפור בשיעורי חידוש המנוי". "במילים אחרות, החברה אומרת כי הצמיחה נובעת מכך שהפסידה פחות לקוחות", כותב ג'יימב ריינס מאוניברסיטת ברקלי באתר Seeking Alpha.

 

אולם כשהחברה התבקשה להסביר מה עומד מאחורי נתוני הצמיחה, היא הודיעה כי אין באפשרותה לעשות זאת. אך היא הבטיחה למצוא שיטה שתסייע לה לעקוב אחר המכירות בשנה הקלנדרית הנוכחית ולדווח בהתאם. ב-SEC סגרו את החקירה, וסיילספורס דיווחה על כך ב-4 במרץ. יש לציין כי אין בכך כדי להצביע כי החברה לא פעלה כשורה, אלא נראה שמדובר בכאבי גדילה כתוצאה מהתרחבות לשווקים חדשים ורכישת חברות חדשות.

 

אולם כפי שריינס מציין "אי אפשר להכחיש את ההצלחה של החברה, היא צמחה בשיעור מדווח של 33% להכנסות של למעלה מ-4 מיליארד דולר בשנה הפיסקאלית שהסתיימה בינואר, 2014. אולם החברה הפסידה גם יותר מ-200 מיליון דולר והוציאה למעלה מ-2 מיליארד דולר על רכישות...חברה המייצרת תוכנות לארגונים צריכה להתבייש אם אינה מסוגלת לבצע ניתוח פשוט של נתוני המכירות שלה". נקודה מעניינת נוספת היא שימים ספורים לפני שהחברה חשפה את הסיפור, היא גם הודיעה כי סמנכ"ל הכספים שלה גרהאם סמית פורש.
בטל שלח
    לכל התגובות
    x