שימו לב, אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר. קראו עוד הבנתי
חדשות טכנולוגיה

יומיים אחרי מכירת הענק: תקלה עולמית בשירות ההודעות ווטסאפ

משתמשים רבים דיווחו כי הם לא מצליחים לשלוח או לקבל הודעות. התקלה תוקנה כעבור כארבע שעות. ווטסאפ אישרה את התקלה בחשבון הטוויטר הרשמי שלה. פייסבוק הודיעה השבוע שהיא קונה את אפליקציית המסרים המידיים הפופולרית ווטסאפ בעסקה בשווי 19 מיליארד דולר

עומר כביר 06:4723.02.14

תקלה עולמית בווטסאפ: שירות המסרים המיידים סבל אמש (שבת) מתקלה נרחבת במהלכן לא ניתן היה לקבל ולשלוח הודעות. כ-4 שעות לאחר מכן, בסביבות השעה 00:30 בלילה, חזרה האפליקציה לעבוד, אולם כמה משתמשים דיווחו על קשיים בשליחת ובקבלת תמונות.

יומיים אחרי שהודיעה פייסבוק על רכישת ווטסאפ בעסקה בשווי 19 מיליארד דולר נראה שהאפליקציה חוותה תקלה נרחבת. משתמשים מכל העולם דיווחו שהם לא מצליחים להעביר או לקבל מסרים.

 

ווטסאפ אישרה את התקלה בחשבון הטוויטר הרשמי שלה. “מצטערים, אנחנו חווים כרגע בעיה בשרתים. מקווים לחזור לפעולה בתוך זמן קצר". 

  

מאיום לנכס אסטרטגי

 

העסקה שנחתמה היא הגדולה ביותר בתולדות פייסבוק ואחת הגדולות בעולם הטכנולוגיה (עסקת גוגל-מוטורולה מוביליטי, לשם השוואה, עמדה רק על כ-12.6 מיליארד דולר). העסקה תתבצע חלקה בחילופי מניות (12 מיליארד דולר) וחלקה במזומן (4 מיליארד). העסקה כוללת עוד 3 מיליארד דולר במניות פייסבוק חסומות, בהן יזכו עובדי ומייסדי ווטסאפ ב-3 מיליארד דולר אם יישארו לעבוד בחברה 4 שנים לאחר ביצוע העיסקה.

 

"ווטסאפ נמצאת בדרכה לחבר מיליארד אנשים. שירותים שמגיעים לנקודת ציון זאת הם בעלי ערך רב מאוד", אמר מייסד ומנכ"ל פייסבוק, מארק צוקרברג, בהודעה לעיתונות. “אני מכיר את יאן הרבה זמן ונרגש לשתף פעולה איתו ועם הצוות שלו על מנת להפוך את העולם לפתוח ומחובר יותר".

 

 צילום: רויטרס

 

המהלך התקבל בהפתעה, כאשר בניגוד לעסקאות אחרות בסדר גודל זה לא קדמו לו שמועות על מגעים בין שני הצדדים. עם זאת, מדובר בעסקה מתבקשת מבחינת פייסבוק שהופכת את אחד האיומים הגדולים על עתידה לנכס: שירותי מסרים מידיים, ובראשם ווטסאפ, נחשבים זה זמן רב לאיום על פייסבוק שכן הם מושכים משתמשים רבים, בעיקר צעירים, שמעדיפים את צורת התקשורת הפרטית יחסית שהם מציעים על פני הפומביות של הרשת החברתית.

 

אפליקציית הצ'ט הצליחה להפוך לפופולרית ביותר מסוגה בעולם ללא מאמצי שיווק ופרסום; לפי נתונים שפרסמה החברה בדצמבר, יש לה יותר מ-400 מיליון משתמשים פעילים בחודש, שכרבע מהם הצטרפו ברבעון האחרון של 2013.

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x