$
אפליקציות

Magisto מגייסת 2 מיליון דולר מ- Mail.ru

Mail.ru מרכזת בכלל נכסיה כ-85% מהמשתמשים דוברי הרוסית והיא נחשבת לחברת האינטרנט השישית בגודלה בעולם, על פי קומסקור

אסף גלעד 14:4921.02.14

אפליקציית עריכת הסרטים הישראלית Magisto מודיעה על גיוס של 2 מיליון דולר מענקית האינטרנט הרוסית Mail.ru. חברת האינטרנט הרוסית תקדם את האפליקציה בקרב משתמשי הרשת החברתית לדוברי הרוסית Odnoklassinki שבבעלותה, הרשת החברתית השניה בגודלה בשפה הרוסית, המונה 33 מיליון משתמשים יחודיים.

 

להשקעה זווית ישראלית נוספת, היות והיא בוצעה מתוך זרוע השקעות ההון סיכון של Mail.ru, המנוהלת על ידי הישראלי מור יגרמן. הזרוע פועלת מתוך פלטפורמת התקשורת והתוכן של Mail.ru המכונה My.com. הזרוע כבר השקיעה בעבר בחברת קורטיקה הישראלית, שפיתחה מנוע לזיהוי תמונות ברשת המשמש לרשתות פרסום.

 

Mail.ru מרכזת בכלל נכסיה כ-85% מהמשתמשים דוברי הרוסית והיא נחשבת לחברת האינטרנט השישית בגודלה בעולם, על פי קומסקור, במונחים של מספר הדפים הנצפים (נכון ליוני 2013). היא חולשת על מספר נכסי אינטרנט בהם רשת המייל הגדולה ברוסיה Mail.ru, המכונה גם ה'ג'ימייל הרוסי', ומלבד הרשת החברתית השניה Odnoklassinki היא מחזיקה גם בכ-40% ממניות הרשת החברתית הגדולה במדינה, VKontate, ובמותגי התקשורת My World (Moi Mir) ו- ICQ הישראלית לשעבר שנמכרה לפני כשלוש שנים וממנה הגיע יגרמן לזרוע ההשקעות של הענקית הרוסית.

 

מייסדי מגיסטו: מימין, אלכס רב-אחא ואורן בוימן מייסדי מגיסטו: מימין, אלכס רב-אחא ואורן בוימן צילום: אודי תירוש

 

עוד הודיעה אפליקציית מג'יסטו, כי חצתה את רף 20 מיליון המשתמשים וכי היא צוברת משתמשים חדשים בקצב של 2 מיליון לחודש. החברה יותר מהכפילה את מספר המשתמשים שלה בתוך חמישה חודשים בלבד. לשם השוואה, במרץ 2013, החזיקה בכ- 5 מיליון משתמשים בלבד.

 

אפליקציית Magisto מאפשרת לבצע עריכה אוטומטית לסרטונים ביתיים המצולמים בסמארטפון. זהו כלי עריכה אוטומטי נייד שחוסך את הצורך להשתמש בתוכנת עריכה מקצועית. היא גם מאפשרת למשתמש להגדיר מיהם המצולמים החשובים ביותר, למשל ילדיו, ובכך לגרום לתוכנה לתת עדיפות מסוימת לאותם המצולמים בגרסה הערוכה.

 

התוכנה החדשה שהשיקה מג'יסטו, CamCrew, כוללת בנוסף גם רשימה של טיפים שמועברים אל המשתמש בעודו מצלם ומסייעות לו להשיג תמונה טובה יותר. התוכנה מזהה כי תמונה מסוימת מוצלת מדי, והיא תבקש מהצלם לעבור לאזור מואר יותר; היא עשויה לזהות שהמצלמה רועדת ותבקש מהמשתמש לייצבה; או כי פנים מסוימות בקושי נכנסות לפריים ועל המשתמש יהיה להזיז מעט את המצלמה בכיוון הנכון.

 

מג'יסטו מדווחת על 29 מיליון סרטונים ותמונות שמוטענות לשרתי הענן שלה מדי חודש, היוצרים 3.5 מיליון סרטונים ערוכים. 20% משתמשים בתמונות סטילס בלבד בכדי לייצר סרטוני וידיאו. לאחר העריכה האוטומטית, מרבית המשתמשים מעדיפים לחלוק את הסרטונים במייל ובפייסבוק, כך לפי החברה.

 

הגיוס של Mail.ru מגיע ארבעה חודשים בלבד לאחר סבב הגיוס הקודם שלה, אז גייסה כ- 13 מיליון דולר מהחברות קוואלקום וסנדיסק ובהשתתפות המשקיעים הקיימים: מאגמה והורייזונס של לי קה שינג.
בטל שלח
    לכל התגובות
    x