$
אפליקציות

"נשנה שווקים נוספים כפי ששינינו את שוק התזכורות במובייל"

Any.do הישראלית פיתחה את יישום המשימות הנפוץ בעולם, ועומר פרצ'יק, מייסד החברה, מבטיח שתגרום למהפך גם בתחומי המייל והרשימות. בעמק הסיליקון, שאליו עבר כדי לקדם את החברה, הוא "מרגיש כמו בדיסנילנד", והמתחרה Google Now לא מדאיגה אותו כי היא "מתייחסת למשתמש כמו לאסופת כרטיסיות"

אסף גלעד 11:0209.02.14

בשנתיים האחרונות הפכו האפליקציות של Any.Do הישראלית לפופולריות ביותר שיצאו מישראל, לצד אלה של Waze, Viber ו־Magisto. אפליקציית תזמון המשימות של החברה נמצאת באופן קבוע באחד המקומות הראשונים בקטגוריית ה־Productivity בחנויות של אפל ואנדרואיד, ולפי מה שאומר מייסד החברה עומר פרצ'יק ל"כלכליסט", מספר המשתמשים שלה כפול מזה של המתחרה שבמקום השני, Wunderlist הגרמנית.

 

האפליקציה כבר זכתה בעשרות תארים, ובהם אפליקציית האנדרואיד של השנה מטעם הבלוג הנחשב טק־קראנץ', ואחת מאפליקציות האייפון הטובות של 2012 של מטעם אפל. עם 4.5 מיליון דולר בלבד בקופה ופעילות מישראל, זוהי למעשה אפליקציית ניהול המשימות הנפוצה בעולם. לרשותה עומדים תומכים כגון יו"ר גוגל אריק שמידט וקרן Innovation Endeavors בהובלתו של הישראלי דרור ברמן, קרנות הון סיכון דוגמת ג'נסיס ובלאמברג קפיטל, וכן משקיעים פרטיים דוגמת ג'ו גרינשטיין, מייסד אדיוסופט ופליקסטר, והמשקיע הסדרתי ג'ו לונסדייל, ממייסדי פלנטיר.

עומר פרצ'יק, מייסד ומנכ"ל Any.Do עומר פרצ'יק, מייסד ומנכ"ל Any.Do צילום: נמרוד גליקמן

 

כלים אישיים משמשים לעבודה

 

בעזרת מיליוני המשתמשים של החברה יכול פרצ'יק לספר מה למדה Any.do על הרגלי היומיום של האנשים בעידן הסמארטפון. "אנחנו רואים את השינוי קורה לנגד עינינו, עולם שבו הפרודוקטיביות האנושית הופכת לעניין מתמשך במקום לכזו שתלויה בנקודה מסוימת. קבלת ההחלטות שלנו מתרחשת כל הזמן — במיטה, בדרכים, ואפילו בשירותים, עוברת לזירת האפליקציות ולדפדפן, ונעשית בלי קשר למכשיר ולפלטפורמה. כתוצאה מכך המוצרים שמשמשים אותנו בעבודה משמשים אותנו גם בחיים הפרטיים.

 

"זהו סוג של היתוך שבו אנו משתמשים בכלים האישיים לצורכי עבודה אף שהם לא נוצרו למטרות אלה, וזה מייצר לנו הזדמנות עסקית גדולה מאוד. כיום אנחנו אפליקציית ניהול המשימות הפופולרית בעולם עם יותר מ־8 מיליון משתמשים וקצב הצמיחה הגבוה בשוק. כמו כן, רמת השימוש באפליקציה שלנו גבוהה ביותר מ־30% ביחס למתחרים".

 

על פי הערכות, ל־Cal, אפליקציית היומן של החברה, יש 2–3 מיליון משתמשים משלה.

 

לדברי פרצ'יק, הדינמיות של זרימת המידע בעולם היא מה שמאפיין את התפיסה של Any.do. "בעולם המובייל והאפליקציות מערכות לא מנוהלות על ידי קבצים, אלא על ההקשר ביניהן שממוצה מתוך מידע רב. במקום כזה המידע זורם בכמויות גדולות מחוץ לחברה שאתה מנהל, ולכן כל ההחלטות מתקבלות בזמן אמת".

 

פרצ'יק לא מציין זאת במפורש, אבל המטרה של Any.do נראית מרחיקת לכת — להפוך למערכת ההפעלה של חיי היומיום. מריבוי המשימות יכולה Any.do להסיק את הכוונה של המשתמש בכל אחד מהצמתים החשובים ולהציע לו המלצות. אם רשמתם לעצמכם משימה ללכת לקניות, Any.do תוכל להציע לכם מוצרים לקנייה. קבעתם פגישה?

 

Any.do תדאג שמונית תחכה לכם בכניסה. החיים שלכם יהיו קלים יותר, ו־Any.do תוכל להרוויח מהמלצות מסחריות. רמז לבאות נמצא בדבריו של פרצ'יק על גרסה חדשה שתושק בשבועות הקרובים, "שתשנה לחלוטין את האופן שבו אנשים משתמשים ביומן שלהם". עוד מתכוונת החברה להשיק אפליקציות מייל ורשימות (notes). "זהו תחום שמקיף מיליארדי אנשים, אבל יותר מרגש מבחינתי להמציא אותו מחדש. אנחנו נשנה את השוק הזה כפי ששינינו את שוק ניהול המשימות והתזכורות".

 

מנהלים את הזמן הפנוי

 

אל אפליקציית התזכורות Any.do הוותיקה יותר הצטרפה ביולי האחרון Cal, אפליקציה לניהול יומן שמחברת את רשימת המשימות ב־Any.do ליומן של גוגל, ושואבת ממנו אוטומטית את אירועי היום תוך חיבור לרשימת אנשי הקשר במכשיר ולרשימת החברים בפייסבוק. אחת התכונות המעניינות באפליקציה היא היכולת להזמין דרכה מתנות מאמזון ו־Gifts.com, וכן התממשקות שלה לאפליקציות מוניות כמו Uber האמריקאית או GetTaxi הישראלית שמאפשרת להזמין מונית בצורה ישירה.

 

תזכורת: להיכנס לכל סמארטפון בעולם תזכורת: להיכנס לכל סמארטפון בעולם

 

"אובר היא חברה מרתקת שתשנה את העולם בצורה קיצונית", אומר פרצ'יק על שיתוף הפעולה בין החברות. לדעתו, החזון של אובר הולך רחוק הרבה מעבר לתיאום נסיעה במוניות. "היא רוצה להיות חברה שתביא לך כמעט כל דבר בזמן ולפי דרישה. היום זה אומר להסיע אנשים ממקום למקום, אבל מחר היא תהפוך למערכת ההפעלה של התחבורה. לא לחינם גוגל השקיעו בהם".

 

השקתם תכונה ב־Cal שמאפשרת לנהל את הזמן הפנוי. האם גם את הזמן הפנוי צריך לנהל? זה קצת מלחיץ.

"ניהול זמן פנוי לא אומר שאתה אמור להיות עסוק יותר. אפליקציה יכולה גם להגיד לך: לך תעשה כושר, לך לנוח או לעשות משהו שאתה אוהב. יש מקום לפנאי, וחשוב לדעת לנהל אותו בצורה טובה יותר, כך ייווצר לך זמן לעשות את הדברים שאתה רוצה לעשות ולא את מה שאתה צריך לעשות. אנחנו אומרים בחברה: כל יום הוא יום טוב".

 

Any.do ו־Cal הן אפליקציות חינמיות, ובכל זאת אתם פעילים שנתיים על הכביש. מה עם מודל עסקי?

 

"נשיק מודל של Freemium (אפליקציה חינמית שמכילה שירותים נוספים בתשלום — א"ג), שיכלול בעיקר שירותים שפונים למגזר העסקי. למשל, אפשרות לניהול משימות וניהול יומן לחברות ועסקים, או האפשרות לקביעת פגישות על ידי התאמה בין זמנים פנויים של משתמשים שונים שרוצים להיפגש".

 

אתם לא חוששים משירות Google Now שמייצר תזכורות נבונות בהתאם ליומן שלו, מתממשק לאפליקציית המפות של גוגל ומתחרה בעצם באפליקציות שלכם?

 

"השירות Now טרם הפך לשירות שמחובר להרגלים היומיומיים שלנו. העולם הולך למקום שהוא הרבה יותר בר־חיזוי, אבל המידע הזה צריך להגיע בהקשר הנכון. בסופו של דבר המטרה של רשימת המשימות היא להציע לך הצעות שיהפכו אותך לאדם טוב יותר, לא להתייחס אליך כמו אל אסופת כרטיסיות. Any.do היא מוצר שמוטמע ביומיום שלך. גם Google Now הוא שירות אינטליגנטי, אחד מחתיכות הטכנולוגיה הטובות בשוק, אבל אנחנו רואים את עצמנו שונים".

 

מכיר את השוק מקרוב

 

לפני יותר משנה עבר פרצ'יק עם אשתו לסן פרנסיסקו ומאז הם מתגוררים בשכונת הייז ואלי, שכונה ותיקה במרכז העיר שעברה מיתוג מחדש ונחשבת כיום למקום שבו בחרו רבים מעובדי גוגל ופייסבוק להתגורר. עשרות אלפי מהנדסים ועובדי הייטק מתגוררים כיום במשולש הסובב את סן פרנסיסקו: ברקלי ממזרח, העיר במרכז, ורצועת עמק הסיליקון מדרום. עם זאת, פרצ'יק מודה כי המעבר לא היה קל. "מקצועית אני מרגיש כאן כמו בדיסנילנד. מבחינה חברתית אנחנו מרגישים טוב, אבל הניתוק מהמשפחות קשה".

 

רבים מהמהנדסים הישראלים קופצים בחדווה למים העמוקים של עמק הסיליקון, אבל לדידו של פרצ'יק, צריך לדעת היטב מאיפה להתחיל לאכול את העוגה. "אני רואה המון ישראלים שעוברים לעמק הסיליקון, אבל פחות אנשים שיודעים איך למקסם את הערך מהסביבה הזו".

 

כך יוצא שישראלים רבים מגיעים כדי לקדם את החברה שלהם או למכור את המוצר שפיתחו בבית, אבל מעטים מהם יודעים איך להתערות ברשת החברתית הנכונה כדי לקדם את צורכיהם.

 

ולכן העתיק פרצ'יק את מקומו לעמק, כדי להתקרב למעטים שיודעים איך לעשות את זה בקליפורניה. לקחת מוצר טכנולוגי, להפיץ אותו ולעשות ממנו כסף. "שמתי לעצמי כיעד ליצור קשר עם האנשים הטובים בתחומם, מה שדרש ממני לעשות שיעורי בית יסודיים ולהבין מיהם אנשי המפתח בכל אחד מהתחומים שהייתי רוצה ללמוד מהם".

 

"אתה יכול בקלות להגיע למפגשים פתוחים שעוסקים בתחומים מסוימים, אבל החוכמה היא להגיע לרשתות הקשר הסגורות יותר, אלה שלא פתוחות לכולם. ברגע שאתה מייצר את האינטראקציה הראשונית עם אלה שמעניינים אותך, אתה מוצא את עצמך בתוך רשת משמעותית יותר. עליך לשאול את עצמך מיהם האנשים המעניינים ביותר בתחום שבו אתה רוצה ללמוד, למשל מייל, ולהבין איזו חברה עושה את זה הכי טוב בעולם. רק כשאתה נמצא ליד אנשים כאלה אתה יכול ללמוד מהם באמת. המטרה היא בין השאר גם לגרום להם לעבוד איתך, ואם הם הופכים להיות משקיעים שלך זה אפילו עוד יותר טוב".

בטל שלח
    לכל התגובות
    x