Kifi של אורן זאב: כלי חיפוש שמוצא דברים שאהבתם
42, החברה האחרונה של המשקיע הסדרתי, פיתחה תוסף דפדפן שמציג ומארכב עמודים לפי חיפושים ומאפשר ליצור סביבם דיון עם חברים ברשת. המטרה: להקל על משתמשים למצוא שוב אתרים, תמונות וסרטים שאהבו בעבר
- uTest גייסה 43 מיליון דולר ושינתה את שמה ל-Applause
- JVP תעניק מיליון דולר לסטארט-אפ שיזכה בתחרות סייבר
- Han’s Laser הסינית רכשה את נקסטק הישראלית ב-10 מיליון דולר

"לפני שנה זיהינו בעיה ולפיה קשה מאוד לחזור לדפי אינטרנט בהם גלשת בעבר", כתב אפי פוקס-לייכטג בבלוג של החברה. "כך שאם אנחנו מחפשים מתכון שאהבנו, או מלון פנטסטי שבו התאכסנו ושאולי נרצה לבקר בו שוב, או אפילו וידאו משעשע, אנחנו נזדקק לשחזר איכשהו את צעדינו, פעולה מסובכת שתכניס אותנו למבוך סופר-מסובך. נכון, אפשר אמנם לתייג אתרים בסימניות (Bookmarks) אבל זו לא שיטה למצוא אתרים שבהם ביקרת בעבר ושעניינו אותך".
למצוא דברים מחדש
Kifi מאפשרת לסמן אתרים, מאמרים או סרטוני וידאו באמצעות הקלקה על כפתור מיוחד המצוי על גבי התוסף ולאחר מכן לקבל רשימה ניתנת לשליפה של כל האתרים והסרטונים האהובים. אלא שבשונה מאוורנוט, היא גם מאפשרת לקבל את כל אותם אתרים במסגרת חיפוש במנוע החיפוש ובאופן קונטקסטואלי הקשור לערך החיפוש.
תייגתם בעבר מאמר על ספארי בטנזניה וחיפשתם לאחר מכן ערך הקשור לספארי? תקבלו בדף התוצאות את המאמר - ובנוסף לכך את האתרים שתויגו על ידי החברים ברשת החברתית. התוסף יאפשר לכם לפתוח שיחה עם אחד החברים האלה כדי לשאול אותם על חוויותיהם בספארי בטנזניה או במלון בסביבה שתויג על ידם והופיע בדף תוצאות החיפוש שלכם.
"רצינו לבנות טכנולוגיה שתסייע לאנשים למצוא תשובות אמיתיות לשאלות קשות. ואז מישהו אמר: 'כמו התשובה לשאלה על מהות החיים, היקום וכל השאר', זו היתה מחווה לספר 'מדריך הטרמפיסט לגלקסיה', וכך נקראה החברה '42', על שם התשובה לכל השאלות", כותב פוקס.