צ'יינה מובייל אופטימית; הזמינה כמיליון וחצי מכשירי אייפון 5S
ספקית הסלולר הגדולה בעולם צופה הצלחה במכירות מכשירי אפל, שיתחילו דרכה מחרתיים. ואולם, אנליסטים טוענים שהתלהבות הקהל הסיני מהסמארטפונים היקרים דועכת - והם מעדיפים מכשירי אנדרואיד
- מיליארדי סיבות לחייך: 2013 - השנה הטובה בתולדות האפסטור
- וולס פארגו מוריד המלצה לאפל: "חשש לרווחיות החברה כשיושק האייפון 6"
- רשמית: מכשירי האייפון מגיעים לצ'יינה מובייל בחודש הבא
העסקה עם צ'יינה מובייל, שפורסמה רשמית בסוף דצמבר, היא מהלך אסטרטגי עבור אפל בשוק הסיני, בו היא מחזיקה בנתח שוק של 6% בלבד. עד כה נמכרו מכשיריה בשתי הרשתות הקטנות יותר, צ'יינה יוניקום וצ'יינה טלקום, שהציעו את האייפון 5S במחיר זול יחסית כדי למשוך את הלקוחות.
העסקה היא רק צעד ראשון בשיתוף הפעולה שלה עם אפל, כך אמר אתמול מנכ"ל מעצמת הטכנולוגיה טים קוק בראיון לוול סטריט ג'ורנל."למדנו להכיר אלו את אלו, ואני אופטימי בצורה יוצאת מגדר הרגיל ובטוח שיש עוד המון דברים שנוכל לעשות בעתיד ביחד", אמר קוק, כשהוא מתכוון כפי הנראה בעיקר לדורות האייפון הבאים ולמכשירי האייפד, שעתידים להתווסף להציע המכשירים של צ'יינה מובייל בעתיד הקרוב.
קוק חשף כי יש יותר מחצי מיליון מפתחים סינים שכותבים אפליקציות לפלטפורמת iOS. בתשובה לשאלה על האיום מצד מכשירי האנדרואיד הזולים, אמר קוק: "אפל תמיד עסקה בפיתוח המוצרים הטובים ביותר, לא בפיתוח כל מוצר שאפשר לשווק, וזה תמיד יישאר המצפן שלנו".
הקהל מעדיף אנדרואיד
על פי חלק מההערכות, אפל וצ'יינה טלקום מציגות אופטימיות מוגזמת בנוגע להשפעה שתהיה לשיווק האייפון 5S ללקוחות החברה. "ההתלהבות מהאייפון בסין נמצאת בדעיכה לעומת השנים הקודמות, מאחר ויש עכשיו יותר אלטרנטיבות. הדגם האחרון לא הביא עימו שינויים דרמטיים, והמשתמשים רוצים מסכים גדולים יותר", אמר סאנדי שן, אנליסט בגרטנר. על פי תחזיות קודמות, החברה צפויה למכור בין 15 ל-30 למיליון מכשירי אייפון בסין בשנה הקרובה בעקבות שיתוף הפעולה.
לצ'יינה מובייל יש כ-760 מיליון לקוחות, מתוך 1.2 מיליארד משתמשי סלולר במדינה, כאשר רק 176 מיליון מתוכם כבר משתמשים במכשירי 3G. מצד שני, שוק הסמארטפונים בסין נשלט ברובו על ידי מכשירי אנדרואיד זולים; יצרניות מקומיות כמו ZTE מציעות מכשירים בסיסיים בפחות מ-100 דולר.