$
חדשות טכנולוגיה

פרשנות

למה קנתה גוגל חברת תרמוסטטים ב-3 מיליארד דולר?

הכנסות והיקף מכירות מוצרי Nest Labs לא פורסמו - אך גוגל מהמרת עליה כזו שתוכל להכניס את שירותיה המקוונים לכל בית. בנוסף, בראשה עומד האדם שהפך את האייפוד למקור רווח משמעותי עבור אפל

עומר כביר 12:2114.01.14
ענקית הטכנולוגיה גוגל הודיעה אמש (ב') שקנתה את Nest Labs האמריקאית, שמפתחת תרמוסטטים וגלאי עשן חכמים לשימוש ביתי, בתג מחיר שערורייתי של 3.2 מיליארד דולר במזומן - הרכישה השנייה בגודלה בתולדות החברה.
מה הסיבה למחיר הגבוה כל כך? אולי כי בראש החברה עומד אחד ממעצבי האייפוד, טוני פאדל, וכי היא מספקת לגוגל דריסת רגל חשובה בתחום מתפתח שיכול להתברר כדבר החם הבא - האינטרנט של הדברים. בדומה לרכישות ווייז הישראלית ומוטורולה מוביליטי, נסט תמשיך לפעול כחטיבה נפרדת בניהולו של פאדל ותשמור על המיתוג הייחודי שלה.

 

גלאי העשן של Nest גלאי העשן של Nest

 

ממוצר משעמם לגאדג'ט מגניב

 

נסט הוקמה על ידי שני יוצאי אפל, פאדל ומאט רוג'רס. פאדל, המוכר יותר מבין השניים, התחיל לעבוד באפל בפברואר 2001 וזכה להכרה כמי שיצר את הקונספט ואת העיצוב הראשוני של האייפוד המקורי של החברה. בהמשך, הקים והוביל את קבוצת "אייפוד ופרויקטים מיוחדים" שפיתחה את נגן המדיה ואת מצלמת הרשת iSight. 

"החשיבות של העסקה מבחינתי היא לא הרכיב הפיננסי", אמר פאדל בראיון לאתר The Verge. “החשיבות היא העתיד ומה שאנחנו יכולים לעשות ביחד".

 

המשותף לשני המוצרים שהשיקה החברה הינו בחירה של מוצר ביתי נפוץ והמצאתו מחדש בתור גאדג'ט. התרמוסטט של החברה, שהושק ב-2011, מסוגל לנטר את תנאי הסביבה והרגלי המשתמש, ולשמור על החדרים השונים בבית בטמפרטורה אופטימלית המותאמת למדדים שונים (למשל, האם יש מישהו בבית או לא) ולספק חיסכון ניכר בחשמל.

 

התרמוסטט החכם של Nest התרמוסטט החכם של Nest

 

גלאי העשן של החברה, שהושק ב-2013, מגדיר מחדש סוג מוצרים שבארה"ב הם מצרך שכיח אך שנוא. לדברי החברה, בניגוד לגלאים אחרים הוא מסוגל להבחין בין שריפה אמיתית לעשן שמקורו, למשל, בטוסט שרוף, מזהה מחוות גוף לביצוע פעולות כמו השתקת אזעקה מיותרת ושולח התראות לסלולרי במקרה של זיהוי עשן.

 

להיכנס לבית - ובזול

 

עבור גוגל, שני מוצרים אלו מייצגים כניסה לתחום פעילות חדש: האינטרנט של הדברים. זה שנים רבות שחברות טכנולוגיה מבטיחות ומנסות לקדם את עידן האינטרנט של הדברים - היום בו גם מכשירים ביתיים רגילים, כמו מקרר או מכונת כביסה, יהיו מחוברים לאינטרנט וינצלו את היכולות הרחבות של הרשת. חברות טכנולוגיה גדולות, דוגמת LG וסמסונג, כבר מציעות מוצרים כאלו, אך הם עדיין לא הפכו למיינסטרים ונותרו בגדר מוצרי עילית נישתיים.

 

נסט מנסה לחדור לתחום מכיוון אחר. לא דרך המוצרים הלבנים היקרים שנמצאים בכל מטבח וסלון, אלא באמצעות מוצרים יומיומיים פשוטים יותר. היתרון הגדול מבחינה נסט, וכעת גם גוגל, הוא מיעוט של מתחרות משמעותיות, הליך ייצור פשוט ומחיר נמוך יחסית (התרמוסטט של החברה עולה 249 דולר, גלאי העשן 129) שמאפשרים פריסה וחדירה מהירים לכמה שיותר בתים.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x