$
מכשירים ומדריכים

IllumiRoom: מיקרוסופט הצליחה לפרוץ את גבולות הטלוויזיה

הטכנולוגיה תוכל להרחיב את התצוגה מהמסך עצמו לחדר כולו, באמצעות מקרן פשוט וערכת קינקט. כך אפשר יהיה לשנות לחלוטין את חוויית הצפייה ולהוסיף מידע ואפקטים לכל משחק קונסולה, סרט או תוכנית טלוויזיה. האם זוהי מהפכת הצפייה הבאה?

עומר כביר 15:0226.12.13

חוויית הצפייה בטלוויזיה או המשחק בקונסולה לא השתנתה דרסטית בתחום הצפייה בתוכן. המסכים אמנם גדלו, הגרפיקה השתפרה, האיכות התקדמה ל-HD ואולטרה-HD, וגם התלת ממד ניסה לתפוס את חלקו, אבל התוכן עצמו תמיד נשאר תחום בתוך הגבולות השחורים של מסך הטלוויזיה.

במרכז המחקר של מיקרוסופט עובדים בימים אלו על מיזם חדש, שאם יגיע לשוק יכול לחולל מהפכה באופן שבו אנו צופים בתוכן ולאפשר לו להתפשט מעבר לגבולות המסך, אל הרהיטים והקירות שלנו. האם ה-IllumiRoom הוא העתיד של הבידור הביתי? זו בהחלט אפשרות.

 

 

המערכת הודגמה לראשונה בישראל השבוע, במהלך ביקור של נשיא המדינה, שמעון פרס, במשרדי מיקרוסופט ישראל. מדובר במקרן גנרי שמחובר למחשב, שעל ידי סריקה של החדר המבוצעת באמצעות בקר התנועה קינקט, מסוגל למפות על מיקום הרהיטים והטלוויזיה ביחס לקירות ולהקרין על גבם שכבה נוספת של מידע שמשלימה את התכנים שמוצגים על המסך.

 

קינקט סורקת את החדר קינקט סורקת את החדר

 

“אנחנו יכולים לקחת תצוגה של טלוויזיה, וכולנו כבר מיומנים בלהסתכל על המלבן הזה, ולהפוך אותה למשהו יותר אימרסיבי, למלא את כל החדר עם התצוגה הזו", אמר ד"ר אייל אופק מזרוע המחקר של מיקרוסופט ואחד החוקרים בפרויקט זה, במהלך ההדגמה שנערכה השבוע. “יש לנו שדה ראייה רחב, אמנם במרכז שדה הראייה אנחנו רואים הכי טוב, אבל גם בצדדים אנחנו רואים. אנחנו חשים בתנועה, אנחנו רוצים להרגיש בתוך האירוע".

 

הנשיא פרס צופה בהדגמת הטכנולוגיה הנשיא פרס צופה בהדגמת הטכנולוגיה צילום: מארק ניימן, לע"מ

 

המשחק שיוצא מן המסך

 

השלמת התכנים שעל הטלוויזיה יכולה להיות ישירה. למשל, בעת משחק מחשב להציג את סביבת המשחק גם מחוץ לגבולות הטלוויזיה, כך שהקיר הופך למעשה להמשך של המסך, או באופן דומה להציג חלקים גדולים יותר מהמגרש בעת צפייה במשחק ספורט. אבל אלו השימושים ה"טיפשים" של היכולת הזו, כאלו שלו מנצלים יכולות מחשוב מתקדמות או מתחשבים בקיומם של רהיטים שמונעים הצגה חלקה מחוץ לטלוויזיה.

 

בהדגמה שנערכה במשרדי החברה הוצגו גם שימושים מתוחכמים יותר. כמו, למשל, בעת משחק מחשב, הצגה של חפצים חשובים (כמו כלי נשק, שדרוגים או אויבים) הנמצאים במרחב שמחוץ למסך, וכך לאפשר לשחקן התמצאות טובה יותר במשחק, או שימוש באפקטים כמו פיצוץ רימון או גלי הדף המתפשטים מחוץ למסך הטלוויזיה אל הרהיטים והקירות.

 

החדר כולו "משתתף" במשחק החדר כולו "משתתף" במשחק

 

ה-IllumiRoom יכול גם לשמש ליצירת סביבה ברוח המשחק. למשל, להקרין על הרהיטים שכבה הגורמת להם להיראות כאילו צוירוה בסרט מצויר, וכך להתאים את סכמת העיצוב שלהם לעיצוב של משחק או סרט כלשהו, או להציג אפקטי רקע כמו שלג או ערפל שיכולים להשתלב עם מזג אוויר המוצג במשחק.

 

באירועי ספורט ניתן להשתמש בטכנולוגיה על מנת להציג שכבת מידע כמו ניקוד וסטטיסטיקה מחוץ למסך הטלוויזיה, וכך לא להסתיר ולו במעט את המתרחש במשחק. בתוכניות ריאלטי או סדרות מתוסרטות יכולה שכבת מידע זו לכלול ציוצים ופוסטים מרשתות חברתיות של צופים המגיבים על המתרחש באותו רגע.

 

מפתחי מיקרוסופט הצליחו לשלב את המידע המוצג באופן מוצלח עם הרהיטים שבסביבת הטלוויזיה ולהקרין עליהם צורות ותבניות שונות. גל ההדף והפיצוצים שיצאו מהמסך היו מרשימים במיוחד.

 

שלג במשחק? שירד גם בסלון שלג במשחק? שירד גם בסלון

 

צריך רק מקרן וקינקט

 

סריקת הסלון אינה מסובכת, ודורשת רק את הצבת בקר הקינקט ליד המקרן לסריקה קצרה, לאחריה ניתן להשיבו למקומו (אם כי, במקרה של שינוי במיקום הרהיטים יהיה צורך בסריקה נוספת). מרגע זה, יודעת המערכת להקרין את האלמנטים השונים בהתאם למבנה הסלון. החיסרון הבולט של הטכנולוגיה הוא הצורך במקרן, שאף שיכול להיות מכל דגם שהוא ולא צריך להיות משוכלל במיוחד, עדיין דורש התקנה ייחודית במרחק של כמה מטרים מהטלוויזיה.

 

הטכנולוגיה יכולה בעתיד להשתלב במוצרים מיקרוסופט, ובפרט בקונסולת המשחקים אקסבוקס, ואולם בחברה מבהירים שמדובר במוצר שמפותח על ידי זרוע המחקר שלה ושכזה לא מפותח במטרה להופכו למוצר מסחרי אלא בעיקר לשם הפיתוח והמחקר עצמם. “זה לא מוצר, זו Proof of Concept”, אמר נציג החברה בהדגמה השבוע. “מחלקת המחקר במיקרוסופט היא מחלקה עצמאית, שעוסקת במחקר ושחרור מאמרים לעולם האקדמי, ומבצעת מוון ניסויים במגוון תחומים".

בטל שלח
    לכל התגובות
    x