$
אינטרנט

בלאק פריידיי: זינוק של 91% בתשלומים דרך PayPal

איביי הציגה נתונים ראשונים מ"חג הקניות" האמריקאי. לצד הצמיחה בקניות ברשת, חלה גם עליה של 170% ברכישות דרך איביי אנטרפרייז - החנויות המקוונות של רשתות קמעונאות וחברות גדולות אחרות

הראל עילם 14:2801.12.13

יום הקניות השנתי שידוע כ"Black Friday" הוא אירוע מסוכן בחנויות הפיזיות: בבהלת הקניות, נהרגו שבעה אנשים בחמש השנים האחרונות. לפי נתונים שפרסמה איביי, יותר ויותר משתמשים מעדיפים לעשות את הקניות שלהם ברשת ולא להסתכן בהגעה לקניונים.

לפי החברה, השנה נרשם זינוק של 91% בהיקף הרכישות הסלולריות דרך פייפאל, ו-127% דרך אתר המובייל של eBay enterprise. זהו נתון מרשים, במיוחד בהתחשב שגם בשנה הקודמת נרשם גידול מדהים בהיקף רכישות הסלולר, עם צמיחה של 173% לפייפל ו-170% לאיביי אנטרפרייז. באופן מפתיע, החברה לא בחרה לשחרר נתונים על כלל היקף העסקאות באיביי - בניגוד לשנים שעברו.

 

הילולת קניות ביום שישי השחור הילולת קניות ביום שישי השחור צילום: בלומברג

 

25% מכל הרכישות בוצעו דרך סמארטפון

 

בתוך כשנתיים חלה קפיצה אדירה של 230% ברכישות סלולריות דרך פייפאל ו-280% דרך איביי אנטרפרייז – חטיבת בת בתוך חברת הסחר המקוון המתמחה בפיתוח פתרונות והפצת מוצרים עבור מותגים ורשתות קמעונאיות ענקיות כדון טויז אר אס, ראלף לורן, אייס, סוני, רדיו שאק, לוי'ס ועוד.

 

בנוסף, החברה ציינה כי רוב הלקוחות ביצעו את הרכישות אחרי ארוחת חג ההודיה ולפני פתיחת הדלתות בחנויות עצמן, לרוב בשעה שמונה בערב. כמו כן, רוב הלקוחות העדיפו לרכוש דווקא מוצרים עם משלוח חינם מאשר במחירי מבצע.

 

לאחרונה פייפל חתמה על מספר שיתופי פעולה עם קמעונאיות וחברות סטארט-אפ בתחום תשלומי הסלולר, ביניהם שירות ההסעות Uber, אתר הסחר באומנות יד esty ושירות גרמני המאפשר תשלום וביצוע צ'ק-אין בלחיצת כפתור אחת בשם Orderbird. 

 

סקר נפרד של IBM קבע כי 25.8% מכל העסקאות המקוונות שבוצעו בארצות הברית בבלאק פריידיי נעשו דרך מכשירי סלולר. זאת לעומת 17.4% בשנה שעברה.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x