$
IT בעולם

הצמיג בוער: ברידג'סטון תובעת 600 מיליון דולר מ-IBM

לדברי יצרנית הצמיגים, IBM סיפקה לה מערכת מחשוב שלא עמדה בדרישותיה ושסבלה מתקלות סדרתיות במשך שלושה חודשים. היקף הפרויקט עמד על כ-75 מיליון דולר

רפאל קאהאן 12:1421.11.13

חברת ברדיג'סטון, מיצרניות הצמיגים הגדולות בעולם הגישה תביעה כנגד IBM שלשום (ג') בהיקף של 600 מיליון דולר, כך מדווח אתר ביזנס אינסיידר. לטענת ברידג'סטון, IBM סיפקה לה מערכת מחשוב בעלות של 75 מיליון דולר אשר גרמה לחברה הפסדים מרובים במשך שלושה חודשים עקב תקלות חוזרות ונשנות.

לטענת ברידג'סטון, המערכת גרמה "לכאוס מוחלט" במערך הלוגיסטיקה של החברה לאחר שהועלתה לאוויר בינואר 2012. עוד טוענים בברידג'סטון כי המערכת גרמה לכך שצמיגים שהוזמנו על ידי לקוחות לא נשלחו והצטברו במרכזי שינוע ובמכולות.

 

ברידג'סטון ל-IBM: תחזירו לנו את הכסף ברידג'סטון ל-IBM: תחזירו לנו את הכסף צילום: shutterstock

 

בברדיג'סטון אומרים כי עקב כך הם נאלצו לשכור מחסנים רבים על מנת להתמודד עם הבעיה, מה שגרם לעלויות נוספות בהיקף "אדיר", כך לשון התביעה. מעבר לכך המערכת גרמה למחיקת הזמנות של לקוחות ולביצוע חלקי של הזמנות נוספות שבסופו של לא בוצעו עד הסוף.

 

ב-IBM טוענים בתגובה כי הבעיות היו באשמת ברידג'סטון עצמה לאחר שהחברה לא עמדה בהתחייבויותיה, מה שיצר עיכובים רבים בפיתוח המערכת. "התקלות נגרמו בעיקר עקב התעלמותה של התובעת מאזהרותינו ומהחלטתה להשיק את המערכת מוקדם מהצפוי".

 

לא נדיר שפרויקטים מעין אלו סובלים מבעיות בפיתוח, בהשמה ובהטמעתם. למעשה על פי מחקר של מק'קינסי, מעל למחצית פרוייקטי ה-IT בעלות של מעל ל-15 מיליון דולר סובלים מחריגה תקציבית של מעל 45% ואיחור באספקה של כ-7% ביחס לתאריך היעד.

 

זו אינה התקלה היחידה עימה מתמודדת IBM בשנה האחרונה, באוגוסט 2012 ביטלה מדינת פנסילבניה פרויקט עם החברה לאחר חריגות תקציביות של 60 מיליון דולר ואיחור בפיתוח של כשלוש שנים.  

בטל שלח
    לכל התגובות
    x