שימו לב, אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר. קראו עוד הבנתי
מכשירים

סכנה לפרטיות: צופים בטלוויזיית LG חכמה? היא צופה בכם בחזרה

בטלוויזיות החברה קיימת תכונה שמתעדת במה צפיתם ומתי. לקוח שגילה את האפשרות לא הצליח להשביתה. כשפנה לשירות הלקוחות, טענה LG שאיסוף המידע לגיטימי. בעקבות הפרסומים, טענה הנציגות בישראל שהדגמים לא נמכרים בארץ

נמרוד צוק 12:0020.11.13

איום נוסף על הפרטיות, הפעם מכיוון הטלוויזיה: הטלוויזיות החכמות של LG מנטרות את הרגלי הצפיה של בעליהן, והן ממשיכות לעשות זאת גם לאחר שהאפשרות הזו בוטלה ידנית בתפריט.

בתפריטי הטלוויזיה ישנה תכונה בשם "Collection of Watching Info", שמופעלת כברירת מחדל ומוחבאת בחלק התחתון של אחד התפריטים, ללא בלון עזרה המסביר מה היא עושה (כפי שקיים עבור האפשרויות האחרות). את התכונה הזו גילה בלוגר בריטי, שבחן אותה לעומק וגילה שהיא מעבירה מידע לכתובת אינטרנט השייכת ל-LG גם על קבצים שנמצאו בדיסק און קי שחיבר למכשיר - גם לאחר העברתה למצב כבוי.

 

טלוויזיה חכמה של LG. אתם צופים? גם היא טלוויזיה חכמה של LG. אתם צופים? גם היא

 

הנתונים הועברו ללא כל הצפנה ובעת העברת הנתונים, הטלוויזיה זיהתה את עצמה עם מספר זיהוי ייחודי, שמאפשר לחברה להצליב אותה עם פרטי הרכישה של המכשיר ולשמור במאגרי המידע שלה את המידע כשהוא משויך לאדם ספציפי.

 

LG: איסוף המידע לגיטימי

 

הבלוגר שחשף את איסוף המידע מכנה את עצמו DoctorBeet ומגיע על פי כתובתו הרשומה מהעיר האל בבריטניה. הוא החל לחקור את הנושא לאחר שראה שמסך הכניסה למערכת ההפעלה של המכשיר מציג לו פרסומות ומצא באתר של LG סרטון מידע למפרסמים בו מסבירה החברה על טכנולוגיית "LG Smart Ad" - שמנתחת את התוכניות החביבות על הצופה, ההתנהגות שלו ברשת, מילות חיפוש ואינפורמציה נוספת כדי להציע מודעות הרלוונטיות לקהל היעד. בנוסף, המערכת מודדת את מידת האפקטיביות של הפרסומות.

 

אפשרות העברת המידע, בתת תפריט בטלוויזיה חכמה של LG אפשרות העברת המידע, בתת תפריט בטלוויזיה חכמה של LG

 

על פי בדיקת הבלוגר, הכתובת אליה הועברו הנתונים אינה פעילה כרגע והיא מחזירה הודעת שגיאה כאשר הטלוויזיה שולחת אליה נתונים - אבל החברה עשויה להפוך אותה לפעילה בכל רגע נתון. בתגובה לפנייתו ל-LG, ענתה החברה כי איסוף המידע נעשה בהתאם להסכם השימוש במוצר וכי את הטענות עליו להפנות לחנות שמכרה לו את הטלוויזיה, על כך שלא הבהירה את הדברים טרם הרכישה.

 

בעקבות הפרסומים, הודיעה LG שהנושא נמצא תחת בדיקה פנימית. "אנו מבקשים את סבלנות הלקוחות בעת שאנו בודקים את הנושא לעומק". LG ישראל טענה כי "הפיצ'ר המדובר כלל לא קיים באף אחד מהדגמים שנמכרים בישראל". ואולם, החברה טרם מסרה ל"כלכליסט" את שמות הדגמים בהם קיימת התכונה.

 

  

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x