$
חדשות טכנולוגיה

אפל הודיעה על תקלה קריטית במחשבי מקבוק Air, פתחה במבצע החזרה

החברה הודיעה כי איתרה כשל מובנה בכונן הקשיח של מחשבים מסדרות שיוצרו ב-2012, אשר יכולה להוביל לקריסת המחשב ולאובדן מידע. רכשתם מקבוק בשנה שעברה? מהרו לבדוק האם הוא חשוף לתקלה - ולקבל כונן חדש בחינם

עומר כביר 13:1520.10.13

סליחה, תקלה: אפל פתחה במבצע החזרה (ReCall) למחשבי מקבוק אייר שנמכרו בין יוני 2012 ליוני 2013, בגלל תקלה בכונן הקשיח של המחשבים שיכולה להוביל לקריסתו.

לקוחות המחזיקים במחשב עם דיסק תקול, בהם גם לקוחות בישראל, יכולים להביא אותו למוקד שירות ולקבל דיסק חדש ללא תשלום - גם אם תקופת האחריות על המחשב כבר חלפה.

 

מחשב מקבוק אייר מחשב מקבוק אייר צילום: בועז אופנהיים

 

התקלה נוגעת רק למחשבי מקבוק אייר מהדגם שהושק בשנה שעברה, המכונה Mid-2012, עם כונן קשיח בגודל 64 או 128 גיגה-בייט. לא כל המחשבים סובלים מהתקלה, והחברה יצרה כלי אבחון שמאפשר למשתמשים לבדוק זאת בעצמם. את הכלי ניתן להוריד באמצעות כניסה לחנות האפליקציות של המק, בחירה ב-Updates והורדת והתקנת העדכון MacBook Air Flash Storage Firmware Update 1.1. בסיום ההתקנה תתקבל הודעה שתבשר האם הדיסק הקשיח במחשב תקול ועלול לקרוס.

 

אם אובחנה התקלה במחשב, באפל ממליצים שלא לעדכן את מערכת ההפעלה או להתקין תוכנות חדשות, ולגבות את הדיסק הקשיח על בסיס קבוע עד לקבלת כונן חלופי. לקוחות שסובלים מהתקלה יכולים לגשת לנקודת שירות של אפל, שם יוחלף הדיסק הקשיח ללא תשלום.

 

איידיגיטל תטפל בלקוחות שרכשו אצלה

 

בישראל, לקוחות שרכשו את המקבוק שלהם מאיידיגיטל יוכלו לקבל שירות באחד מסניפי החברה. "כנותן שירות מורשה של אפל בישראל, אנו נכבד את תנאי התוכנית בכפוף להגדרות אפל והנחיותיה", נמסר. הוספנו ושאלנו את החברה איך, אם בכלל, יטופלו לקוחות שרכשו את המקבוק אייר שלהם בחו"ל, ונפרסם את תשובת איידיגיטל לכשתתקבל.

 

גם בחנות iStore העצמאית יספקו שירות ללקוחותיהם שסובלים מהתקלה. ״בהתאם להודעתה של אפל, ב-iStore מזמינים את כל מי שרכש את המקבוק אייר שלו מ-iStore או ממשווקיה המורשים להגיע למעבדת החברה ולבצע את החלפת כונן הפלאש במידה והוא עונה לקריטריונים שנקבעו על ידי אפל", נמסר.
בטל שלח
    לכל התגובות
    x