$
אינטרנט

ענקית הקמעונאות עליבאבא שוברת מערבה

החברה, אשר עשויה לעקוף תוך שנתיים את איביי ואמזון בתחומן, משיקה פלטפורמת סחר ייעודית למותגים אמריקאיים. מיקרוסופט היא בין הראשונות שתציג בה מוצרים ושירותים

רפאל קאהאן 11:3216.10.13

אם חשבתם שקמעונאיות הרשת המובילות הן אמזון או איביי, נכונה לכם הפתעה: על פי דיווח של TNW החברה המובילה במסחר אונליין היא עליבאבא (Alibaba) הסינית שמספקת פלטפורמת B2C לסוחרים. החברה הודיעה על השקת פלטפורמת מסחר למותגים מערביים - כשאחד הראשונות שישתמשו בה תהיה מיקרוסופט.

על פי המספרים שנמסרו בידי מנכ"ל ומייסד החברה ג'ק מה לסוכנות רויטרס בחודש שעבר, עליבאבא תעבור השנה את מחזור המכירות השנתי של אמזון ואיביי, ומטרתה להגיע למחזור מכירות של כ-483 מיליארד דולר עד לשנת 2016. מה שיהפוך אותה באופן רשמי לקמעונאית הרשת הגדולה בעולם לפני וולמארט האמריקאית.

 

ג'ק מה מוביל את עליבאבא לפסגת הקמעונאות המקוונת ג'ק מה מוביל את עליבאבא לפסגת הקמעונאות המקוונת צילום: בלומברג

 

על מנת לפרוץ לשוק האמריקאי, השקיעה עליבאבא כ-209 מיליון דולר בסטארט-אפ האמריקאי שופראנר (Shoprunner) המתמחה באספקת פתרונות לוגיסטיים לשוק המסחר המקוון. בנוסף מתכוונת החברה להשקיע כ-16 מיליארד דולר באמצעי לוגיסטיקה ותמיכה עבור שוק הקמעונאות הסיני.

 

היעד של עליבאבא אינו מופרך, בסין למשל, נשלחו בשנה שעברה כ-5.69 מיליארד חבילות, מתוכן כ-3 מיליארד נשלחו על ידי עליבאבא. בנוסף השיקה לאחרונה החברה פלטפורמת מסחר בסינגפור, שמתווספת ללפלטפורמות דומות שהושקו בהונג קונג וטאיוואן בשנה שעברה.

 

החברה גם הודיעה כי תספק הלוואות ליזמים ובעלי עסקים המעוניינים לפתוח חנות מקוונת בפורטל. אם אמזון היא המודל של עליבאבא, הרי שבחברה גם מתכננים להרחיב את מבחר המכשירים המריצים את מערכת ההפעלה למובייל Aliyun שפותחה על ידה.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x