$
ועידת המובייל 2014
ועידת המובייל 2014 גג כתבה

"גם אם 60 לקוחות קונים כרטיסי טיסה כל ערב, זאת הצלחה"

כך אמר מייסד האפליקציה למכירת טיסות ברגע האחרון, חוליו, גיורא מנדל בוועידת המובייל הגדולה. לדברי מנכ"ל ויזה אירופה בישראל עודד סלומי: 270 אלף ישראלים משתמשים באפליקציות תשלום סלולרי

אופיר דור 15:0708.10.13

"סקר שערכנו לקראת ועידת 'כלכליסט' מראה כי 2.8 מיליון ישראלים כבר מודעים לאפליקציות של תשלומים סלולריים שהושקו על ידי חברות כרטיסי האשראי. מתוכם 10%, כלומר 270 אלף איש, כבר משתמשים באפליקציות האלו שהושקו רק בשנה האחרונה", כך אמר מנכ"ל ויזה אירופה בישראל עודד סלומי.

 

סלומי דיבר בפאנל בנושא האפליקציות שפיצחו את הקהל הישראלי בוועידת המובייל הגדולה של ישראל של "כלכליסט" ומכון היצוא.

 

לדברי סלומי, "האפליקציות שמצליחות בישראל הן אלו שלקחו בחשבון את החששות של הקהל מזה שהוא מכניס את הכרטיס שלו ונחשף כספית. עם זאת, בעלי עסקים צריכים להבין שאם הם רוצים להגדיל את המחזור שלהם, הם חייבים להציע אופציה של תשלומים סלולריים, כמו שעשו למשל נהגי המניות של גט טקסי".

 

יובב מידד, סמנכ"ל במוביט יובב מידד, סמנכ"ל במוביט צילום: נמרוד גליקמן

 

בהמשך לדברים אלו אמרה סמנכ"לית פיתוח עסקי ואסטרטגיה בלאומי קארד לילך בר דוד כי "הלקוחות רוצים תשלום במובייל אבל מתבלבלים מזה שיש הרבה פתרונות שכל אחד מהם עובד בטכנולוגיה אחרת. הצרכן מחפש אפליקציה שתיתן לו ערך ותהיה נוחה ופשוטה כמו פנגו או גט טקסי". לדבריה, האתגר המרכזי של חברות האשראי הוא לרתום את העסקים הקטנים ולהסביר להם שהכניסה למרחב הדיגיטלי תביא להם עוד מכירות.

 

לילך בר דוד, סמנכ"לית פיתוח עסקי ואסטרטגיה לאומי קארד לילך בר דוד, סמנכ"לית פיתוח עסקי ואסטרטגיה לאומי קארד צילום: נמרוד גליקמן

 

מייסד האפליקציה למכירת טיסות ברגע האחרון, חוליו, גיורא מנדל, סיפר כי עד היום חצי מיליון אנשים הורידו את האפליקציה. "כל ערב נכנסים כ-40-50 אלף איש לאפליקציה ומבחינתנו גם אם 70-60 מהם קונים כרטיסים בערב נתון זה מצוין. אנחנו לא צריכים למכור מטוסים שלמים".

 

עודד סלומי, מנכ"ל visa אירופה ישראל עודד סלומי, מנכ"ל visa אירופה ישראל צילום: נמרוד גליקמן

 

לדברי מנדל, "חוליו מתכוונת להתרחב למוצרים נוספים בפורמט של מכירה ברגע האחרון". מנדל אמר עוד כי בתחילה היה חשש שלקוחות יפחדו להכניס את פרטי האשראי לאפליקציה, אבל זה לא קורה. "המערכת מאוד ברורה ופשוטה ונוחה ויש לנו גיבוי כי אנחנו שותפים עם חברה מוכרת, גוליבר. ברגע שלקוח רואה את השמות של חברות מוכרות, הוא יכניס את פרטי הכרטיס אשראי".  

 

גיורא מנדל, מייסד חוליו גיורא מנדל, מייסד חוליו צילום: נמרוד גליקמן

 

מנדל הסביר כי לשם האפליקציה היתה חשיבות בהצלחה. "השם הקליט תפס. צריך גם עיצוב סקסי, כמו הצבע הורוד של האפליקציה שלנו שיוצא מהקופסה ושאי אפשר להתעלם ממנו".

 

סמנכ"ל מוצרים ושיווק אסטרטגי באפליקצית התחבורה הציבורית מוביט, יובב מידד, אמר כי החברה הוקמה לפני שנה וחצי כדי לפתור בעיה מאוד כואבת. "לקחנו מידע על התחבורה הציבורית והפכנו אותו נגיש בצורה קלה ואחר כך שיכללנו את זה והוספנו אלמנטים כמו זמן אמת של הגעת התחבורה ואלמנטים של חוכמת המוניים", אמר מידד.

 

"יש לנו 2 מיליון משתמשים בעולם ואנחנו גם נותנים לחברות התחבורה כלים לתכנן את הקווים שלהם ולהקטין עומסים. אנחנו מציעים בנוסף לרכוש כרטיסים דרך האפליקציה וזה גם משהו שהחברות אוהבות.. החברות בארץ ובחו"ל דוחפות לתשלום סלולרי ואנחנו עוזרים להם", אמר מידד.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x