$
ועידת המובייל 2014
ועידת המובייל 2014 גג כתבה

ג'ורג' סנטוס: "דאטה הוא כמו סוכריה - הוא ממכר, אבל לא גורם כאב בטן"

לדברי ראש תחום הייעוץ לחברות טלקום ב-KPMG בוועידת המובייל הגדולה, "הדור השלישי לא היה רווחי - והוא לא היה הפתרון שחיפשנו"

הראל עילם 12:2008.10.13

"רובנו כאן מתעניינים בתעשייה הזו, בין אם אנחנו מפתחים או משתמשים. כל תעשייה עוברת שלב כמו שאנחנו עוברים כרגע - אני מבקר לא במעט מקומות מסביב לעולם במסגרת עבודתי, ובכל מקום, גם בדרום אמריקה וגם באירופה, התמונות בתעשייה דומות מאוד", כך אמר היום (ג') ג'ורג סנטוס, ראש תחום הייעוץ לחברות טלקום ב-KPMG בוועידת המובייל הגדולה של "כלכליסט" ומכון היצוא. זהו ביקורו הראשון של סנטוס בישראל.

"גם כאן בישראל ראיתי זאת - כולנו בסופו של דבר באותו מקום. בבית, הילד הקטן שלי משתמש בטאבלט ומזרים מידע דרך הסלולר כאילו הוא עושה זאת מלידה. יש לנו מספר מכשירים חכמים בכל בית, וכולנו התרגלנו לצרוך דאטה כמו שאנחנו אוכלים סוכריות. דאטה הוא כמו סוכריה - הוא ממכר, ניתן לאכול אותו ללא הפסקה, ותמיד יש מקום לעוד. רק שימו לב שהוא לא גורם לכם כאב בטן.

 

"אז למה זאת בעיה? כי אנחנו צריכים להיות חכמים בניהול הזינוק העצום בצריכת דאטה. אנחנו פתאום מגיעים לפתח של מה שיכול להיות מערבולת שלא נוכל לצאת ממנה. והיום, ממשקי המשתמש דורשים יותר ויותר עדכונים, יותר יכולות, יותר וידאו. אנחנו חייבים להיות חכמים בתעדוף היעדים שלנו ובפריסת הרשת שלנו.

  

ג'ורג' סנטוס, ראש תחום שירותי יעוץ לחברת טלקום KPMG אירופה ג'ורג' סנטוס, ראש תחום שירותי יעוץ לחברת טלקום KPMG אירופה צילום: נמרוד גליקמן

  

"איך ננהל את אתגרי הרווחיות שלנו לאורך זמן? איך נוכל להמשיך ולנהל זאת בעולם שבו הכסף נהיה יותר ויותר קשה להשגה? השדרוג לרשתות דור שלישי היה יקר, אבל היום אנחנו מבינים שהוא לא היה הפתרון הקסום לדאטה שחשבנו שהוא יהיה. ההשקעה בדור שלישי הייתה יקרה מדי, השקענו יותר מדי בתשתית וברשיונות. לכן כבר לפני כמה שנים הזהרנו שחייבים להיות חכמים יותר בשדרוג רשתות.

 

"דור רביעי במקום טוב יותר, הוא רווחי יותר, אבל זה עדיין משהו שאנחנו צריכים לעשות. הלקוחות שואלים אותנו איך אנחנו מאזנים שדרוג הרשת לדור רביעי, הרחבת הרשת והתאמת החברה למאה ה-21? זה לא רק רלוונטי לספקיות הסלולר הגדולות, אלא גם לחברות הטכנולוגיה הקטנות.

 

"הכל מוביל למסקנה שאנחנו חייבים להיות זהירים עם כל דולר שאנחנו משקיעים. אנחנו מייעצים לחברות להבין את פורפוליו הנכנסים שלהם ברמה כזו, שהם ידעו מתי הפתרון החכם הוא לשדרג את הרשת, להרחיב את הרשת או לרכוש חברה קטנה יותר. מה העלות לשדרוג הרשת? מה ההבדל ביכולות בין כל הרשתות השונות? לכן אנחנו פיתחנו כלי שמאפשר לחברות לבדוק את כל הנחות היסוד שלהם. זהו שוק ענקי - כל יום יש אפליקציה חדשה, חברות חדשות, משתמשים חדשים", סיכם סנטוס.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x