$
אינטרנט

נהגי Get Taxi שוקלים השבתה חלקית של השירות

ביטול עמלת ההזמנה עורר זעם אצל חלק מהנהגים שמנסים ליזום שביתה חלקית ובודקים אפשרות להתאגד בהסתדרות. אחרים אומרים כי המהלך דווקא צפוי להגדיל את מספר הנוסעים. בחברה מסבירים: "ביצענו את המהלך כי קיבלנו הרבה תלונות מנוסעים"

עומר כביר, הראל עילם ומיקי פלד 06:5506.10.13

מחלוקת בין נהגי המוניות של גט טקסי על ביטול עמלת ההזמנה: בעוד שחלקם זועמים וטוענים: “גט טקסי מנסים לגזור קופון על חשבוננו", אחרים דווקא מברכים על המהלך ואומרים כי הוא צפוי להגדיל את מספר הנוסעים.  

ביום שישי השתתפו נהגים בחברה בכנס בקניון איילון, שבו בחרו שלושה נציגים שינהלו את המאבק.

 

כמה מהמתנגדים לביטול העמלה מנסים ליזום השבתה חלקית של השירות ביום חמישי הקרוב, אך הדעות בנושא חלוקות, שכן הנהגים שהשתתפו בכנס שללו את הרעיון.

 

כנס הנהגים ביום שישי בקניון איילון, רמת גן. בחרו נציגים למאבק כנס הנהגים ביום שישי בקניון איילון, רמת גן. בחרו נציגים למאבק צילום: שאול גולן

 

אחד הנהגים סיפר שהוא וגם כמה מעמיתיו מתכוונים לגבות את העמלה בכל זאת, ואחר דיווח על התארגנות להשבתה: "ב־10 באוקטובר, עד 10 בבוקר, לא ניקח נסיעות של גט טקסי. לא חברות, לא עורכי דין, לא אף אחד. הם לא יכולים להתעשר על חשבוננו. הם לוקחים נהגים שמחפשים פרנסה ותופסים אותנו בביצים. זה לא צודק”.

 

עד ביטול העמלה גבו נהגי החברה דמי הזמנה של 5.2 שקלים בכל פעם שלקוח הזמין מונית דרך האפליקציה, בדומה לסכום שרוב תחנות המוניות בארץ גובות על הזמנה טלפונית ובהתאם להנחיות משרד התחבורה. ההנחיה החדשה אוסרת על הנהגים לגבות את העמלה.

 

“הם עוברים על החוק, רוצים לרסק את כל התחנות על חשבוננו", אמר אחד הנהגים בשיחה עם "כלכליסט". "זו שערורייה מה שהם עושים. הם הורסים את הענף. כאילו שאנחנו מרוויחים מיליונים”.

 

בשבוע שעבר פנו כמה מראשי התארגנות הנהגים של גט טקסי להסתדרות בבקשה לבדוק אפשרות להקים ועד עובדים. בהסתדרות בודקים עתה אם הנהגים בכלל יכולים להקים ועד עובדים, שכן הם לא שכירים של החברה אלא עובדים בה כעצמאים. עם זאת, בהסתדרות לא שוללים את המהלך, שכן ישנה היתכנות משפטית מסוימת לכך. עם זאת, גם אם יוחלט שניתן להתאגד משפטית, מדובר במהלך מורכב.

 

בבדיקה עצמאית שערך "כלכליסט" לא אותרו נהגים התומכים במהלך, אך בסיוע גט טקסי נוצר קשר עם שני נהגים שדווקא הצהירו כי הוא טוב וחיובי.

 

“מי שרואה את העתיד שלנו מבין שזה יביא לנו הרבה יותר לקוחות. הרבה מהם מעלים את זה ושואלים: למה אתם גובים 5 שקלים?", סיפר אחד מהנהגים התומכים, דניאל עטיה.

 

"הרוב המוחלט של הנהגים לא חושב שזה הוגן לגבות עמלה”, אמר ל”כלכליסט” בתגובה סמנכ”ל השייוק של החברה, נמרוד מאי. “ביצענו את המהלך כי קיבלנו הרבה התלונות מצד לקוחות. בעיני רבים מהם, העמלה מיועדת רק להזמנה טלפונית".

 

מאי דחה את הטענות שלפיהן ביטול העמלה מנוגד לחוק: "למשרד התחבורה אין הגדרה ברורה לתקנות של הזמנת מוניות דרך אפליקציה, הוא מתייחס רק להזמנה טלפונית". 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x