$
חדשות טכנולוגיה

להיט קטלני: המשחק GTA 5 הגיע למכירות של מיליארד דולר בשלושה ימים

הכותר האחרון בסדרת משחקי הפשע הפופולרית שבר שיא מכירות - אשר משאיר הרחק מאחור גם להיטי קולנוע כ"אווטאר", סרטי הארי פוטר או "הנוקמים". לשם השוואה, לסרטים אלה נדרשו 19 ימים כדי להגיע למיליארד הנכסף

עומר כביר 13:1122.09.13
העולם אולי לא מפסיק לדבר על דגמי האייפון החדשים של אפל, אבל ההשקה הרווחית ביותר של סוף השבוע האחרון שייכת כנראה למוצר אחר לגמרי: המשחק החמישי בסדרה GTA, שלדברי המפיצה שלו רשם מכירות של יותר ממיליארד דולר בשלושת הימים הראשונים להפצתו.
"Grand Theft Auto הינו תופעה תרבותי והמפתחת Rockstar Games ממשיכה להגדיר מחדש את מה שניתן לעשות בבידור אינטראקטיבי", אמר שטראוס זלניק, מנכ"ל ונשיא החברה שמפיצה את המשחק, Take-Two, בהודעה לעיתונות. “אנחנו גאים מאוד בהצלחה הביקורתית והמסחרית יוצאת הדופן של GTA 5”.


בכותר החדש משחקים במקביל שלוש דמויות של פושעים, אשר נדרשים לשדוד בנקים, לחסל עבריינים, לגנוב מכוניות ומטוסים ולהפוך מדגי רקק לכרישי פשע גדולים.
 

כוכבי GTA 5 הכניסו הרבה כסף ל-Take-Two ורוקסטאר כוכבי GTA 5 הכניסו הרבה כסף ל-Take-Two ורוקסטאר

 

ההצלחה המרשימה של GTA 5 ממצבת אותו כמשחק המחשב שרשם מכירות של יותר ממיליארד דולר בזמן הקצר ביותר מאז הפצתו. לשם השוואה למשחק הקודם שהחזיק בשיא, Call of Duty: Black Ops II, נדרשו שבוע וחצי יותר - 15 ימים - על מנת להגיע למכירות של מיליארד דולר. הנתון משאיר מאחור גם את שוברי הקופות הגדולים ביותר של הוליווד, דוגמת אווטאר, הסרט האחרון בסדרת הארי פוטר או The Avengers שנזקקו ל-19 ימים על מנת להגיע למכירות של יותר ממיליארד דולר.

 

לא מדובר בפעם הראשונה שבא רושם משחק מחשב הכנסות שיכולות לעורר את קנאת שוברי הקופות הגדולים, והנתונים של GTA 5 מחזקים את הלגיטימציה של משחקי המחשב כצורת אמנות הבידור שאינה נופלת בחשיבותה מהקולנוע או הטלוויזיה. ואולם, ההשוואה על סמך נתוני הכנסות בלבד יוצרת מצג שווא לגבי היקף ההשפעה שיש למשחקים על התרבות הפופולרית. זאת, מכיוון שמחירם הגבוה של המשחקים (כ-60 דולר ל-GTA 5) מביא לכך שמספר קטן יחסית של צרכנים יכול לייצר הכנסות גבוהות. מנגד, סרטים אולי מייצרים פחות הכנסות אך מגיעים למספר גבוה הרבה יותר של צרכנים שכן מחירי הכרטיסים שלהם נמוכים משמעותית.

 

מה חשוב יותר, הכנסות גבוהות או קהל רחב? התשובה תלויה כבר בהגדרה - האם משחקי מחשב וסרטים הם קודם כל אמנות או קודם כל עסק מסחרי.
בטל שלח
    לכל התגובות
    x