$
מכשירים ומדריכים

גרטנר: סמסונג מכרה פי 2 יותר סמארטפונים מאפל ברבעון האחרון

לפי נתוני חברת המחקר, הענקית האמריקאית מחזיקה רק 14.1% משוק הסלולר כיום והיא שנייה בטבלת המכירות ליריבתה הקוריאנית. במקום השלישי ניצבת LG, שמכירותיה נסקו ב-96% בשנה האחרונה

נמרוד צוק 12:1615.08.13
נתח השוק העולמי של סמסונג בענף הסמארטפונים ממשיך לצמוח והגיע לשיעור כפול מזה של אפל ברבעון השני של 2013. כך עולה מדו"ח חדש של גרטנר שפורסם אמש (ד'). 

מתוך 225 מיליון מכשירים שנמכרו במהלך הרבעון, 71.3 מיליון היו מתוצרת סמסונג, לעומת 45.6 מיליון ברבעון המקביל אשתקד - נתח שוק של 31.7%. אפל, לעומת זאת, מכרה 31.9 מיליון מכשירי אייפון בלבד, שני מיליון פחות מהרבעון המקביל אשתקד - מה שמקנה לה נתח שוק של 14.2%, לעומת 18.8% לפני שנה. גם המחיר הממוצע בו מכרה אפל את המכשירים סבל מצניחה חדה, בשל מבצעי הנחות רבים על מכשירי אייפון מדורות קודמים.

 

פאבלט גלקסי Note 2 של סמסונג פאבלט גלקסי Note 2 של סמסונג צילום: ניצן סדן

 

LG: זינוק מפתיע במכירות

 

במקום השלישי ברשימה ניצבת LG, עם נתח שוק של 5.1%. היקף המכירות שלה צמח בשנה האחרונה ב-96%, מ-4.9 מיליון יחידות ברבעון השני של 2012 ל-11.4 מיליון יחידות ברבעון האחרון. במקום הרביעי נמצאת לנובו, שהפכה בשנתיים האחרונות לאחת מספקיות הסמארטפונים העיקריות לשוק הסיני המתרחב במהירות, עם 10.7 מיליון יחידות ונתח שוק של 4.7%. את החמישיה הראשונה סוגרת ZTE, עם 9.7 מיליון יחידות, נתח שוק של 4.3% וגידול של 53% בהיקף המכירות לעומת הרבעון המקביל אשתקד.

 

עיקר הצמיחה היא בפלח מכשירי הביניים, שנמכרים במחיר של 400 דולר ומטה, אמר אנליסט גרטנר אנשול גופטה. לדבריו, כדי להמשיך להוביל סמסונג צריכה לשפר את המוצרים שלה בטווח המחירים הבינוני ולפעול באגרסיביות רבה יותר בשווקים המתפתחים. הכניסה הצפויה של אפל לשוק הסמארטפונים הזולים עשויה לשפר את היקף המכירות שלה, אמר גופטה, אבל במקביל לסכן אותה בפגיעה בהכנסות ממכירת הדגמים היקרים והרווחיים יותר.

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x