שימו לב, אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר. קראו עוד הבנתי
הייטק והון סיכון

QWILT גייסה 16 מיליון דולר בהובלת קרן בסמר

החברה הישראלית מפתחת טכנולוגיה להאצת העברת תכני וידאו למשתמש, שמאפשרת צפיה בסטרימינג בזמני טעינה קצרצרים תוך חיסכון ברוחב הפס של חברות האינטרנט. בגיוס השתתפו גם הקרנות רדפוינט, אקסל ומארקר

אסף גלעד 10:4730.07.13

הסטארט-אפ הישראלי Qwilt צפוי להודיע מחר (ד') על גיוס של 16 מיליון דולר בהובלת קרן ההון סיכון בסמר. לסבב מצטרפים גם המשקיעים הקיימים בחברה: הקרן האמריקאית אקסל, הנחשבת למשקיעה המוסדית הגדולה ביותר בפייסבוק, יחד עם קרן רדפוינט וקרן מארקר הישראלית של יובל שחר ואוהד פינקלשטיין.

זהו הסבב השלישי של החברה שמביא אותה לסך גיוסים של 40 מיליון דולר מאז הקמתה ב- 2011, ובאמצעותו תכניס החברה לדירקטוריון החברה את בוב גודמן, אחד השותפים הבכירים בבסמר- שהיה מהאחראים לאקזיט הענק של אינטוסל הישראלית ומכירתה לסיסקו תמורת 475 מיליון דולר מוקדם יותר השנה.

 

Qwilt, הממוקמת בהוד השרון ומעסיקה 60 עובדים, פיתחה מוצר המאפשר העברת וידאו ממרכזיית התקשורת השכונתית אל תוך הבית, מה שמכונה 'המייל האחרון'. זוהי תוכנה המנוהלת בענן ומותקנת על מרכזיות התקשורת השכונתיות של ספקיות טלקום אמריקאיות, מזהה בכל רגע נתון את קטעי הוידאו הפופולריים ביותר ושומרת העתק זמין שלהם על גבי שרתי המידע, בצורה כזו שתאפשר לצופים נוספים בשכונה להנות מהקליפים האלה באיכות ומהירות רבה יותר תוך חיסכון ברוחב הפס של מפעילת התקשורת.

 

החברה נוסדה על ידי אלון מאור, בכיר לשעבר בפיקיוב שנמכרה לסיסקו, ודן סחר, בכיר לשעבר בג'וניפר. הקשר של Qwilt לסיסקו גם לא מסתיים באלון מאור. המשקיעים הראשונים בחברה הם יובל שחר שהיה המנכ"ל והמייסד של פיקיוב, וגיורא ירון שהיה יו"ר החברה. כמה מעובדי החברה הגיע מסיסקו. "פיקיוב היתה חברה שהראתה לכולם איך אפשר לנתח את הרשת בזמן אמת", מסכם מאור. "Qwilt מובילה גם ביכולת לנתח את הרשת הזמן אמת, כמו גם היכולת לאגור כמות גדולה של כותרים פופולריים, היכולת לבנות ולנהל חוות שרתים גדולה שמספקת שירותים לכל מקום ברשת, והיכולת לנהל את כל זה באמצעות תוכנה משובצת אחת הפועלת בקצבי זמן אמת גבוהים במיוחד".

 

אלון מאור, מנכ"ל Qwilt אלון מאור, מנכ"ל Qwilt צילום: ענר גרין

 

לטענת מאור, הטכנולוגיה של Qwilt מסוגלת להעביר וידיאו עד בית הלקוח ביעילות הגבוהה פי עשר משאר המתחרות: סיסקו, ג'וניפר או פיר-אפ הישראלית. בזמני צפיית השיא, Qwilt יודעת לשפר את קצב השידור הממוצע והרזולוציה. החשיבות הטכנולוגיה מתחדדת כשקוראים את הנתונים שפירסמה סיסקו על הביקוש לוידיאו באינטרנט: 57% מכלל התעבורה העולמית באינטרנט מקורה בצפייה בסרטי וידיאו כמו יוטיוב, הולו או נטפליקס, ושיעור זה צפוי לגדול ל- 70% עד שנת 2017.

 

"תעבורת הוידיאו גדלה פי שניים מדי שנה", אמר מאור ל"כלכליסט". "וזה לא פלא כשאתה רואה ילדים שצופים בוידיאו רק ברשת, וכשכל האירועים הגדולים בשידור חי מועברים ונצפים באינטרנט". הטכנולוגיה של Qwilt יכולה לסייע קודם כל לספקיות תקשורת כמו AT&T או קומקאסט שנאבקות לשמר רוחב פס מספיק בכדי לשרת מיליוני לקוחות.

 

Qwilt משרתת גם ספקיות העברת תוכן (CDN) כמו ליימלייט, למשל, שעוסקות בהאצת העברת תכנים באינטרנט ומשרתות את ספקיות הטלקום ואתרי התוכן. יתרונה של Qwilt הוא שהיא מאפשרת לספקיות ה-CDN לסייע בהאצה גם באספקת הוידאו למייל האחרון. מודל ההכנסות של Qwilt בנוי מרשיונות לתוכנה שהיא מספקת, המשתנה בהתאם להיקף התעבורה וכמות הבקשות.

 

קליפים פופולריים רצים מהר יותר

 

אבל היתרון הגדול שלה טמון לא רק בהעברת וידיאו אלא גם ביכולתה לדעת אילו סרטים וקטעי וידיאו פופולאריים, בכל רגע נתון ובכל נקודה בעולם. מערכת הניתוח בזמן-אמת שלה מנתחת את נתוני הצפייה ומעבירה אותן לספקיות התוכן, ספקיות התקשורת וספקיות העברת התוכן (CDN). עם זאת, החברה אינה עוסקת בשירותי P2P לשיתוף קבצים ואינה מנתחת צריכת תכנים שאינם חוקיים.

 

כיום, החברה משרתת כבר כ-40 מפעילות תקשורת, ועורכת ניסויי פיילוט עם עשר מפעילות גדולות באירופה, ארה"ב, יפן ודרום קוריאה. "אנחנו נמצאים בימי הציפייה לפני חתימה עם לקוחות גדולים", אומר מאור. "מפעילות וחברות תקשורת רבות פונות אלינו, כמו גם משקיעים רבים. Qwilt יצרה מאפס שוק טכנולוגי שלא היה קיים, באמצעות פתרון מחוץ לקופסא שנמצא כולו על הענן ויכול לפעול בכל נקודה בעולם".

 

מדוע לא פיתחתם את Qwilt בתוך סיסקו עוד כשעבדתם שם?

 

"תמיד היה לי רצון לבנות חברה משלי, ולא הרגשתי שבסיסקו יוכלו 'לאכול' אותנו. רציתי לבנות חברה עצמאית משלי שתהיה גלובלית. גם סיסקו עצמה יודעת שאת החדשנות היא תמצא בחוץ. סיסקו נחשבת למובילה העולמית ברכישת מוצרים קיימים והצמחתם, אבל מישהו צריך ליצור את המוצרים האלה. תחרות עם סיסקו היא דבר בריא, ואם כבר מתחרים עדיף לעבוד כסיירת מהצד ולא בתוך אוגדה".

בטל שלח
    לכל התגובות
    x