$
מכשירים ומדריכים

יותר מדי משטחים: מיקרוסופט מודה כי הטאבלט שלה לא נמכר

יצרנית הטאבלט סרפס, שאמור להיות מכשיר הדגל של מערכת ההפעלה ווינדוס 8 RT, לא נמכר בקצב מספק - ולמיקרוסופט יש עודפים משמעותיים. כך הודה מנכ"ל החברה, סטיב באלמר

נמרוד צוק 10:4228.07.13
מיקרוסופט ייצרה יותר מכשירי סרפס ממה שהיא מסוגלת למכור, והיא מתקשה לשווק אותם בקצב הרצוי עבורה. כך הודה מנכ"ל החברה סטיב באלמר בסוף השבוע האחרון באירוע פנימי של החברה.

 

את הדברים אמר באלמר בנוגע לסרפס RT, דגם הטאבלט המריץ את מערכת ההפעלה ווינדוס 8 RT עם מעבד ARM שיצא לשוק באוקטובר האחרון, וקדם לסרפס פרו, אחיו המתוחכם יותר המבוסס על מערכת ההפעלה המלאה, ווינדוס 8. באלמר אמר זאת בתשובה לשאלה מדוע בחרה החברה להוזיל את מחירי ה-RT בכ-30% לפני שבועיים, ל-349 דולר בארה"ב. בנוסף, אישר באלמר את הדיווחים על פיהם מיקרוסופט מפתחת דגמים חדשים שיצטרפו למשפחת הטאבלטים שלה, אבל לא מסר פרטים נוספים.

 

טאבלט הסרפס של מיקרוסופט טאבלט הסרפס של מיקרוסופט

 

ברבעון הראשון של 2013 מכרה מיקרוסופט ברחבי עולם כ-900 אלף מכשירי סרפס בלבד, מרביתם מדגם הפרו. לפי נתוני חברת המחקר IDC, מדובר בנתח שוק של 1.8% בלבד. זאת לעומת 19.5 מליון מכשירי אייפד ו-8.8 טאבלטים מבוססי אנדרואיד מבית סמסונג שנמכרו באותו רבעון. על פי הדו"ח הרבעוני האחרון שלה עצמה, מיקרוסופט הפסידה עד כה כ-900 מליון דולר בגלל מכירות ה-RT החלשות.

 

במקביל לקושי החברה לכבוש נתח שוק משמעותי בתחום הטאבלטים והסמארטפונים, מתמודדת מיקרוסופט עם מכירות חלשות של מערכת ההפעלה השולחנית ווינדוס 8, ועם איום גובר על חבילות אופיס מצד גוגל דוקס, שגרם לחברה להעביר את הדגש מגרסאות הקופסה של חבילת התוכנות המשרדיות למהדורת אופיס 365 המקוונת הניתנת כשירות בתשלום חודשי, ולצאת במסע פרסום שמציג את היתרונות שלה על פני השירות המתחרה של גוגל.
בטל שלח
    לכל התגובות
    x