$
חדשות טכנולוגיה

יאהו רוכשת את Xobni ו-Qwiki

תחת הנהגתה של מאריסה מאייר, יאהו ממשיכה את מסע הרכישות האגרסיבי שלה, וקונה שתי מפתחות אפליקציות סלולר אמריקאיות תמורת 40 מיליון דולר כל אחת

נמרוד צוק 15:2404.07.13

יאהו לא עוצרת ברכישה המתוקשרת של פלטפורמת הבלוגים טאמבלר עבור 1.1 מיליארד דולר וממשיכה את מסע הקניות הפרוע שלה: אתמול (ד') נחשפו שתי רכישות חדשות של ענקית האינטרנט. הפעם מדובר ב-Xobni העוסקת בפיתוח אפליקציות מובייל ותוספי דפדפן לניהול אנשי קשר, ו-Qwiki המפתחת אפליקציית אייפון לעריכת סרטוני וידאו אוטומטית.

 

 

Xobni - חיפוש וניהול חכם גם באנדרואיד ובג'ימייל

 

Xobni החלה את דרכה ב-2006 כפרויקט צדדי של מייסד החברה אדם סמית בעת שהיה סטודנט ב-MIT. בהמשך הצטרף לחברה גם מאט ברזינה, והפרויקט זכה לתמיכה של מאיץ הסטארטאפים YCombinator. המוצר הראשון, Smartr Inbox, מוסיף יכולות מתקדמות של חיפוש, ניהול אנשי קשר וניהול מידע הן אאוטלוק וג'ימייל והן ל-iOS ואנדרואיד. החברה נרכשה בסכום שמוערך בין 30 עד 40 מליון דולר.

 

מנכ"לית יאהו, מאריסה מאייר מנכ"לית יאהו, מאריסה מאייר צילום: בלומברג

 

מנכ"ל החברה הנוכחי, ג'ף בונפורטי, עבד בעבר ביאהו בתפקיד סגן נשיא לחיפוש חברתי ותקשורת בזמן אמת, והוא מקורב לאחד ממייסדי יאהו, דייויד פילו, שהיה אחד הכוחות המניעים מאחורי העסקה. "האם אי פעם פגשתם מישהו שבאמת מבין אתכם? כך אנחנו מרגישים בקשר ליאהו. יאהו מבינה מה אנחנו עושים", נכתב בבלוג הרשמי של הסטארט-אפ הצעיר.

 

החברה גם דיווחה כי היא מעבירה את פעילותה למטה יאהו בעיר סאניוויל, קליפורניה וכי במקביל לשילוב הטכנולוגיה שלה במוצרי יאהו, היא תמשיך לתמוך בשנה הקרובה במוצרים הקיימים. עם זאת, החברה תפסיק באופן מיידי את מכירת כל מוצרי הפרימיום שלה ואת ההפצה של חלק מהמוצרים החינמיים.

 

Qwiki - עריכת וידאו בלחיצת כפתור

 

על פי הערכת הבלוג AllThingsD, הנחשב למקורב במיוחד ליאהו, חברת האינטרנט שילמה עבור Qwiki בין 40 ל-50 מיליון דולר. אפליקציית האייפון של החברה מאפשרת להפוך קטעי וידאו, תמונות וקבצי אודיו לסרטון ערוך בלחיצת כפתור. עובדי החברה יעבירו את פעילותם מסן פרנסיסקו למשרדי יאהו בניו יורק, שם הם יעסקו ב"חשיבה מחדש על חווית סיפור הסיפורים של משתמשי יאהו", כהגדרת החברה. באופן מתבקש, לפוסט שדיווח על העסקה צורף סרטון קצר שנעשה באמצעות Qwiki ומסכם את ההתקשרות בין השתיים.

 

מאז התיישבה מריסה מאייר בכס מנכ"לית יאהו, נצמאת החברה בתזזית של השקעה בחברות סטארטאפ, מתיחת פנים למוצרים ותיקים וסגירת שירותים מיותרים. בשבוע שעבר הכריזה החברה על סגירת 12 שירותים, ביניהם מנוע החיפוש הותיק אלטה ויסטה שבבעלותה. במקביל היא השיקה פיצ'רים חדשים במנוע החיפוש ובשירות האי-מייל, ולפני חודש וחצי הציגה את הגרסה החדשה לפלטפורמת שיתוף ואחסון התמונות פליקר.

 

בין חברות הסטארט-אפ שרכשה יאהו השנה ניתן למצוא את אפליקציית האייפון הבריטית Summly, אפליקציית שיתוף התכנים Stamped, פלטפורמת שיחות הוידאו ONtheAIR ואתר ניהול המשימות החברתי MileWise. על פי דיווחים לא רשמיים, יאהו ניסתה לקנות גם את זינגה, פינטרסט, מדייה אושן ואתרי הוידאו דיילי מושיין והולו. בסך הכל, יאהו רכשה כ-15 חברות במהלך השנה, קצב המתחרה בשל גוגל. 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x