$
אפליקציות

Wibbitz הופכת את הכתבות שאתם קוראים לסרטוני וידאו עשירים

החברה פיתחה אפליקציית אייפון המסוגלת להמיר מאמרי טקסט לסרטוני וידאו על ידי שימוש בניתוח שפה טבעית, יוריסטיקה ועוד. הקריינות, האנימציה והאינוגרפיקה מותאמות לתוכן

אסף גלעד 17:5526.06.13

הסטארט-אפ הישראלי Wibbitz השיק היום (ד') אפליקציית אייפון חדשה, המאפשרת סיכום של חדשות, כתבות ומאמרים על ידי המרת טקסטים לסרטוני וידאו קצרים, באורך של דקה עד שתי דקות. האפליקציה, מבית היזמים זוהר דיין ויותם כהן, משתמשת באלגוריתם ועיבוד שפה טבעית על מנת לייצג אלמנטים מהטקסט בצורה ויזואלית, על ידי תמונות, קטעי וידאו ואינפוגרפיקות.

 

אפליקציות לסיכום כתבות חדשותיות בלטו בשנה האחרונה וכיכבו בעצמם בחדשות בזכות רכישת אפליקציות כגון Wavii על ידי גוגל, או Summly בידי יאהו. במרבית המקרים האלה סגרו הרוכשות את הפעילות, בלעו את הטכנולוגיה והעשירו את היזמים במיליוני דולרים. המפורסם שבהם הוא ניק ד'אלוסיו בן ה- 17, שמכר את Summly תמורת 30 מיליון דולר ליאהו.

 

 

העסקאות האלו עדיין השאירו הרבה מקום לתחרות וחדשנות בתחום. האפליקציה הישראלית משתמשת ביוריסטיקות וחוקי אצבע כך ששורת ציטוט בכתבת הטקסט הופכת להיות תמונה של האדם המצוטט, המשולבת לתוך הוידאו הסופי ופרושה על פני כל המסך.  במקרה אחר, כתבה על שחקן כדורסל תשלב קטעי וידיאו של רגעי השיא מהקריירה שלו או המשחק האחרון. משפט המתאר עלייה או ירידה של מניה יופיע בתור חץ עולה או יורד בוידאו, ולידו המספר המתאר את שיעור השינוי, וכתבה המתארת מיקום כלשהו תקפיץ מפה עם מיקום מדויק.

 

עבודת הגרפיקה נעשית על ידי המחשב

 

דיין, מנכ"ל החברה, מסביר האפלקציה מלווה את הכתבות בבקריינות המתאימה את עצמו לסוג התוכן ולסוג המשתמש. "האפליקציה היא אוטומטית לחלוטין ויודעת לנתח באיזה סוג של טקסט מדובר, באיזה תחום - כגון ספורט, כלכלה או תרבות - ולהציג ממשק שונה לכל אחד ולפי תחום התוכן". לדברי דיין, כל קטעי הוידיאו והתכנים הנלקחים לשימוש על ידי האפליקציה נעשים תוך כדי הסכמי רישוי עם בעלי התוכן.

 

 

האפליקציה היא חינמית והמודל העסקי בנוי על שותפות עם אתרי תוכן וחדשות - וכבר עובדת עם מערכת "טלגרף" הבריטי. כבר כיום יכולה האפליקציה לנתח כל סוג של טקסט על גבי כל אתר, אבל בחברה מעוניינים בשיתוף פעולה הדוק יותר עם אתרי התוכן, אשר יאפשר להפיץ את סרטוני החדשות על פני אתרים עצמאיים רבים, תוך הפניה לאתר התוכן המקורי. בטווח הארוך יותר, החברה גם חושבת על התאמת השירות לאגרגטורי חדשות.
 

"אנחנו רוצים למנוע את המצב הקיים שבו אתרי החדשות מציגים את אותו התוכן לכולם", אמר כהן, המשמש כסמנכ"ל הפיתוח העסקי שלה. "חווית הקריאה המקוונת אמורה למנוע מצב כזה. האפליקציה שלנו תעזור ליותר תכנים להגיע ליותר משתמשים, כאשר כל משתמש יקבל את התוכן שהוא צריך".

 

קודם להשקת האפליקציה, השיקה החברה מערכת דומה למחשב האישי. היא כבר מנתחת טקסטים של כ-50 אלף אתרים, והסרטונים שלה זוכים ל-17 מיליון צפיות בחודש.


החברה הושקה ב-2011 וגייסה עד כה כ-2.3 מיליון דולר מקרן הורייזונס של המיליארדר ההונג-קונגי לי קה-שינג, אחד המשקיעים המרכזיים בסטארטאפים צעירים בישראל בשנתיים האחרונות, וכן מאינשיאל קפיטל של רועי קרתי ואלעד כהן, לול ונ'צרס של אביחי ניסנבאום ויניב גולן וקימה ונצ'רס. החברה מעסיקה 17 עובדים במשרדים בתל אביב ובניו יורק.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x