$
חדשות טכנולוגיה

יצרנית מכשירי האייפון רוצה להתחרות ישירות מול אפל

חברת הענק פוקסקון, המרכיבה ומייצרת את כל מכשירי אפל, לא רק עובדת על הקמת קו מוצרים אלקטרוניים מתחרים אלא גם רוצה להכנס לתחום התכנים, אפליקציות, מדיה וציוד היקפי ואף להקים רשת חנויות משלה

נמרוד צוק 11:2228.05.13

ענקית האלקטרוניקה הטאיוואנית הון האי, המוכרת יותר בשם חברת הבת הסינית שלה, פוקסקון, סובלת בחודשים האחרונים מירידה חדה בהכנסותיה מהרכבת מוצרי אפל. כתוצאה מכך, היא פועלת באגרסיביות למציאת לקוחות נוספים והתרחבות לתחומים עסקיים חדשים, כמו פיתוח מותג עצמאי של מוצרי אלקטרוניקה, והשקעות בענפי המדיה והתוכנה.

 

מלבד אפל, הון האי מייצרת, בין השאר, עבור סוני, נוקיה, HP, נינטנדו, דל ואמזון. היא אחראית על 40% מיצור המכשירים האלקטרוניים בעולם. הכנסות החברה ב-2012 הסתכמו ב-130 מיליארד דולר, אבל על פי הערכות "וול סטריט ג'ורנל", מחצית מההכנסות הגיעו מאפל. מדובר בגידול של 13% בלבד מההכנסות ב-2011, לעומת גידול של 53% ממנו נהנתה החברה ב-2010.

 

הרבעון הראשון של 2013 היו גרוע עוד יותר, ושיקף את הדשדוש במכירות אפל. "נפח הייצור שאנחנו יכולים לספק הגיע להיקף עצום, אבל ההזמנות מהלקוחות המרכזיים שלנו גדלות בקצב מוגבל, כך שאנחנו זקוקים ללקוחות חדשים כדי לנצל את יכולות הייצור שלנו במלואן", אמר אחד מבכירי החברה.

 

בין הלקוחות החדשים של פוקסקון ניתן למצוא את רשת הטלוויזיה-על-גבי-אינטרנט הסינית LeTV.com, עבורה מייצרת פוקסקון טלוויזיות LCD, וכן את חברת התקשורת הסינית Huawei, יצרנית הטלוויזיות האמריקאית Vizio ואת תחנת הטלוויזיה הסינית Hunan TV, המעוניינת בסמארטפונים מיוחדים עם מסך בגודל 6 אינץ שישמשו את לקוחותיה לצפיה בשידורי הטלוויזיה.

 

טים קוק, מנכ"ל אפל, מבקר במפעלי פוקסקון בסין. השותפות הקרובות הופכות ליריבות טים קוק, מנכ"ל אפל, מבקר במפעלי פוקסקון בסין. השותפות הקרובות הופכות ליריבות צילום: בלומברג

 

פוקסקון רוצה להיות אפל

 

בטווח הרחוק יותר, מתכננת פוקסקון להתרחב ולא רק לייצר מוצרי אלקטרוניקה, אלא גם לספק תכנים עבור משתמשי מוצריה - בדיוק כמו הלקוחה הגדולה שלה. פוקסקון מגייסת מהנדסי תוכנה ליחידת מו"פ שהקימה בדרום טייוואן, שתעסוק בפיתוח אפליקציות, טכנולוגיות שרותי מחשוב בענן ואפילו יישומים לשעונים חכמים. בנוסף, החברה עובדת על הקמת רשת של מאות חנויות קמעונאיות ברחבי סין.

 

בנוסף, החברה בודקת אפשרות למכור ציוד היקפי כמו אוזניות, מקלדות, כבלים ומוצרים נלווים לאייפון ולאייפד תחת המותג "פוקסקון", וכן מחזקת את שיתוף הפעולה שלה עם רשת חנויות האלקטרוניקה האמריקנית RadioShack על מנת לפתוח רשת של חנויות מקוונות וקמעונאיות ולמכירת חלק מהמוצרים שהיא מרכיבה במפעליה ישירות לצרכנים.

 

עד כה, אפל נהנתה ממערכת יחסים מיוחדת עם פוקסקון, מה שאפשר לה לשמור על אחוזי רווח גבוהים בתהליך היצור שלה. אבל כעת נראה כי אפל תאלץ להתמודד עם עוד שותפה קרובה שגם הופכת ליריבה. יש לה מערכת יחסים דומה עם סמסונג, ספקית הרכיבים הגדולה ביותר של אפל, שהיא גם המתחרה הגדולה ביותר שלה.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x