$
חדשות טכנולוגיה

מלחמת הקונסולות: Playstation 4 נגד Xbox One

השנה יצאו לראשונה במקביל דגמים חדשים של שתי הקונסולות המובילות, דבר שמבטיח את אחד ממאבקי השיווק הגדולים בתולדות תעשיית המשחקים. בעוד מיקרוסופט תשווק את ה-Xbox One כמכשיר לכל המשפחה, תעדיף סוני להציג את ה-PS4 כמכונת משחקים

הראל עילם 14:2426.05.13
מיקרוסופט חשפה בשבוע שעבר את הדור הבא של קונסולות המשחקים שלה, Xbox One, ובכך ירתה את יריית הפתיחה במה שצפוי להיות אחת ממלחמות השיווק הגדולות, היקרות והסוערות ביותר בתולדות תעשיית המשחקים.

בפברואר הציגה מתחרתה הוותיקה בעולם הקונסולות, סוני, את הדור הבא של מכשירי הפלייסטישן, שיושק גם הוא לקראת סוף השנה. אף שהתחרות בין השתיים נמשכת כבר 12 שנה, מעולם לא השיקו ענקיות הטכנולוגיה קונסולות חדשות באותה שנה, ותמיד נשמר פער של שנה לטובת חברה זו או אחרת. השנה שתי החברות מכוונות לתקופת החגים של 2013. ניתן רק לדמיין את תקציבי השיווק האדירים שינסו למשוך את הלקוחות לכאן או לכאן, עם הבטחה של חוויית משחקים, מדיה וטלוויזיה חדשות לגמרי.

 

Xbox One Xbox One

 

דומות אך שונות

 

המפרט של שתי הקונסולות זהה כמעט לחלוטין וניתן גם להניח שהמחירים יהיו דומים. ואף על פי שלא מעט מעריצים יזעקו חמס על הקביעה הבאה, גם המשקל של המשחקים הבלעדיים לקונסולה זו או אחרת, שבו התגאו החברות ושהיווה גורם משיכה מרכזי מצד הצרכנים, התפוגג עם השנים - במיוחד בתקופה שיותר ויותר משחקים הם חוצי פלטפורמות ויש תחרות משמעותית יותר מצד משחקי מובייל ורשת.

 

הדבר מעלה את השאלה, בקרב מאות מיליוני השחקנים המחזיקים בקונסולה זו או אחרת בבית - באיזו קונסולה לבחור? אם לא לפי מפרט, טכנולוגיה, מחיר, זמינות, תאריך יציאה או משחקים בלעדיים, על בסיס מה אבחר איזו קונסולה לקנות?

 

Xbox One (משמאל), לצד עיצוב קונספט של ה-PS4. סוני טרם חשפה את עיצוב הקונסולה Xbox One (משמאל), לצד עיצוב קונספט של ה-PS4. סוני טרם חשפה את עיצוב הקונסולה

 

התשובה היא, בסופו של דבר, בחזון של כל חברה לעתיד הגיימינג בעוד כמה שנים, ובבחירת זה שמתאים לכם יותר. החזון הזה משתקף מאירוע ההשקה של כל חברה ומהאסטרטגיה ארוכת הטווח של כל אחת, שנבנתה עוד הרבה לפני כל חשיפה.

 

מיקרוסופט דוגלת בחזון מרכז המדיה

 

מיקרוסופט כבר מדברת שנים רבות על "קונסולת ה-Xbox כמרכז המדיה בבית". היא גם הבטיחה הבטחות דומות לגבי ה-Xbox 360, הקונסולה הנוכחית של החברה, והצליחה לספק זאת באופן חלקי. הדגם הנוכחי מתפקד כממיר טלוויזיה וסטרימר סביר, שנמכר כיום במחיר משתלם. ה-Xbox One, עם זאת, כוללת מערכת שליטה קולית הרבה יותר מתוחכמת שיכולה בתיאוריה לשנות לחלוטין את הדרך שבה מתקשרים עם הטלוויזיה.

 

על ידי פקודה קולית אחת יכול משתמש להפעיל את הקונסולה ואת הטלוויזיה ולהיכנס ישירות לחשבון מיקרוסופט שלו שכולל את כל המשחקים והשירותים שהפעיל לאחרונה, המלצות למשחקים וסדרות טלוויזיה מעניינות, גישה לשירותי סטרימינג, מדיה, תכנים בלעדיים ועוד. החברה הצהירה אפילו שתפיק תוכניות טלוויזיה שישודרו רק לבעלי המכשיר החדש, כולל סדרת מדע בדיוני בבימויו של סטיבן ספילברג שתתרחש בעולם של המשחק המצליח Halo.

 

המאסטר צ'יף יככב בסדרת טלוויזיה בלעדית לאקסבוקס המאסטר צ'יף יככב בסדרת טלוויזיה בלעדית לאקסבוקס צילום מסך: Halo

 

אבל בעוד החברה לא פירטה יותר על הכוונות ארוכות הטווח שלה לגבי כל התממשקות הזאת, היא כן ציינה כי הקונסולה תריץ גם ליבה של מערכת ההפעלה ווינדוס. ואי אפשר לשכוח שהקונסולה גם יודעת להתממשק עם החשבונות הקיימים של המשתמש וכוללת חיבור אינטרנט קבוע. כל זאת כחלק מהאסטרטגיה ארוכת הטווח של מיקרוסופט לחבר בין כל מערכות ההפעלה השונות שלה לאקוסיסטם אחד, שבו ניתן להתממשק בקלות בין טאבלטים, טלפונים, טלוויזיות ומחשבים.

 

המסקנה המתבקשת היא שמיקרוסופט רואה את XBOX One כמחשב לכל דבר, וכחלק מהאקוסיסטם שהיא יוצרת, עם ווינדוס 8 למחשב האישי, ווינדוס 8 RT לטאבלטים ו-ווינדוס פון 8 לטלפון. One תאגד סביבה את כל המדיה ושידורי הטלוויזיה בבית וניתן להניח כי היא תריץ אפליקציות ייעודיות ותתפקד הרבה יותר כמחשב, שיידע גם לשלוף את כל החשבונות והמידע של המשתמש ולהציג אותו על הקונסולה.

 

חזון כזה גם יכול לעודד את ה-Xbox כמרכז יצירה למשפחות, מהלך הגיוני למדי בהתחשב בחלק מהשינויים שעשתה בעבר והתייחסו ל־Xbox 360, הכוללים יצירת אווטארים וחשבונות נפרדים על אותה קונסולה, ואף יצירת "חשבון ילדים" ייעודי וחסום עם ווינדוס 8. חשוב גם לזכור את חנות המשחקים הפשוטים המצליחה Xbox Arcade, שרק ממשיכה לצבור תאוצה.

 

לא נופתע אם מיקרוסופט תשווק את הקונסולה שלה כידידותית במיוחד למשפחות, עם משחקים קבוצתיים ומשחקים פשוטים לכל המשפחה, במיוחד בהתחשב בכישלון המסחרי של Wii U, הקונסולה של נינטנדו שפונה לאותו שוק. היא גם ללא ספק תתמקד ביכולות המדיה שלה, בתכנים הבלעדיים שיהיו זמינים דרך Xbox live, בשליטה הקולית וביכולת הקונסולה להריץ אפליקציות מתקדמות.

 

סוני מתרכזת בענן

 

ההכרזה הרשמית של הפלייסטיישן 4 בפברואר האחרון שמה דגש משמעותי על יכולות הענן והסטרימינג של החברה, והאפשרות לגשת למשחקים ללא צורך ברכישת דיסק פיזי או התקנה מקומית. בפועל, שחקנים יוכלו לשחק על גבי שרתים רחוקים, המשדרים את כל התוכן לקונסולה.

 

 

הדבר אולי מייתר חלק מהצורך במפרט המתקדם של הקונסולה, אבל גם הופך את הפלייסטיישן 4 לכמעט נצחית - ללא צורך בהחלפה או שדרוג בעתיד. כל מה שצריך זה רוחב פס. בעולם של סוני ניתן לחכור או לשכור משחקים בצורה מקוונת, או לשלם על גישה למאגר משחקים בלתי מוגבל, במתכונת דומה לשירותי סטרימינג אחרים כגון הולו ונטפליקס. ניתן אפילו להמשיך לשחק גם אחרי שאתם יוצאים מהבית דרך פלייסטיישן ויטה, או טאבלטים וטלפונים חכמים מתוצרת החברה.

 

בקר המשחקים החדש של הפלייסטיישן 4. הקונסולה עצמה טרם הוצגה בקר המשחקים החדש של הפלייסטיישן 4. הקונסולה עצמה טרם הוצגה צילום: בלומברג

 

יכולות הענן מתקשרות היטב לחזון ארבעת המסכים הוותיק של סוני - האפשרות לבצע סטרימינג של מדיה בצורה נוחה בין כל קטגוריות המכשירים: טלפונים, טאבלטים, טלוויזיות ומחשבים. חברות רבות כגון סמסונג מדברות על חזון זה, אבל סוני היא הקרובה ביותר להביא אותו למציאות.

 

פלייסטיישן 4 דומה הרבה יותר לקונסולת משחקים סטנדרטית, כפי שהתרגלנו לחשוב עליה עד כה, אך עם יותר יכולות חיבוריות, תקשורת, ענן וסטרימינג. סוני, ניתן להניח, תמכור את הקונסולה שלה כ"פתרון האמיתי לגיימרים", ותשים דגש רב יותר על משחקים בלעדיים ועל הכותרים החזקים ברשותה.

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x