$
אינטרנט

מיקרוסופט ממשיכה להתקיף את גוגל

לאחר שהפסידה מספר חוזים לטובת גוגל, מיקרוסופט ממשיכה את הקמפיין האגרסיבי כנגד ענקית החיפוש - הפעם עם סרטון סאטירי שיוצא נגד גוגל Docs

נמרוד צוק 16:0213.05.13

המאבק בין מיקרוסופט לגוגל מתחמם שוב: אחרי מספרסרטוני "Scroogled" ששוחררו בחודשים האחרונים ועקצו את החברה על היחס לפרטיות בשירותי ג'ימייל, גוגל פליי ואחרים, מיקרוסופט פרסמה במהלך סוף השבוע האחרון סרטונים חדשים התוקף הפעם את שירות גוגל דוקס.

 

הסרטונים פורסמו בליווי מאמר מקיף בנושא מצד מנהל מוצר אופיס במיקרוסופט, ג'ייק זבורווסקי. החברה אף העלתה אתר חדש בשם whymicrosoft.com, בו היא מציגה השוואות מפורטות בין המוצרים שלה לאלה של גוגל ומתחרות נוספות, כמו IBM וסיסקו.

 

המהלך הגיע לאחר שגוגל השיקה בסוף אפריל תוסף חדש לכרום, המאפשר צפיה במסמכי אופיס ישירות מהדפדפן וללא צורך בתוכנות של מיקרוסופט או בהעלאת המסמך לגוגל דרייב. בנוסף, לאחרונה מיקרוסופט הפסידה מספר חוזים ממשלתיים בארצות הברית לטובת גוגל.

 

 

מי רוצה להמר על גוגל דוקס?

 

באחד הפוסטים מתייחסת מיקרוסופט לשימוש בגוגל דוקס כאל "הימור", ומציגה צילומי מסך המראים כיצד מסמך עלול להשתבש בהמרה מסביבת מיקרוסופט לסביבת גוגל. "כשאתה פותח מסמך ביישומי אופיס, אתה יודע מה אתה מקבל, לא משנה אם זה על גבי PC, דפדפן או סמארטפון" כותב זבורווסקי. "השימוש במסמכים ומצגות להעברת מסר כולל לא רק את התוכן אלא גם את הטון, העיצוב והפורמט של המידע - והמרה של מסמכים לגוגל דוקס הוא הימור", נטען. גם השימוש בתוסף הדפדפן החדש, לטענתו, מהווה הימור מבחינה זו.

 

בסרטון הראשון המלווה את הפוסט, בו משתתפים איש "סטרדיי נייט לייב" רוב שניידר ושחקן הבייסבול פיט רוז, גוגל דוקס מושווה לשולחן משחק בקזינו, בו מהמרים שני גברים בחליפות על שמם הטוב והקידום המקצועי שלהם תמורת הסיכוי לזכות במחזיק מפתחות זול. הסרטון השני, שעלה כחלק ממאמר המפרט את היתרונות של אופיס 365 לבבודה קבוצתית, מתרחש באימון של קבוצת כדורסל: כאשר גוגל דוקס הוא השחקן החדש האיטי, השמנמן והעצלן, ואופיס הוא השחקן הותיק והמיומן. הפוסט כולל שורה של עדויות מלקוחות מיקרוסופט, שניסו לעבור לגוגל דוקס והתאכזבו.

 

למיקרוסופט היסטוריה ארוכה של שימוש בסרטונים מפורשים כחלק מהמאבק שלה בגוגל. ב-2011, לדוגמה, פרסמה החברה סרטון בוטה בשם "GMail Man" שהמשיך באמצעות דמות של דוור המחטט במכתבים את האופן בו המערכות של גוגל משתמשות בטקסטים בהודעות הדואר כדי להתאים מודעות פרסומת למשתמשים.
בטל שלח
    לכל התגובות
    x