$
אינטרנט

ההון שברשת: ב-2012 מומנו מיליון פרויקטים בקיקסטארטר ודומיו

דו"ח חדש מראה שסטארט-אפים וגולשים הצליחו לגייס כ-2.7 מיליארד דולר באתרי מימון ההמונים למיניהם בארץ ובעולם. לפי הערכות, עד סוף 2013 יאמיר הסכום ויגיע ליותר מחמישה מיליארד דולר

עומר כביר 17:3308.04.13

שירותי מימון המונים דוגמת קיקסטארטר גייסו במהלך 2012 כ-2.7 מילארד דולר בעבור הפרויקטים שערכו בהם קמפיינים - כך עולה מדו"ח של חברת המחקר Massolution, שמתמחה בתחום. בסך הכול במהלך השנה שעברה יותר ממיליון פרויקטים ערכו קמפיינים שהסתיימו בהצלחה ובגיוס כספים.

לפי הדו"ח, שמבוסס על ניטור פעילותן של 308 פלטפורמות מימון המונים, במהלך 2012 נפח הסכומים שגייסו הפרויקטים גדל ב-81% לעומת 2011, כאשר עיקר הסכומים הגיעו מצפון אמריקה (1.6 מיליארד דולר, גידול של 105% לעומת 2011) ואירופה (945 מיליון דולר, גידול של 65%). ביחד מחזיקות צפון אמריקה ואירופה ב-95% מכלל הסכומים שגייסו שירותי מימון המונים, ואולם הצמיחה המרשימה ביותר נרשמה דווקא בשווקים האחרים, בהם עמד הגידול על 125%.

 

גשר ברוטרדם, הולנד, אשר נבנה במימון המונים גשר ברוטרדם, הולנד, אשר נבנה במימון המונים צילום: Ossip van Duivenbode

 

קצב הצמיחה הגבוה צפוי להישמר גם בשנה הנוכחית, שבסיומה מעריכה החברה ששירותי מימון ההמונים יגייסו יותר מחמישה מיליארד דולר.

 

הכסף צומח על עצי האינטרנט

 

2012

 הייתה משמעותית בעבור שירותי מימון ההמונים לא רק בגין הכספים הרבים שגייסו אלא גם בזכות ההד התקשורתי שעוררו, בעיקר בכל הנוגע לקמפיינים בקיקסטארטר. בשנה האחרונה זכו כמה פרויקטים לתשומת לב תקשורתית ניכרת, דוגמת השעון החכם Pebble שגייס יותר מ-10 מיליון דולר או קונסולת המשחקים מבוססת האנדרואיד Ouya שגייסה יותר מ-8.5 מיליון דולר.

 

גם בישראל זכו קמפייני מימון המונים מקומיים לתשומת לב נרחבת בשנה האחרונה: זכורים בעיקר הקמפיין שערכה הבלוגרית טל שניידר למימון סקר לפני הפריימריס בקדימה וקמפייני גיוס הכספים של האתרים עין הדג וחורים ברשת - שכולם נחלו הצלחה ועברו את יעדי הגיוס שלהם. 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x