$
אינטרנט

יוטיוב הגיע למיליארד גולשים בחודש, גוגל תוהה איפה הכסף

גוגל, בעלת האתר, מהרה להציג את הנתון כדי למשוך מפרסמים. על אף הצמיחה המשמעותית בשיעור הצפייה, עדיין לא ברור אם ליוטיוב ישנו רווח תפעולי קבוע ואם גוגל החזירה את השקעתה

הראל עילם 12:4621.03.13
אתר הוידאו המקוון הפופולרי והגדול בעולם, יוטיוב, הצליח לשבור שיא נוסף החודש - ולהגיע להיקף תעבורה של מיליארד מבקרים יחודיים בחודש. "אם היינו מדינה, היינו השלישית בגודלה - אחרי סין והודו", אמר גורם בגוגל ל-The Next Web.

ענקית החיפוש גם הודיעה שהיא משדרגת את מנוע החיפוש בתוך יוטיוב, עם חיפוש מדויק יותר וכן הצגת טרנדים, שיאפשרו למשתמש לראות אילו סרטונים היו פופולרים בכל מדינה ובכל תקופה. חיפושים ומילות חיפוש מיוטיוב גם ישולבו לתוך גוגל טרנדס.

 

בראיון עם Holywood Reporter, סמנכ"ל יוטיוב רוברט קניקל אמר כי החברה גם שוקלת לאפשר לחברות התוכן להתחיל לגבות תשלום במתכונת חד פעמית, או כמנוי, על מנת לצפות בסרטונים או ערוצים מסוימים.

 

מיליארד צופים בחודש, כמות עצומה של תוכן וידאו ורווח בשיעור לא ברור. יוטיוב מיליארד צופים בחודש, כמות עצומה של תוכן וידאו ורווח בשיעור לא ברור. יוטיוב צילום מסך: youtube.com

 

קאמבק לערוצי התוכן?

 

השיא החדש בכמות המשתמשים - צמיחה של 25% בהיקף הגלישה לעומת אשתקד - ללא ספק ירשים את המפרסמים, משהו שגוגל הדגישה במיוחד בהודעה הרשמית שלה.

 

היא ציינה כי כל מאה המותגים המובילים בעולם מנהלים היום קמפיינים ביוטיוב, וכי עשרות אלפי חברות הקימו ערוצים רשמיים על גבי האתר. בידיעה קשורה, סיימון קאוול, המייסד של תוכניות הטלוויזיה The X Factor, השיק היום (ה') את תחרות גיוס הכשרונות שלו - הפעם ב-26 מדינות, ודרך יוטיוב.

 

החברה גם ממשיכה לעבוד על ערוצי התוכן שלה; לפני קרוב לשנתיים יוטיוב הודיעה על הקמת מאה ערוצי תוכן יחודיים עם סלבריטאים ורשתות טלוויזיה, בהשקעה כוללת של יותר מ-300 מיליון דולר. לאחר מכן, היא הרחיבה את פרויקט ערוצי התוכן גם אל מחוץ לארצות הברית, עד שנאלצה להודות על כשלון יחסי של התוכנית לפני מספר חודשים. ללא ספק, החברה מקווה כי היקף התעבורה החדש יעודד שוב עניין בפרויקט שלה.

 

ואיפה הכסף?

 

גוגל רכשה את יוטיוב ב-2006 תמורת 1.65 מיליארד דולר, אבל עד היום עדיין לא ברור האם השירות רושם רווח תפעולי קבוע, והאם החזיר את ההשקעה. החברה מסרבת בתוקף לספק נתונים פיננסיים ברורים על יוטיוב.

 

בו זמנית, בשנים האחרונות כמו ליוטיוב מתחרים אימתניים, כגון פייסבוק ו-Vevo. לפי חברת המחקר קומסקור, בשנה האחרונה היקף הגולשים האמריקאים שמבקרים ביוטיוב צמח רק ב-2%, בעוד שפייסבוק צמחה ב-43%.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x