$
הייטק והון סיכון

בדרך לחתונה עוצרים באינסטגרם

אפליקציית Weddingram, שמסנכרנת בין צילומי חתונה באינסטגרם ואתר ייעודי, זכתה בתחרות הפיתוח של Wix בה פותחו יישומים תוך 72 שעות. לפי החברה, כ-600 אלף אתרים מוקמים ע"ב פלטפורמת התוכנה שלה מדי חודש

אסף גלעד 11:1013.03.13

Weddingram, אפליקציה חדשה שפותחה תוך 72 שעות ושמרכזת את כל תמונות שצולמו על ידי אורחים בחתונה היא הזוכה בתחרות המפתחים של Wix הישראלית. לפי ההערכות, וויקס מתכננת לצאת להנפקה בניו יורק בשנה זו או בשנה הבאה.

האפליקציה, Weddingram, מאפשרת שיתוף תמונות מחתונות ואירועים שונים ישירות מחשבון האינסטגרם האישי של האורח אל אתר החתונה שנבנה באמצעות Wix. בכדי להפעיל את האפליקציה, יש להגיע לאתר החתונה, לספק אישור למשיכת תמונות מחשבון האינסטגרם האישי ולהתחיל לצלם.

 

וודינגרם וודינגרם צילום מסך: weddingram

 

לפי הרשאות האפליקציה, כל תמונה שיעלו האורחים באירוע אל האינסטגרם, ושתזוהה על ידי המערכת ככזו שצולמה בזמן ובמקום החתונה- תועלה אוטומטית אל אתר ה- Wix שהוקם במיוחד לצורך החתונה. אם יחליט המשתמש לעזוב את המקום, תמונות שיזוהו ככאלה שצולמו מחוץ לאתר החתונה לא יועלו אל האתר המרכזי.

 

צוות של ששת המפתחים, בראשות היזם איתי אשכנזי, מייסד אתר Kfitzo.net, קיבל על הזכייה פרס בסך אלף דולר והזדמנות לשהות במשך שלושה חודשים במשרדי Wix ולעבוד עם מנהליה.

 

צוות וודינגרם, זוכת פרס Wix. במרכז: איתי אשכנזי, ראש הצוות צוות וודינגרם, זוכת פרס Wix. במרכז: איתי אשכנזי, ראש הצוות צילום: חיים אפריאט

 

עוד זכו האפליקציות Voicio, המאפשרת יצירת קשר טלפוני מיידי בין גולש לבין בעל אתר ה-EZanalytics, אפליקציית ניתוח התנהגות גולשים לאתרי Wix וכן אפליקציית Pinterst Feed, שמאפשרת שילוב של עמודי הרשת החברתית Pinterest באתרי Wix. סך הכל התחרו 32 אפליקציות שפותחו על ידי 120 מפתחים, אנשי ממשק משתמש ויזמים במהלך האקתון שערכה Wix במשרדיה בנמל תל אביב במהלך סוף השבוע האחרון.

 

600 אלף אתרים חדשים בכל חודש

 

Wix נחשבת כיום לאחת מחברות הסטארט-אפ הישראליות הגדולות, ולאחרונה אף נודע כי היא בוחנת הנפקה במסגרתה היא מעוניינת לגייס 75 מיליון דולר לפי שווי של300-400 מיליון דולר. וויקס הפכה לאחת מפלטפורמות האינטרנט הגדולות בעולם המאפשרות למשתמשים פרטיים ליצור בקלות אתר אינטרנט ללא צורך בקוד או ידע טכני קודם ולשלב בו אפליקציות ושירותים, ומתחרה לענקיות בתחום כגון ויבלי ו-וובס.קום.

 

רוב 30 מיליון המשתמשים שלה הם בעלי עסקים קטנים, בעיקר צלמים, מעצבים, אמנים או מאמני כושר. היא מונה כיום כ-370 עובדים בישראל, אוקראינה, ניו יורק וסן פרנסיסקו. לפי ההערכה, וויקס מכניסה כ-60 מיליון דולר בשנה בקצבים עולים, כאשר היא רווחית מדי מספר רבעונים בהתאם לגדילה שלה. כ-600 אלף אתרים חדשים נבנים בטכנולגיה של וויקס מדי חודש.

 

גיורא קפלן (מימין) ואבישי אברהמי, מייסדי Wix גיורא קפלן (מימין) ואבישי אברהמי, מייסדי Wix צילום: אריאל בשור

 

בחודשים האחרונים שחררה וויקס את קוד ה-API שלה בכדי לאפשר למפתחים חיצוניים לפתח אפליקציות המשלימות את טכנולוגית פיתוח האתרים שלה. בכך היא מקווה למשוך עסקים נוספים ולתת להם שירותים נוספים שהיו מוצאים בדרך אחרת. 30% מההכנסות מהאפליקציות יועברו לידיה והשאר יועבר למפתחי האפליקציה.

 

שיעור חשיפה גדול משל גוגל

 

לפי נתונים סטטיסטים שסופקו על ידי החברה, אפליקציה ממוצעת נחשפת בחנות של וויקס בשיעור חשיפה של פי 12 ביחס לחשיפה במערכת האדוורדס של גוגל. עד כה פותחו לוויקס אפליקציות של ענקיות אינטרנט כגון שופיפיי, בלוגר, טאמבלר ואינסטגרם.

 

לדוגמה, בעל עסק יכול לשלב בצורה זו את חשבון האינסטגרם של העסק באתר שבנה באמצעות וויקס. שני צעירים ממזרח אירופה שפיתחו את אפליקציית Contact Form 123, המספקת ממשק טפסים לאתרי וויקס, מכניסים לפי ההערכה כ-7,000 דולר בחודש מדמי שימוש חודשיים באפליקציה.

 

"האקוסיסטם של חנות האפליקציות שלנו שונה מזה של iOS", אומר ל"כלכליסט" אבישי אבהרמי, מנכ"ל וויקס. "בעוד שבחנויות הסלולריות התשלום הוא חד פעמי, כאן מדובר בתשלום חודשי שמשולם על ידי לקוחות עסקיים, כל שהיכולת של מפתח לקבל הכנסה חודשית מאפליקציה מוצלחת בוויקס היא גבוהה יותר". לדברי אברהמי, בוויקס מכוונים את המפתחים לפתח אפליקציות שיהיו מיועדות לעסקים קטנים כגון צלמים, מוזיקאים עצמאיים, אמנים, מעצבים ומאיירים.
בטל שלח
    לכל התגובות
    x