$
אינטרנט

פייסבוק השלימה את רכישת פלטפורמת הפרסומות אטלס

הרשת החברתית קנתה את התוכנה ממיקרוסופט על מנת לשפר את כלי המפרסמים שלה. סכום העסקה לא ידוע, אבל הוא צפוי להיות כמה עשרות מיליוני דולר בלבד. מיקרוסופט קנתה את הפלטפורמה במקור תמורת 6.2 מיליארד דולר

הראל עילם 11:4201.03.13
לאחר משא ומתן ממושך, פייסבוק הודיעה רשמית אמש (ה') על כך שרכשה את פלטפורמת הפרסום אטלס מיידיה של מיקרוסופט. סכום העסקה לא ידוע, אבל הוא צפוי להיות נמוך ממאה מיליון דולר. מיקרוסופט רכשה את הפלטפורמה ב-2007 תמורת 6.2 מיליארד דולר, והיא גם אחת מבעלי המניות המובילים בפייסבוק.

 

 

 

לפי ההכרזה הרשמית של הרשת החברתית, החברה תשתמש, תפתח ותשדרג את אטלס על מנת להציע כלי אנליטיקס למשווקים ומפרסמים. המפרסמים יוכלו להשתמש בכלים החדשין על מנת לקבל מידע השוואתי על ביצועי הקמפיינים שלהם בפייסבוק. החברה אמרה כי תשקיע בתשתיות הטכנולוגיות של אטלס וכן בכלי המפרסמים הקיימים ואפליקציות המובייל.

 

בריאן פולנד, מנהל שיווק מוצרים בפייסבוק, אמר: "האמונה שלנו כי מדידת כל האלמנטים בביצועי תקציב השיווק יקל על המפרסמים לבחון בצורה מושכלת יותר את האפקטיביות של הקמפיינים שלהם".

 

 

חיפוש חברתי בפייסבוק. גם שם, המשקיעים התאכזבו שהחברה לא הולכת ראש בראש נגד גוגל חיפוש חברתי בפייסבוק. גם שם, המשקיעים התאכזבו שהחברה לא הולכת ראש בראש נגד גוגל צילום: איי פי

 

על הנייר, מדובר ביעד הרבה פחות שאפתני מהתוכנית שבעבר תוארה כ"תרחיש יום הדין" של גוגל - השקת רשת פרסומות, בדומה לגוגל אדוורדס, שיהיה ניתן להתקין באתרים חיצוניים - שיציגו אז פרסומות פייסבוק. הפרסומות החכמות האלו יהיו מבוססות על המידע החברתי של הגולש, ויוכלו להתחרות בפרסומות של גוגל, המבוססות על היסטוריית החיפושים של הגולש.

 

המשקיעים עדיין מקווים - תחרות לגוגל בעתיד

 

עם זאת, אי אפשר לפסול את האפשרות שפייסבוק תשיק שירות דומה בעתיד - ובינתיים, היא תוכל לשכלל את כלי המפרסמים שלה, שנחשבים לפרמיטיביים יחסית לאלטרנטיבות בשוק - במיוחד בסלולר, תחום שבו פייסבוק מדשדשת. בעוד שהאנליסטים עדיין מעלים את האפשרות שפייסבוק תתחרה בעתיד בגוגל, הם אינם מצפים לשיפור מיידי בביצועי החברה. כתוצאה מכך, המניה רשמה ירידה קלה של 1.5% בעקבות ההכרזה, ובסך הכל ירדה ב-1% בחודשים מאז הדיווחים הראשונים על הרכישה.

 

ראש מחלקת הפרסום במיקרוסופט, תום פיליפס, הסביר את הנכונות למכור את הפלטפורמה בהפסד משמעותי כחלק מהאסטרטגיה החדשה של החברה, המתמקדת ב"שירותים ומכשירים" - או "חומרה ותוכנה", כפי שהגדיר זאת מנכ"ל החברה, סטיב באלמר. פיליפס הוסיף: "פרסום מקוון לא הוכיח את עצמו. משתמשים לא רוצים לראות פרסומות, הם רוצים תוכן מתקדם, בין אם זה מגיע ממותגים, מפרסמים או חבריהם".

 

מיקרוסופט רכשה כאמור את הפלטפורמה במסגרת רכישת חברת aQuantive ב-2007 תמורת 6.2 מיליארד דולר. מאז, היא רשמה את הרכישה כהפסד ומכרה את רוב נכסי החברה לשעבר. היא כן משתמשת באטלס בשירותי הפרסום שלה - כמו במנוע החיפוש בינג. לפי ההערכות, במסגרת הרכישה מיקרוסופט תוכל להמשיך להשתמש בטכנולוגיה.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x