$
הייטק והון סיכון

טאבולה הישראלית גייסה 15 מיליון דולר

החברה מפתחת כלים להטמעת סרטוני וידאו באתרי חדשות ולניתוח הרגלי הצפייה של הגולש כדי להמליץ לו על תכנים. מוצריה הוטמעו כבר באתרי רשת CNN ובאתר ה"ניו יורק טיימס". את הסבב הובילו קרן פיטנגו ומשקיעי החברה הקיימים

אסף גלעד 14:5919.02.13

חצי שנה לאחר שגייסה 10 מיליון דולר, ממשיכה חברת הסטארט-אפ הישראלית Taboola משדרות רוטשילד לצמוח - הפעם עם גיוס בהיקף של 15 מיליון דולר בהובלת פיטנגו.

בגיוס השתתפו משקיעיה הקיימים - חברת ההשקעות מארקר (לשעבר Lantern) של אוהד פינקלשטיין, קבוצת WGI של מייקל ולראת', מייסד רייט מדיה וקרן אוורגרין הישראלית שפורקה וחדלה מלבצע השקעות חדשות. בכך משלימה טאבולה סך גיוסים של 35 מיליון דולר מאז הקמתה ב- 2007.

 

שרשרת הגיוסים של החברה באה בעקבות עלייה משמעותית בשיעורי הצמיחה שלה: במהלך השנה החולפת הגדילה טאבולה את הכנסותיה פי 7.5, והיא מייצרת 1.5 המלצות ביום ונחשפת בפני כ- 200 מיליון אנשים על בסיס חודשי. החברה מעסיקה בתל אביב ובניו יורק 70 עובדים. בכוונתה להשתמש בכספי הגיוס כדי להכפיל את מספר העובדים שלה ולהרחיב את פעילותה למדינות כגון אוסטרליה וצרפת.

 

אדם סינגולדה, מנכ"ל ומייסד טאבולה אדם סינגולדה, מנכ"ל ומייסד טאבולה

 

לדברי מנכ"ל ומייסד החברה, אדם סינגולדה (בנו של אבי סינגולדה, הגיטריסט הקבוע של שלמה ארצי), הכספים שגויסו ישמשו לפיתוח הדור הבא של מוצרי הפצת תוכן. "הקמתי את החברה עם חזון ארוך טווח על מנת לאפשר לכל בעל תכנים בעולם לספר את סיפורו לקהל הנכון, בין אם הסיפור הזה מקודם בשוק שלנו כדי לחזק את הפופולריות שלו או רק מוצע לגולשים בתוך האתר, ובין אם בעלי התוכן הם מוציאים לאור, מותגים או מוזיקאים", הוסיף סינגולדה.

 

"לאבי הגיטריסט נדרשו 30 שנה כדי לגבש קהל שמכיר ואוהב את נגינתו, בעוד שג'סטין ביבר התפרסם אחרי וידאו אחד שהעלה ליוטיוב וזכה למיליון צפיות. לכל אחד יש סיפור אבל אנשים לא יחפשו את הסיפור הזה כל עוד לא יידעו שהוא קיים. ובדיוק לצורך הזה הוקמה טאבולה".

 

החברה החלה את דרכה בשדרות רוטשילד בתל אביב. היא פיתחה מנוע המלצות על סרטוני וידאו לשילוב באתרי חדשות ותוכן אשר מסוגל להמליץ על סרטונים לפי טעמו של הגולש וההקשר של הכתבה שקרא או סרטון אחר שראה. בחברה פותחו אלגוריתמים שלומדים את תבנית הצפייה בסרטונים של הגולש באתר התוכן או באתרים אחרים, ומנסים לחשב את הסיכוי שמשתמש כלשהו יצפה בסרטונים כדי לדעת אילו סרטים כדאי להציג לו לצפייה בהמשך.

 

מערוץ מזג האוויר ועד לבלומברג

 

לטענת החברה, הטכנולוגיה שלה מגדילה את זמן השהיה של הגולשים באתר, ומעלה את שיעור הצופים בסרטוני הוידיאו. טבולה מספקת לאתרי התוכן מערכת ניתוח דפוסי השימוש (אנליטיקס) ומכניסה כסף באמצעות מודעות פרסום מבוססת הקשר המופיעה לצד הסרטונים. היא מפעילה זירת שוק ומכרזים מבוססת הקלקות שבה יכולים בעלי תכנים כגון מוציאים לאור ומותגים להעמיד את התכנים שלהם למכרז בפני הקהל המתאים, מכל רחבי האינטרנט ברשת אתרי הפרימיום של טאבולה.

 

לפי טבולה, היא משרתת אתרים גדולים כגון ה"ניו יורק טיימס", ערוץ מזג האוויר בארה"ב, פוקס, בלומברג, ביזנסוויק, CNN ו-USA Today . לאחרונה השיקה החברה קוד תוכנה למפתחים חיצוניים, המאפשר לשלב את הטכנולוגיה של טבולה בקונסולת האקסבוקס, מערכת ההפעלה iOS של אפל או אנדרואיד
בטל שלח
    לכל התגובות
    x