$
מכשירים ומדריכים

IDC: השליטה בשוק הטאבלט הולכת וחומקת מידי האייפד של אפל

ניתוח מכירות מחשבי הלוח בעולם מהרבעון האחרון של 2012 מראה כי שיעור מכירות האייפד ירד באופן בולט. במקום השני ניצבת סמסונג ואחריה - אמזון

הראל עילם 14:5031.01.13
אפל מאבדת במהירות את השליטה שלה בשוק הטאבלטים - כך עולה מדו"ח רבעוני של חברת המחקר IDC. ברבעון האחרון של 2012, למרות השקת המיני-אייפד ותקופת החגים האמריקאית, אפל מכרה רק 43% מהטאבלטים בעולם - ירידה משמעותית מ-52% ברבעון המקביל אשתקד ו-73% בתקופת החגים ב-2010.

 

בסך הכל, אפל מכרה 22.9 מיליון טאבלטים ברבעון האחרון - עליה של 48% אשר עדיין לא הצליחה להדביק את קצב הצמיחה של השוק, שצמח ב-75% מ-30 מיליון טאבלטים ל-52.5 מיליון. מיקרוסופט עצמה לא נכנסה לרשימת חמשת החברות המובילות למרות השקת הסרפס, שמכר לפי הערכת IDC רק 900 אלף יחידות.

 

חלק זניח מהשוק. הסרפס של מיקרוסופט חלק זניח מהשוק. הסרפס של מיקרוסופט צילום: בלומברג

 

השוק פורח - ולא בגלל מכשירים מוזלים

 

הצמיחה המהירה בשוק הטאבלטים והיחלשותה של אפל אינה נובעת דווקא מחדירת מיני-טאבלטים זולים כגון נקסוס 7 וקינדל Fire. לפי חברת המחקר, אמזון מכרה בתקופת החגים האחרונה רק 6 מיליון מכשירים, צמיחה של 27%. ברנס אנד נובל וטאבלטי הנוק השונים אפילו רשמו ירידה של 28%, ואילו אסוס והטאבלט המוביל שלה, נקסוס 7, מכרה רק 3 מיליון יחידות - למרות שהמכשיר נחטף מהמדפים וקשה לרכוש אותו כיום.

 

האייפד 4 בעת השקתו האייפד 4 בעת השקתו צילום מסך

 

ההפתעה הגדולה ביותר היא דווקא סמסונג, שלא משווקת טאבלטים זולים במיוחד - ולמרות זאת, היקף המכירות של סדרת מכשירי גלקסי טאב צמח ב-260% והגיע ל-8 מיליון יחידות.

 

לפי נתוני IDC, סמסונג היא יצרנית הטאבלטים השניה בגודלה בעולם, עם 15% מהשוק. אמזון, למרות שנתוני חברת המחקר Localytcs אומרים אחרת, היא רק היצרנית השלישית בגודלה, עם 11%. אסוס מחזיקה ב-6% בלבד.
בטל שלח
    לכל התגובות
    x