גשם של קניות: זינוק של 20% בגלישה לאתרי סחר מקוון בישראל
נתוני הסטארט-אפ ווביקליפ מראים כי מזג האוויר הסוער השפיע על הרגלי הקניות של הישראלים. מתחילת הסערה, חלה צמיחה בולטת בשיעור הכניסות לאתרי קניות
- PMC הרצליה צפויה לפטר עובדים בעקבות מיזוג חטיבות
- PwC: "המחיר הממוצע לאקזיט ישראלי הגיע לשיא של כל הזמנים"
- פאנאיה גייסה 16 מיליון דולר
הנתונים מבוססים על ניתוח התנועה של אתרי מכירות גדולים ובינוניים ברשת. בשיחה עם "כלכליסט" אמר מייסד החברה אודי גרנות שלמזג האוויר הגרוע השפעה משמעותית על המסחר המקוון. "אם ביום רגיל אנחנו מטפלים בכ-650 אלף דפי מוצר ביום, מתחילת הסערה המספר גדל לכמעט 800 אלף דפי מוצר ביום". יש להניח שאנשים שנמנעו מלצאת לחנויות ברכב העדיפו לבצע את הקניות שלהם אונליין.
ווביקליפ מאפשרת לאתרי מכירה באינטרנט לשלב סרטוני וידאו מרחבי הרשת בדפי המוצר באופן אוטומטי, במיוחד סרטוני וידאו של גולשים אחרים כגון חוות דעת על מוצרים, סרטוני שימושיות וכדומה.
ווביקליפ הוקמה ב-2011 על ידי צוות מנתחי מידע בתחום הווידאו. ווביקליפ מאפשרת לאתרי מכירה באינטרנט לשלב באופן אוטומטי סרטוני וידאו תומכי מכירה מרחבי האינטרנט בכל דף מוצר. הווידג'ט הושק באמצע 2012 וכבר נמצא על פי הערכות החברה בכחצי מדפי המוצר הנצפים בישראל. ווביקליפ מעסיקה 5 עובדים ופועלת ממשרדיה שבאיזור ההייטק בפתח תקווה.