$
חדשות טכנולוגיה

"יום שישי השחור": מכירות הטאבלטים בארה"ב יעקפו את של יתר המחשבים

הסיבות לכך הן הצמיחה בפופולריות הטאבלט - לצד העובדה שברוב הבתים בארה"ב כבר יש מחשב נייד /שולחני. לפי ניתוח שנעשה לקראת "חג הקניות", הטאבלט יכבוש את טבלאות המכירות באירופה רק ב-2015

עומר כביר 12:5422.11.12
יום שישי השחור של המחשבים הניידים: מכירות הטאבלטים בעונת קניות החגים בארה"ב צפויות לעקוף השנה לראשונה את מכירות המחשבים הניידים - כך לפי נתונים של חברת המחקר NPD DisplayResarech. בנוסף, חברת המחקר קומסקור מעריכה כי הקניות המקוונות בארה"ב בעונת הקניות השנה יגדלו ב-17% ל-43.4 מיליארד דולר.

מחר, יום אחרי חג ההודיה, יחול "יום שישי השחור", היום הראשון של עונת הקניות בארה"ב. הוא מתאפיין בהנחות ומבצעים מפליגים מצד הקמעונאים - ובבליץ מאסיבי של שופינג, שנמשך עד לחג המולד בסוף דצמבר. היקף הקניות בתקופה זו גבוה במיוחד ולעיתים קרובות גם מצביע על טרנדים ומגמות להמשך השנה.

 


 

מהפך בצמרת הטבלה

 

לפי נתונים של NPD Displayresarech, במהלך עונת הקניות הנוכחית (הרבעון האחרון של השנה) צפויות מכירות הטאבלטים בצפון אמריקה לעמוד על כ-21.5 מיליון יחידות, גבוה משמעותית מ-14.6 מיליון המחשבים הניידים שיימכרו באותה תקופה.

 

מכשירי אייפד מיני. הטאבלטים כבשו את רשימת הקניות מכשירי אייפד מיני. הטאבלטים כבשו את רשימת הקניות צילום: אי פי איי

 

מהפך זה הוא חלק ממגמה שעתידה להמשיך גם ב-2013, עת צפויות מכירות הטאבלטים לעקוף ראשונה את מכירות המחשבים הניידים על בסיס שנתי: 80 מיליון טאבלטים לעומת 63.8 מיליון מחשבים.

 

בין הגורמים למהפך: שיעור החדירה הגבוה 70% של מחשבים אישיים במשקי בית בארה"ב - מה שצמצם את הביקוש למחשבים חדשים, עלייה בפופולריות מחשבי הלוח לדגמיהם השונים ומיקוד של חברות כמו אפל, גוגל ואמזון בקטגוריית מוצר זו.

 

בשוק הבינלאומי, מנגד, צפוי מהפך דומה להתחולל רק ב-2015, אז יעמדו מכירות הטאבלטים על 275.9 מיליון לעומת 270 מיליון מחשבים אישיים.

 

קניות ברשת: 829 מיליון דולר ביום אחד

  

בחזית המכירות המקוונות צפויות המכירות להמשיך בצמיחה הקבועה שלהן מהשנים האחרונות. כבר ב-18 הימים הראשונים של נובמבר רשמו אתרי הקניות בארה"ב, לפי נתוני קומסקור, מכירות בסך 10.1 מיליארד דולר. יום המסחר הגדול ביותר היה ה-8 בנובמבר, במהלכו נרשמו מכירות בסך 829 מיליון דולר. מדובר בצמיחה של 16% לעומת התקופה המקבילה אשתקד.

  

בקומסקור מעריכים עוד כי במהלך עונת הקניות עצמה יירשמו המכירות המקוונות צמיחה של 17% ויגיעו ל-43.4 מיליארד דולר בסך הכול. זאת, לעומת גידול של 4.1% בלבד בכלל השוק הקמעונאי באותה תקופה.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x