$
אינטרנט

מחצית ממשחקי הפייסבוק הפופולריים ביותר באירופה הם ישראליים

כך טען ג'וליאן קודוריניו, מנהל שותפויות הגיימינג בפייסבוק אירופה. הבכיר, שמבקר בישראל, סיפר על האתגרים בפניהם עומדים מפתחי משחקים, על תרומת פייסבוק לחברות גיימינג ועוד

אסף גלעד 12:1823.10.12

"מחצית מהמשחקים הצומחים והפופולרים בפייסבוק באירופה באים מישראל", כך אמר הבוקר (ג') מנהל שותפויות הגיימינג בפייסבוק אירופה, ג'וליאן קודוריניו. "החברות שמתפחות אותן נמצאות כאן בתל אביב".

"חברות ישראליות כגון 888, פלייטק או פלייטיקה שנרכשה לא מזמן על ידי סיזרס, הן ערוץ הכנסות יציב ומבטיח לפייסבוק גם בדסקטופ וגם במובייל", הוסיף. את הדברים אמר קודוריניו בכנס DLD של יוסי ורדי ופירמת PWC שנערך הבוקר בנמל יפו.

 

קודוריניו דיבר על הבעיה בפניה עומדים מפתחי משחקים רבים, להתגלות על ידי המשתמשים ולהגיע לרשימת האפליקציות הפופולריות בחנויות של אייפון וגוגל. "המפתחים בצרפת, למשל, המקום שממנו אני מגיע, לא ממש טובים בשיווק. פייסבוק פותרת להם חלק מהבעיה הזו, כיוון שהיא משמשת ערוץ הפצה למשחקים נוסף על חנויות האפליקציות".

 

"כבר היו מקרים שבהם אפליקציות התגלו בן לילה על ידי חנויות האפליקציות בזכות פייסבוק, כמו למשל סונגפופ שאיש לא שמע עליה עד לפני שלושה חודשים. כיום, חצי שנה אחרי שנוסדה משחקים בה 55 מיליון איש, מתוכם 2 מיליון בפייסבוק. אפליקציית קזינו אמריקאית הגיעה ממש בשבוע האחרון לרשימת 10 הפופולריות בזכות פייסבוק".

 

קורדוניו מספר כי 75 מיליון משתמשי פייסבוק באירופה משחקים מדי חודש, מהם 18 מיליון בבריטניה.

 

להתחיל את המשחק בסמארטפון, לסיים במחשב

 

סם גלסנברג הוא מנכ"ל פאנטקטיקס, חברה ישראלית אמריקאית שפיתחה משחקי פייסבוק לסרטי קולנוע כגון משחקי הרעב ומשימה בלתי אפשרית 4. הוא מספר כי בצעירותו, כשעבד עבור חברת ההפקה לוקאס ארטס, הוא ועמיתיו נהגו לפתח משחקים עבור קונסולות כבדות.

 

"היום אתה כבר מפתח ישר לפייסבוק, וכך בעקיפין גם לשחקני מובייל דרך הסמארטפון והטאבלט. כך אתה משיג נגישות לחצי מיליארד אנשים שמשחקים בפייסבוק, וזה פתרון טוב בעולם שבו הקונסולות נעשות יותר ויותר יקרות".

 

"אבל גם ללא קשר לפייסבוק, המובייל הוא הקונסולה החדשה, והדרך לנגישות למיליארדי שחקנים פוטנציאלים שבעבר כלל לא נחשבו לגיימרים, לכן לכל מפתח משחקים הייתי ממליץ לפתח קודם כל משחק שניתן לשחק אותו במספר מסכים במקביל. להתחיל את המשחק בסמארטפון, ולסיים אותו למשל בדסקטופ".

 

"גם עבור עולם הקולנוע משחקי הפייסבוק הם עסק לא רע בכלל. בשנות העשרים של המאה העשרים 80% מהאמריקאים הלכו לקולנוע מדי שבוע. היום זה כבר לא קורה, אבל במשחק שפיתחנו עבור 'משימה בלתי אפשרי' השגנו יותר מערצים לסרט בשלוש השבועות שקדמו להשקתו מאשר כל המעריצים שהסרט גרף בשנה שלאחר מכן".
בטל שלח
    לכל התגובות
    x