$
אינטרנט

חדש בישראל: Elance - מפגש מקוון בין פרילאנסרים ומעסיקים

החברה, שפלטפורמת ההשמה המקוונת שלה כוללת 1.8 מיליון עובדים עצמאיים מ-180 מדינות, פותחת נציגות רשמית בארץ. לדברי בכיר בחברה, בשנתיים האחרונות פורסמו דרכה 18 אלף משרות חדשות בישראל

שוק הפרילאנס הישראלי מקבל חיזוק: חברת Elance, אשר מציעה פלטפורמה מקוונת לאיתור משרות ועובדים, נכנסת לפעילות בארץ. באירוע שערכה בתל אביב הכריזה החברה על הקמת צוות בן 4-6 אנשים בתל אביב, ירושלים וחיפה, שיסבירו את שיטת העבודה שלה ויערכו סדנאות לעסקים וחברות סטארט-אפ בהן יוצגו יתרונות השירות.

 

קשייטיל אולסן, סגן נשיא לאזור אירופה בחברה, הסביר כי Elance זיהתה מגמת צמיחה בישראל בשנתיים האחרונות, של עסקים ועובדי פרילאנס שגילו את הפלטפורמה שלה ולכן החליטה להרחיב ולבסס את פעילותה בארץ. בנוסף תקדם החברה אפשרויות תשלום מקומיות ותשיק גרסה עברית לאתר שלה.

 

כמה מרוויח איש IT עצמאי בישראל?

 

על פי נתוני החברה, ישראל מדורגת במקום השביעי בפרסום משרות חדשות בפלטפורמה שלה, קרוב ל-18 אלף משרות פורסמו בארץ בשנתיים האחרונות וערך העבודות שבוצעו בישראל בתקופה זו היה קרוב ל-15 מיליון דולר.

 

קשייטל אולסן, סגן נשיא לאזור אירופה ב-Elance קשייטל אולסן, סגן נשיא לאזור אירופה ב-Elance צילום: ניב קנטור

 

אולסן ציין מספר דוגמאות למשרות ומשכורות בישראל: עבור משרות שונות בתחום ה-IT ובתחום השיווק התשלום הממוצע הוא 30 דולר לשעה, ובמשרות תמיכה השכר הוא 16-17 דולר לשעה. במקביל אפשר לדבריו לשכור עוזר אישי בפיליפינים ב-5-6 דולר לשעה. אולסן סיפר עוד כי 26% מעובדי הפרילאנס שמשתמשים בשירות שוכרים בעצמם עובדי פרילאנס, ו-42% מתכננים לשכור עובדים.

 

160 אלף לקוחות ברחבי העולם

 

Elance החלה את פעילותה כפלטפורמה מקוונת לתיווך בין מעסיקים לעובדים ב-2007. משרדי החברה נמצאים בעמק הסיליקון בארה"ב, והפעילות באירופה מנוהלת ממשרדים באוסלו. החברה מעסיקה 100 עובדים במשרדיה, ועוד 200 עובדים ברשת. בין לקוחותיה נמנים פייסבוק, מיקרוסופט, סיסקו ואורקל, בין היתר.

 

"יש לנו 1.8 מיליון פרילאנסרים רשומים ו-160 אלף לקוחות מ-180 מדינות", סיפר אולסן. "ב-90 הימים האחרונים פורסמו אצלנו 213 אלף משרות ועל כל משרה יש בממוצע 8.2 מועמדים".

 

האתר פתוח להרשמה ללא תשלום, ומציג פרופיל לכל פרילאנסר, בו מוצגים הכישורים שלו, ניסיון קודם, תגובות שקיבל על עבודות קודמות, לקוחות חוזרים ועוד. "אי אפשר להסיר את הפידבק השלילי", הדגיש אולסן. החברה מתווכת בין הצדדים גם בנושא התשלום, וגובה עמלה של כ-8% מהשכר המשולם על כל עבודה.
בטל שלח
    לכל התגובות
    x