$
אינטרנט

צרות בגן העדן החברתי: סנדברג "מאוכזבת" מהנפקת פייסבוק

למרות האכזבה, שריל סנדברג הרחיבה מעט בראיון טלוויזיוני עם CNBC על התוכניות העתידיות של פייסבוק וכניסתה האפשרית לתחומים חדשים - חיפוש, סחר מקוון, פרסום סלולרי, אנליטיקס ושירות לקוחות. מניית החברה עלתה ב-1.5%

הראל עילם 18:5301.10.12
שריל סנדברג, סמנכ"ל התפעול של פייסבוק, האישה היחידה בדירקטוריון החברה ויד ימינו של צוקרברג, הודתה היום (ב') בראיון טלוויזיוני ב-CNBC שהחברה "מופתעת ומאוכזבת" מתוצאות המניה לאחר ההנפקה הפומבית. עם זאת, היא אמרה כי החברה חושבת על שווקים חדשים כגון חיפוש חברתי, סחר מקוון ופרסומות חברתיות יותר.

 

מניית פייסבוק ירדה ב-43% מאז הנפקתה במאי האחרון, והמניה נסחרת כעת לפי 22 דולר למניה. ההנפקה הכושלת הובילה לעשרות תביעות שהוגשו כנגד הנהלת החברה. אנליסטים רבים גם טוענים כי מחיר המניה הריאלי עומד על 15 דולר למניה בלבד, ובמהלך החודש האחרון המניה אף ירדה ל-17 דולר בלבד בעקבות הערכות האנליסטים.

 

לפי סנדברג, למרות האכזבה מההנפקה, החברה עדיין עובדת על הקמת החברה ויצירת שווקים חדשים. "מאז ההנפקה, אנחנו באמת ממוקדים בבניית העסק", היא הוסיפה.

 

מקורות הכנסה נוספים - חיפוש, סלולר ושירות לקוחות

 

סנדברג גם התייחסה לאפשרות שהחברה תכנס לתחום החיפוש: "אני חושבת שאנשים מופתעים כמה חיפוש נעשה כל יום בפייסבוק. יש כאן פוטנציאל לחיפוש יותר חברתי שאנחנו חושבים שעדיין לא מומש. שאתה מחפש מידע, האם מעניין אותך חוכמת ההמון או חוכמת החברים? לדעתנו, יש מקרים שבהם המידע הרלוונטי קשור דווקא לחבריך".

 

 

שריל סנדברג, סמנכ"ל התפעול בפייסבוק. מאוכזבת ומופתעת מביצועי המניה שריל סנדברג, סמנכ"ל התפעול בפייסבוק. מאוכזבת ומופתעת מביצועי המניה צילום: בלומברג

 

עם זאת, היא סירבה לפרט יתר על כך וסירבה להתייחס לתחרות אפשרית מול גוגל או בינג, מנוע החיפוש של מיקרוסופט - שותפה קרובה ובעלת מניות בפייסבוק. צוקרברג התייחס בעבר לאפשרות שהחברה תכנס לתחום החיפוש, בדומה לסנדברג, אך לא הרחיב על כך.

 

סנדברג גם פירטה על ההזדמנויות החדשות בפרסום סלולרי ובסחר מקוון, וכן בהשקת שירותים חדשים כגון אנליטיקס חברתי ושירות לקוחות. היא לא פסלה את האפשרות שפייסבוק תתרחב לשווקים חדשים לחלוטין, מעבר לכך - "אנחנו חושבים שהפוטנציאל של פייסבוק בכמעט כל שוק הוא עצום, רק בגלל כמות המידע וכמה הגולשים פעילים ומעורבים במה שנעשה באתר".

 

עם זאת, סנדברג הבהירה כי החברה לא תמכור את המידע הפרטי של הגולשים והוסיפה כי למרות התפיסות המוקדמות שהחברה רוצה לנצל את המידע האישי של הגולשים, הדבר החשוב והרווחי עבורה הוא דווקא שמירת פרטיות מידע הגולשים לטווח הארוך.

 

החברה השיקה לאחרונה שירות סחר מקוון, פייסבוק Gifts, המאפשר למשתמשים לרכוש קופונים עבור משתמשים אחרים, שאותם ניתן לנצל עבור מתנות פיזיות ו-וירטואליות.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x