שימו לב, אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר. קראו עוד הבנתי
הייטק והון סיכון

"עמק הסיליקון שאנחנו מכירים - עומד למות"

כך טען בפייסבוק דיוויד סאקס, מנכ"ל חברת יאמר. לדבריו, רעיונות טובים הולכים ומתמעטים, וחברות חדשות שימציאו מוצר מעולה לא יוכלו לשווק אותו ולהתבסס בלי להירכש על ידי חברות ענק קיימות - ולהיעלם

מאיר אורבך 16:3420.08.12

חודש לאחר מכירתה של יאמר למיקרוסופט ב-1.3 מיליארד דולר, דיוויד סאקס, מנכ"ל החברה ומייסדה, טען ש"עמק הסיליקון שאנחנו מכירים הולך למות". את הפצצה הזו הטיל המנכ"ל בעמוד שלו בפייסבוק, לפי דיווח של טקראנצ'.

סאקס טען שכדי להקים חברה שתצליח כיום, יש צורך ברעיון שאיש לא חשב

עליו בעבר (לרבות חברות מבוססות, שמנוהלות היטב), לפתח ולהשיק מוצר בעלות של כ-5 מיליון דולר בלבד - ולהתמודד עם חברות ענק שפועלות בשוק ומבינות את הפוטנציאל העצום של המוצר. "כמה רעיונות כאלה כבר נשארו?" שאל סאקס בפוסט שכתב.

 

המנכ"ל ככל הנראה לא חזה את ההשפעה שתהיה לפרסום האמור: מארק אנדרסון, מייסד נטסקייפ ואחד המשקיעים הגדולים בעמק הסיליקון כיום, יצא בפיסבוק נגד הצהרתו של סאקס וטען שמספר הרעיונות הראויים שנשארו הוא אינסופי.  

 

סאקס, מצידו, ענה לאנדרסון שאמנם יש מספר אינסופי של רעיונות אבל לדעתו אין בכוחם להצמיח חברות גדולות חדשות. לדעתו, רעיונות גדולים יגדלו בחברות קטנות שיירכשו על ידי חברות ענק קיימות. כדוגמא למקומות שבהם כבר לא ניתן ליצור הרבה רעיונות חדשים לחברות גדולות נתן סאקס את תחום ה-CRM שנשלט על ידי סיילספורס, תחום הרשתות החברתיות שבידי פייסבוק ותחום החיפוש שבידי גוגל. סאקס סבר כי הדרך היחידה בה תוכל חברה להצליח היא למצוא נישה ריקה - כמו זו שמצאה יאמר עצמה.
בטל שלח
    לכל התגובות
    x