$
אינטרנט

דיווח: פייפאל חתמה על הסכם שיתוף פעולה עם מקדונלד'ס

לקוחות פייפאל יוכלו לבצע הזמנה דרך האפליקציה של רשת המזון המהיר ואז לאסוף אותה מתור נפרד, ללא המתנה; החברה כבר עורכת ניסוי בצרפת

עומר כביר 12:0319.08.12

שירות התשלומים פייפאל עומד לחתום בקרוב על עסקת ענק עם רשת המזון המהיר הבינלאומית מקדונלד'ס. כך דיווחה סוכנות הידיעות רויטרס במהלף סוף השבוע האחרון. במסגרת ההסכם, לקוחות יוכלו לשלם על מוצריהם בפייפאל דרך חשבון הפייפל שלהם. שילוב השירות בעשרות אלפי סניפי רשת המזון צפוי להביא לזינוק משמעותי בתפוצה ובהכנסותיה של פייפאל.

 

לפי הדיווח, מקדונלד'ס עורכת בימים אלו ניסוי בטכנולוגיית התשלומים הסלולריים של פייפאל ב-30 סניפים בצרפת. מוקדם יותר השנה, רשת המזון הדגימה את השירות

בוועידת זכייני מקדונלד'ס שנערכה בפלורידה מוקדם יותר השנה. במקדונלד'ס אישרו את הפרטים, וציינו כי ההדגמות בוועידה היו ל"טכנולוגיות שייושמו בעוד 24 חודשים בערך".

 

 

מקדונלדס - בקרוב עם פייפאל. עדיין עם ליצנים מקדונלדס - בקרוב עם פייפאל. עדיין עם ליצנים צילום: בלומברג

 

במידה וההסכם יצא לפועל, מדובר בהישג משמעותי לפייפאל, המנסה כעת להשתלט על שוק תשלומי הסלולר. השירות הותיק נחשב לחברת הסליקה הגדולה בעולם ונוחל הצלחה רבה באתרים מסחריים כגון איביי, אבל לעולם תשלומי הסלולר הוא מגיע באיחור בולט. רק במרץ האחרון החברה השיקה את פייפאל Here - שירות תשלומי מובייל המאפשר לבעלי עסק לקבל תשלומים באמצעות "גיהוץ" כרטיס אשראי בהתקן המחובר לטלפון, בדומה לחברת התשלומים המתחרה סקוור. 

 

העסקה הנרקמת בין מסמנת את כניסתם לתחום תשלומי המובייל של הסוחרים הגדולים, מהלך שיכול להפוך את הארנק הסלולרי מחלום למציאות. הדיווח על העסקה מצטרף למהלך משמעותי לא פחות של סקוור, שלפני כשבוע וחצי הכריזה על שיתוף פעולה עם רשת בתי הקפה סטארבקס. במסגרת ההסכם, רשת בתי הקפה תוסיף את שירות התשלומים של סקוור לכל סניפיה בארצות הברית, החל מהסתיו הקרוב. סטארבקס אף השקיעה 25 מיליון דולר בסקוור, לפי שווי של 3.25 מיליארד דולר.

 

פייפאל אמנם כבר הכריזה על שיתופי פעולה עם 15 רשתות גדולות, הבולטות שבהן הום דיפו ואופיס דיפו, אך במקרה של מקדונלד'ס מדובר בסדרי גודל אחרים לגמרי. “עסקת סקוור-סטארבקס יצרה תחושת דחיפות בפייפאל", אמר גיל לוריה, אנליסט בחברת Wedbush Securities, לרויטרס. “זה מרוץ, ומקדונלד'ס היא בהחלט לווייתן גדול".

 

השירותים המתחרים מאפשרים ללקוחות לבצע רכישה קלה ונוחה יותר מכרטיסי אשראי. מבחינת הסוחרים, מדובר בקיצור זמן הטיפול בלקוח שיכול להיות בעל השפעה משמעותית על שורת ההכנסות. “אם הם יכולים לגלח 10 שניות מזמן ההמתנה, המכירות יכולות לעלות בצורה משמעותית", אמר לוריה. “זה משמעותי".

 

בניסוי בצרפת, יכולים הלקוחות להזמין ארוחה ישירות מהאפליקציה של מקדונלד'ס, או באתר החברה, ואז לשלם עם פייפאל ולאסוף אותה מתור נפרד. בסטארבקס, לעומת זאת, יוכלו הלקוחות לבצע את כל הליך הרכישה והתשלום דרך אפליקציית סקוור. בסיום התהליך, האפליקציה תציג ברקוד אותו ניתן יהיה לסרוק בקופה על מנת לקבל את ההזמנה. בשלב הבא, ינוצלו יכולות ה-GPS של הסמארטפונים על מנת להודיע לסניף מתי הלקוח נכנס. כמו כן, שמו ותמונתו של הלקוח יוצגו אוטומטית על הקופה והוא יוכל לקבל את הזמנתו מיידית.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x