$
אפליקציות

מה עושים עם הלהיט? "סונג פופ תהפוך לרשת חברתית"

מתיאו נוזארת' עומד מאחורי האפליקציה החמה ביותר בפייסבוק, שאפילו מארק צוקרברג שיתף. בראיון ראשון לתקשורת הישראלית הוא מבטיח לעשות הכל כדי לא לגמור כמו Draw Something, להיט פייסבוק אחר שהתרסק

עומר כביר 11:5910.07.12
לאחר שהפכה למשחק הלוהט ביותר בפייסבוק וזכתה להמלצה מצד מייסד הרשת החברתית מארק צוקרברג, למפתח של אפליקציית הטריוויה המוזיקלית סונג פופ (SongPop) יש חלומות גדולים. בראיון ל"כלכליסט" אומר מתיאו נוזארת' (Nouzareth) שברצונו להפוך ל"רשת חברתית קלת משקל למוזיקה", ועם יותר מ־2 מיליון משתמשים פעילים ביום בהחלט יש לו במה להיאחז.

 

סונג פופ פותחה על ידי FreshPlanet, שהוקמה על ידי נוזארת' ואחיו רומיין ב־2009. "אני מה שמכונה יזם סדרתי", הוא מספר. "מאז 1995 הקמתי שלוש חברות לפני FreshPlanet. שתיים מהן נמכרו ואחת הונפקה. את FreshPlanet הקמנו כי רצינו לפתח משחקי פייסבוק באיכות גבוהה ובערכי הפקה גבוהים".

 

את הרעיון לסונג פופ - שבו המשתמש מתמודד נגד חבריו בניסיון לנחש מבצעים או שמות שירים על סמך קטע קצר מהם - קיבל נוזארת' בעת טיול מתחת לגולדן גייט ברידג' בסן פרנסיסקו. "הרעיון פשוט צץ לי בראש. פיתחנו את המשחק בתוך כמה שבועות והשקנו אותו באמצע מאי. אנשים אהבו את המשחק מהרגע הראשון".

 

אבל סונג פופ הפך לתופעה אמיתית רק אחרי שצוקרברג הציץ ונפגע. בסוף יוני פרסם מייסד פייסבוק סטטוס שבו הכריז: "סונג פופ הוא אחד ממשחקי הפייסבוק המהנים ביותר ששיחקתי זה זמן מה". הסטטוס זכה לקרוב ל־60 אלף לייקים וליותר מ־2,700 שיתופים, ושימש כמנוע מאחורי הפריצה של המשחק. מאז פרסום הסטטוס רשם סונג פופ זינוק משמעותי, וכיום יש לו כבר 2 מיליון משתמשים פעילים ביום ו־6.3 מיליון פעילים בחודש (לעומת רבע מיליון בלבד לפני חודש).

 

הופתעת מהתגובות אחרי הפוסט המפרגן של צוקרברג?

"הופתעתי מאוד. בהתחלה חשבנו שהעלייה בטראפיק היא באג או מתקפה, ושמחנו לגלות שצוקרברג משחק במשחק ואוהב אותו".

 

מה השתנה מאז הפוסט?

"העלייה בטראפיק היתה משמעותית, אבל רוב השינויים הגיעו מהצד העסקי: משקיעים, מתחרים, עיתונאים, קורות חיים, אנשי מכירות וכו'. תיבת הדואר הנכנס שלי עדיין מלאה באימיילים".

 

נוזארת'. "אנשים אהבו את המשחק מהרגע הראשון" נוזארת'. "אנשים אהבו את המשחק מהרגע הראשון" צילום: cc by Jean-Marie Hullot

 

"המשחק מראה את הכוח של המוזיקה"

 

להצלחת המשחק תורמים הפשטות והמבנה הממכר שלו. השאלות קלות למענה, וגם שחקנים עם הבנה בסיסית במוזיקה יכולים לענות על שאלות רבות בקלות יחסית. בתוספת האלמנט התחרותי וקצת נוסטלגיה לשירים או באזז של להיטים, נוצר שילוב מנצח.

 

"המשחק נמצא בצומת של תחום עניין: מוזיקה, גרף חברתי ומובייל", מוסיף נוזארת'. "זה גם משחק שאנשים אוהבים לשחק בעולם הלא מקוון. יש לנו הרבה פלייליסטים מגוונים, ואנשים אוהבים לשחק עם מוזיקה מגיל ההתבגרות שלהם.

 

"לדוגמה, אני בן 40 ואוהב מוזיקה מהאייטיז. היא מחזירה אותי לכל כך הרבה זיכרונות: נשף הסיום שלי ב־1988, קיץ 1985. מבחינה סטטיסטית, אנשים בגילי יכולים לזכור עד 400 שירים בדיוק של 90%. אנחנו מדברים על שירים שהם שמעו לפני 30 שנה. אני חושב שזה מראה את הכוח של המוזיקה".

 

ההצלחה המפתיעה של סונג פופ מזכירה סיפור הצלחה אחר מהחודשים האחרונים: Draw Something, משחק הציור שבשיא הפופולריות שלו רשם יותר מ־12 מיליון משתמשים יומיים. אחרי הבאזז הראשוני ואקזיט מרשים של קרוב ל־200 מיליון דולר לזינגה באה ההתרסקות, וכיום מספר המשתמשים היומיים במשחק עומד על מעט יותר מ־4 מיליון, והצניחה עוד לא הסתיימה.

 

נוזארת' מודה שגם סונג פופ עלול לסבול ממגמה דומה. "זה סיכון ברור, אבל אנחנו חושבים שלמוזיקה יש הרבה יותר פוטנציאל מלציורים", הוא אמר. "אני מאמין שלמוזיקה יש שורשים עמוקים במוח של כולנו. המטרה שלנו היא להפוך את סונג פופ לרשת חברתית קלת משקל לאוהבי מוזיקה. בקרוב נוסיף מערכת צ'ט, זו הבקשה מספר אחת שלנו. יש לנו גם הרבה רעיונות למשחקי מובייל וסושיאל חדשים המבוססים על תורות אסינכרוניים, אבל אני לא יכול לפרט".

 

לאיזה כיוון אתם הולכים? חברת משחקים גדולים כמו זינגה, או אקזיט מהיר כמו המפתחת של Draw Something?

"אני מעדיף להיות אינסטגרם מלהיות זינגה. כלומר, להעסיק צוות קטן שמפוקס כמו לייזר במשימה שלנו, ולבנות מקום נהדר שבו אוהבי מוזיקה יכולים לגלות מוזיקה חדשה וחברים".

בטל שלח
    לכל התגובות
    x